Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä saisi vauvalle neuleita kun ei itseosaa neuloa, villatakki, neulehaalarit, sukat, lakki

Vierailija
29.11.2009 |

en ole netistä löytänyt kun isoäidinaikaan.fi ja vaikka käsityötä arvostankin niin on nuo kyllä aivan ylihintaisia.

ei ile mummoja jotyka tekisivät eikä täällä ole kai mitään myyjäisiä missä mummot myisivät käsitöitään.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjäiset näin joulun alla kivoja paikkoja tehdä löytöjä.

www.ruskovilla.fi

Vierailija
2/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnoiteltuja, sillä kyllä niiden tekemiseen menee aikaa ja kunnon langat eivät ole ilmaisia. Jos halvemmalla haluat niin opettele tekemään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa itse kutoa mitään, eivätkö kummatkaan mummotkaan.

Rohkeasti vaan otat asian puheeksi esim. töissä. Mulla on yksi kaveri joka osaa kutoa. Häntä pyysin kutomaan, maksoin langat. Tämä oli häneltä lahja vauvalle.

Toiselle lapselle yksi työkaveri ihan omasta halustaan kutoi lahjaksi vaatteet. Ilahduin kovasti ja kehuin kuinka tarpeeseen hän ne antoi.

Ei oikeesti ole hirveä vaiva sellaiselle joka osaa. Joten ota asia vaan puheeksi, niin varmaan joku kutoo, kun hommaat langat.

Vierailija
4/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin juuri omaltani pieneksi jääneet pois muutamalla eurolla :D

Vierailija
5/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netistä voi löytää uusiakin neuleita lapsille.

Toisaalta jos yhtään kiinnostaa opetella, niin neulominen ei ole kovin vaikeeta. Lainaa vaikka kirjaistosta joku opas aloittelijalle ja sitten vaan rohkeasti kokeilemaan.

Vierailija
6/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iästä ja "vaativuudesta" onko ap:lla energiaa alkaa opetella neulomista, jos edes halua löytyy.

Toisaalta jos yhtään kiinnostaa opetella, niin neulominen ei ole kovin vaikeeta. Lainaa vaikka kirjaistosta joku opas aloittelijalle ja sitten vaan rohkeasti kokeilemaan.

Minä kyselin tuttavalta, jonka äiti neuloo hänen lapsilleen kaikkea ihanaa ja niinhän tämä mummo kutoo nyt korvausta vastaan minullekin. Ottaa tosi pienen hinnan kun on muutenkin kova tekemään, langat maksat tietty itse.

Ei ne noinkaan ihan ilmaisia ole, mutta ainakin saan juuri sitä mitä haluan.

Yksi vaihtoehto olisi kysellä myöskin naapurin mummoilta. Ehkäpä joku tekijä olisi ihan innoissaan, kun saisi olla hyödyksi. :)

Vierailija
7/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeesti ole hirveä vaiva sellaiselle joka osaa. Joten ota asia vaan puheeksi, niin varmaan joku kutoo, kun hommaat langat.

On aivan eri asia antaa lahjaksi kuin tehdä tilauksesta. Jos kyseessä on tilaustyö niin sitten siitä työstä maksetaan palkka. Tossut tai lapaset vievät viitisen tuntia, lakki vähän pidempään. Villatakeista tai -housuista puhumattakaan. Kunnon materiaalit maksavat.

t. neuloja, joka saattaa tehdä jotain lahjaksi, mutta ei koskaan mitään tilauksesta.

Vierailija
8/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myymässä haalareita, sukkia, myssyjä... Voi kun olisit kertonut etukäteen niin olisin lähettänyt sulle...

Muutama tuttu mummo siellä muuten valiteteli,e tä heitä on pariin kertaan tultu haukkumaan koska pitävät liian alhaisia hintoja eli miesten siot villasukat maksaa 10e kun kuulemma PK seudulla ne maksaa 50e !!! =O

Nuo mummot on muuten sitä mieltä, että he saavat jo eläkkeensä eivätkä halua tienata, vain kutoa, mutta onhan se ikävää niitä kohtaan jotka haluaisi tienata elantonsa neuletöillä......

Minusta kyllä 10 e on todellakin liian vähän isoista miesten sukista.... Tuskin lankojen hinta....

Vierailija
9/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mummot on muuten sitä mieltä, että he saavat jo eläkkeensä eivätkä halua tienata, vain kutoa, mutta onhan se ikävää niitä kohtaan jotka haluaisi tienata elantonsa neuletöillä......

Minusta kyllä 10 e on todellakin liian vähän isoista miesten sukista.... Tuskin lankojen hinta....

Vierailija
10/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tuntia sulla menee lapasten tekoon :-0

Mun 10v tyttö tekee nopeammin!

Tulis kalliiksi sulta ostaa tiláustöitä jos tuntipalkaa pidät, jos esim. 10e tunti, niin lapasekin on ainakin sen 50e...

Vierailija
11/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksusta langasta tekemällä niistä tulee tönköt vaikka ne nopeasti valmistuisivatkin. Onneksi sinulla on lapsityövoimaa käytössä niin meidän ei tarvitse kohdata.

t. 8

Vierailija
12/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just saan valmiiksi sukulaisen lahjaneuleet poikavauvalle, ja aikaa on sitten sen jälkeen.

Omat lapset ovat jo opiskelijoina, joten aikaa on, koska pidän välivuotta työstä kirjoittaakseni kirjn. Kirjoittamista ei kuitenkaan viitsi tehdä useampaa tuntia päivässä, joten teen neuleitakin jne.

Kerran kirpparilla tuli mummo joka kyseli villahousuja. Olin itsekin asiakkaaana siellä. Mummo ei kuulema voinut näön takia neuloa ja tarvitsi lapsenlapselleen vaununukkumiseen. Neuloin ja sain yvän mielen, antoi vain langat.

En paljoa ota vaikka joku haukkuisi hintojen polkijaksi. Olen tutustunut Isoäidin Aikaan sivuilla ja minulla on 1950-luvulta mallilehtiä joista voin myös neuloa, jos sen henkiset vauvojen vaatteet kiinnostaa. Isoäidin nettiliikkeen malleja ei saa kopioida, mutta on omat mallini, kai saan tehdä...

Vierailija
13/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytetyt neuleet kelpaa niin katselepa huuto.netistä. Ja kirppiksiltäkin voi löytyä. Myin lapsilleni pieniksi jääneet itse tekemäni neuleet kippiksellä ja huutiksessa ja hyvin menivät kaupaksi. Tosin hintapyynnötkin olivat alhaiset kun oli kyse käytetyistä vaatteista. Jos tekisin varta vasten tilaustyönä niin kyllä siitä jotain palkkaakin haluaisin ja sittenpä se hinta voisi ostajasta tuntua korkealle, jos ei ymmärrä käsityön arvoa & siihen käytettyä aikaa.

Ai että 10-vuotias tyttö nopeasti tekaisee neuleen? Joo haluaisinpa nähdä lopputuloksen. Olikohan käytössä paksu lanka ja puikot nro 5. Jos haluaa hyvän neuleen vauvalle niin lähtökohta kyllä on ohut lanka ja ohuet puikot, ja siinä kyllä menee tunti jos toinenkin. Lisäksi pehmeät, ohuet villalangat ovat huomattavasti kalliimpia kuin paksummat ja karkeat langat.

Vierailija
14/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vaikka suklaarasian saisin vielä vaivanpalkaksi. :) Mut ihan vieraalle ei ehkä niinkään tulisi nähtyä sitä vaivaa, sillä vaivaahan siitä tosiaan on ja työtunteja menee.

Vierailija
15/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo "isoäidinaikaan" vaatteet mutta kalliita kieltämättä!

Juuri joulumessuilta katsoin vastaavia ja hinnat oli puolet-kolmanneksen edullisemmat.

Minä ainakin ostaisin mielelläni ja juuri sellaisia kauniita neuleita joita voisi pitää "kyläilyvaatteenakin", perus villahaalari meillä on jo Ruskovillalta.

Vierailija
16/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut/onko myynnissä uusia neulevaatteita vauvoille?

olenko tyhmä kun en löydä??

ostaisin heti jos joku neuloisi ja möisi siellä kohtuuhintaan, esim.neuletakki ja housut tai paita ja haalarihousut

Vierailija
17/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse neulotuille villavaatteille?

Monestihan esim. myyjäisissä lasten lapaset on 10e

ja sukat saman, myssy 10-15e

Vierailija
18/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailet neulontablogeja ja sitä kautta otat yhteyttä johonkin tuotteliaaseen neulojaan? Joku voisi hyvinkin suostua tekemään kohtuuhinnalla.

Vierailija
19/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi hoitaa, puhdistaa?

en ole oikein turkkien ystävä mutta kun lahjaksi saatiin´ei viitsi roskiinkaan heittää...

Vierailija
20/41 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti väärään paikkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi