Tuote maidoton = ei sisällä kaseiinia?
Eli kaseiiniallergisen ruokapolitiikasta kyselen... Eli tuotteessa sana maidoton tarkoittaa, että ei sisällä kaseiinia?
Kommentit (9)
Ja koska sinä et ole tuosta kuullut, sitä ei ole olemassakaan. Käyppä vaikka googlettamassa...
mun politiikkani on että on aina parasta lukea se tuoteseloste huolella läpi vaikka kannessa lukisi mitä
kaseiinia erikseen vai maitoproteiini? Oon ihan taukki näissä allergia-asioissa, sori :(
ap
En missään sanonut että sitä ei ole olemassakaan. Sanoin vain etten ole ikinä kuullutkaan moisesta vaikka itsellä maitoallerginen lapsi. Mutta kävin googlettamassa ja taas ole yhtä asiaa viisaampi :)
Eikä mun ollut tarkoitus vastata noin luokattomasti, mutta tää av menee veriin :)
3
jos itselläsi on vielä maitoallerginen lapsi!!! kaseiini, kaseinaatti, hera, laktoosi, siinä esimerkkejä mitä ei saa tuotteessa olla jos maitoallerginen. että tiedoksi vaan sullekin!
ja vastaukseksi ap;n kysymykseen, minä olen ainakin nähnyt ihan "kaseinaatti" kirjoitettuna tuotteeseen mutta varmahan ei voi olla että se ois näin kaikissa tuotteissa. hankalaa, kuten nämä allergia-asiat aina! tsemppiä!
tarkemmin erittelemättä
kaseiinit on tärkein maitoproteiiniryhmä
välttäisin kaikkea missä maitoproteiinia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaseiini
Kaseiini on sitä mitä kaivat korvista, kaivat nenästä, yskit kurkusta, peset kielestä
aiheuttaa minulle pahat astmaoireet, esim jos syön juustoa, rahkaa, kermakakkua jne
ja vatsa turpoaa ja kipuilee. . . . jne
kaseiini on sideaine vaneriliimassa maitoliimassa temperamaalauksessa
pitää juuston kimmoisana ja kasassa
kaseiinistä koskaan kuullutkaan! Maitoallerginen ihminen on allerginen maidon proteiinille. Kaseiinistä ei mitään käsitystä mitä se on.