Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä saisi vauvalle neuleita kun ei itseosaa neuloa, villatakki, neulehaalarit, sukat, lakki

Vierailija
29.11.2009 |

en ole netistä löytänyt kun isoäidinaikaan.fi ja vaikka käsityötä arvostankin niin on nuo kyllä aivan ylihintaisia.

ei ile mummoja jotyka tekisivät eikä täällä ole kai mitään myyjäisiä missä mummot myisivät käsitöitään.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuleista pyydän esim. vauvan tossuista 1,50-2€ sillä yhdestä lankakerästä tulee muutamat.

Joskus kun katselen aika hinnakkaita tuotteita, niin tulee m ieleen että sen takia ne ovat vielä myymättä, mitä näkee kulkiessaan pöydästä pöytään.

Katsoin esim. konella neulottuja vauvojen tossuja, tyyliin varret 2 oikein neulottua kerrosta ja 2 nurin neulottuia niiin hinta konetyöllä oli 4,50€. En ostaisi kuin viime hädässä noin kallista. 10€ lapsen lapasia en ostaisi ja siksi myyn pienemmällä hinnalla ne muutamat joita myyjäisiin neulon ja aina ovat menneet kaupaksi.

Vierailija
22/41 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monesti kauniita malleiltaan, mutta kun mummot

ei neulo beigeä, luonnonvaaleaa, ruskeaa, harmaata... ovat varmaan mummojen mielestä pula-ajan värejä !

on niin koreita mummojen suosikkivärit, korallia, persikkaa, mintunvihreää, pinkkiä, keltaista...

Eli ostaisin jos värit olisivat hillitympiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et osaa käsin neuloa.

Vierailija
24/41 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne kyllä siellä oikein kaupaksi käy, vaikka hyväkuntoisia...

Vierailija
25/41 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/41 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta

Vierailija
27/41 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli kalliita nuo isoäidin tekeleet, jotka suurin osa oli halvannäköisistä paksuista langoista tuunattuja tekeleitä.

Semmoisi turnuja , sanoisin.

Itse kudon paljon, mutta en ikimaailmassa kutoisi lapsille tuollaisia turnuja ja jäykän oloisia neuleita. HYI

Vierailija
28/41 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon löytänyt kirppiksiltä, moni ei niitä arvosta eikä vissin osaa käyttääkään ja olen löytänyt tosiaankin ihan polkuhintaan hyviä settejä. Siis langat maksaa moninkertaisesti sen mitä oon niistä maksanut.

Pelastusarmeijan kirpputoreilta saa myös hyviä sukkia ja lapasia edullisesti, ihan uusia. Mummot kutoo joulupataan, päätyvät kirppikselle myyntiin.

Vierailija
29/41 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän. Osaan neuloa käsin ja neulon myyjäisiin ym. niin vauvalle kuin vähän isommillekin.

Mieheni oli kai seurannut ainaista neulomistani iltaisin ja välillä ranteita särki...joten eräänä jouluna sain pitkän paketin lahjaksi. Mies oli ostanut neulekoneen minulle hyvää tarkoittaakseen.

Lapsia oli kuusi, nuorin oli 1-vuotias. Minusta tuntui silloin monimutkaiselta koneella neulominen, ensin piti tieytenkin opetella käyttö. Aikaa ei tuntunut silleen olevan, ja aina sain neulottua jotain ilman koneen opettelua - käsin, joten päätin palata neulekoneeseen sitten kun nuorin on päässyt vaipoista jne.

Pyysin kyllä mielenkiinnosta miestä ensin lukemaan ohjeita ja tekemään koneella yksinkertaista. Kaksi viikkoa neulekone oli esillä miehen opetelessa että vosisi sitten neuvoa kädestä pitäen minulle, en opi koneiden käyttöä kovin helposti.... Nyt on vaipoista päässyt lapsi jo lähes aikuinen enkä ole saanut vieläkään tehtyä opettelusta puhumattakaan mitään neulekoneella.

Stressaa välillä kun tietää koneen "makaavan" mutta odotan nyt eläkkeelle pääsyä jolloin luulisi olevan aikaa opetella. Ja kun vaan alkuun pääsen niin uskon että harmittelen miksi en aiemmin alkanut. Olen vaan sellainen uusien koneiden vierastaja. Saumurikin odotti vuoden kaapissa ennen kuin...

Vierailija
30/41 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa itse kutoa mitään, eivätkö kummatkaan mummotkaan.

(...)

Ei oikeesti ole hirveä vaiva sellaiselle joka osaa. Joten ota asia vaan puheeksi, niin varmaan joku kutoo, kun hommaat langat.

Mistäs sinä tiedät, kuinka iso vaiva on, jos ja kun et kerran itse kudo mitään?!

Itse neulon paljon, joka päivä useamman tunnin, mutta en tasan tarkkaan neuloisi jollekin puolitutulle, joka tulisi tarjoamaan lankoja hyvän mielen palkkiolla. Joku raja ahneuteenkin. Voin kyllä opettaa neulomisen alkuun, mutta ilmaiseksi en tee kuin omasta valinnastani.

Vierailija
31/41 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannuin vähän tuon 10-vuotiaan puolesta.

Itse neuloin sen ikäisenä jo villapaitoja (kirjoneule sellaisia) sun muuta tilauksesta, tumpuista ja tossuista nyt puhumattakaan. Edelleenkään ei hävetä, kun katselee 25 vuoden takaista kädenjälkeäni.

Vierailija
32/41 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikolla Mistä villasukkia jos ei itse osaa...

Lue kohta jossa kerron kuinka eräs äiti valitteli vauvansa jalkojen kylmyyttä, vaihdoimme sähköpostissa kuulumiset ja lähetin postissa vauvalle lämpimiä sukkia, mm. hahtuvavillasta neulottuna. Terveisin Taidemamma, jolla tunnistat kirjoitukseni, ap.

Vierailija
34/41 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

b)teet itse

(tai c) joku antaa hyvää hyvyyttään ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi, ja saa jälleen yhden ihmisen kuvittelemaan, että käsityöläiset eivät tarvitse palkkaa. Jos tekee vaikka 8 tuntia yhtä tuotetta, niin paljonko olisi oma päiväpalkkasi?)

Vierailija
35/41 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on tuntipalkka, jonka alle en tee. Palkkani ei ole juuri isompi kuin mitä alimmat muistakaan töistä maksettavat palkat ovat, mutta suurimmalle osalle kyselijöitä ihan liikaa. Maksan siitä kuitenkin vielä alv:ta, vakuutuksia ja muita juoksevia kuluja, ihan kuten kuka tahansa muukin.

Onneksi vielä löytyy pieni joukko ihmisiä, jotka ymmärtävät, että työstä maksetaan palkka tai jätetään työ teettämättä. Vastineeksi rahalle saa silmukalleen sellaisen tuotteen kuin haluaa, juuri niissä väreissä ja materiaaleissa kuin haluaa, ja muutoksia, sovituksia ja luonnoksia siihen asti, että lopputulos on täydellinen.

Vierailija
36/41 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä mä aina hankin villasukat mun tytölle. :) Yksikin myyjä neuloo tilauksesta omien väritoiveiden mukaisesti. Vauvan myssyjäkin ostelin kun tyttö oli pienempi. Siitä vaan etsimään hakusanoilla!

Vierailija
37/41 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan haalari, lakki ja töppöset. Ottaa niistä n 25e-35e. Sillä menee 5-6 tuntia tuohon. On ihania! Kun odotin esikoistani niin äitini vähä innostui,kutoi 20 vauvan haalaria joista lahjoitti sairaalalle 15. Tilauksia otetaan vastaan! ;) t. Kutojan tytär

Vierailija
38/41 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä korttipaja myy ihania uusia sukkia, lapasia ja myssyjä vauvoille

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?odir=a&sellstyle=K&status=N&class…

Itse olen tilannut häneltä muutaman setin ja ovat todella ihania ja siististi neulottuja. Ja voihan häneltä kysäistä neuloisiko muutakin :)

Vierailija
39/41 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan bambu-langasta neulottuja. Aivan ihania iholle :)

Vierailija
40/41 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin AP lähettää sulle ihan ilmasiksi luonnonvalkoiset vauvan haalarin, takin, lapaset, töppöset ja lakin. Kaikki ovat uudenveroisia, ostin ne jostain myyjäisistä viime talvena meidän kuopukselle joka syntyi tammikuun pakkasiin. Setti on noin 60cm ja tosi kaunis, käsintehty. Turhaan mä sitä tuolla kaapissa hilloan kun mies ei lisää lapsia meille halua ja liian pieni se syksyllä on:) Jos se siis käyttöön tulee eikä mihkään myyntiin mee. Laita sähköpostiosoite jos sen haluat, niin olen yhteydessä. Tää ei oo mikää läppä, ois ainakin tän viikon hyvätyö tehty :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän