Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako ekaluokkalaisesi tarvittaessa pukea kurahousut itse päälle?

Vierailija
29.11.2009 |

Meillä on täällä yökyläilijä, jonka äiti antoi ohjeet, että kurikset On Laitettava tai ei ulkoilla ollenkaan. Mutta hämmästyin, kun poika ei sit osaa niitä pukea, ihan ulalla niiden henkseleiden kanssa ts. pyörittelee haalareita käsissään vaikka viisi minuuttia (aika, joka mulla noin menee vauvan pukemiseen) eikä siitä sittenkään tule mitään. Autoin sitten kun vauvan sain vaunuun, mutta kyllä meillä on muksut suoriutuneet tuosta itse ennen eskari-ikääkin..

Nyt eivät enää käytä kuriksia enkä pakota, mutta tällanen tapaus...

Ja turha aloitus tietenkin, mutta tuli vaan mieleen..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää käytä eskari-ikäisellä tai sitä vanhemmalla henkselimallisia kuriksia? .

Tilanne meni kyllä siitä eteenpäin ihan ok, kun saatiin henkselit ja muutkin ahdisteet oikeinpäin.

Ehkä se oli vain joku hetken herpaannus, mistä näitä tietää..

ap

Vierailija
22/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä henkseleissä ahdistaa? En kysy tätä -tuillakseni vaan ihan mielenkiinnosta. Miksi esim. et voisi tokaluokkalaisellesi pukea henkselikurahousuja? Ihan näin maalaisjärjellä ajatellen ne olisi lapsestakin mukavammat, kun vähän ilma vaihtuu siitä yläosasta toisin kuin noissa puolihousuissa, jotka kiristyy tiiviisti vyötärölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä, että teille ei ole selitetty vaitiolovelvollisuudesta mitään (eikä ilmeisesti omat älynlahjanne riitä sitä ymmärtämään) Täytyy toivoa että olette tuolle lapselle (jolla ilmeisesti on erityisvaikeuksia) parempi kuin ei tukoperhettä ollenkaan, ksoka kovin fiksulta et vaikuta, kun tuollaisia taivastelet julkisesti, vaikka lapsen erityistarpeet ilmeisesti ovat tiedossa

Vierailija
24/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mulla on itsellä yhdet talvihousut, siis aikuisten, joissa on henkselit ja korkea yläosa. Ja ovat tosi hyvät jalassa, kun ei kiristä vyötäröltä, mutta pystyy hyvin jalassa. Enkä ole ajatellutkaan, että ne olisi jotenkin lapselliset.

Miksi kurahousujen kohdalla sitten on niin, että henkseleitä ei voi käyttää?

Vierailija
25/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aina kuriksina niitä "kokokuriksia", jotka on varustettu henskeleillä. Ovat huomattavasti mukavammat käyttää ja hiostavatkin vähemmän kuin sellaiset kuminauhalliset. Käytän kuriksia sekä työhommissa (esim. painepesurilla työskennellessä) että harrastaessa (kalastaessa).

Vierailija
26/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa laittaa takin vetoketjua kiinni, eikä haalareiden lahkeissa olevia lenkkejä. Kuriksien henkseleitä ei myöskään saa itse. Paidat, sukat ja kuminauhavyötäröiset housut osaa pukea.

Meillä itse pukemista harjoitellaan se 4 vuorokautta kuukaudessa minkä poika meillä on, mutta toistaiseksi ilman näkyvää tulosta. Lapsen äiti pukee pojalle vaatteet, mutta nyt kun poika on päiväkodissakin, niin luulisi että siellä joutuu itsekin harjoittelemaan pukemista.

Vierailija
27/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla lailla on passattu molempia - eli aika lailla lapsesta kiinni

Vierailija
28/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli omatoimisuuteen ja jälkien siivoamiseen. Anna äitinsä passata.

Poika on ollut meillä säännöllisesti kerran kuussa vkl-hoidossa jo 1½v. ja meidän on tarkoituskin pitää häntä tavallaan perheenjäsenenä.

[/quote]

Vierailija
29/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa 3-vuotiaat haluavat pukea kaiken itse. Toki autetaan, jos kurikset ovat pienehköt ja eivät mahdu talvipuvun päälle kunnolla.

Sinun tulee tukea ja kannustaa lasta yrittämään. Kysyitkö äidiltä pukeeko lapsi ne kotona itse? Kerro, että ihmettelit, kun lapsi ei suostunut pukemaan. Avoimuudella ja rehellisyydellä varmasti pääset pidemmälle.

Vierailija
30/34 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai kukaan normaali lapsi tuossa iässä enään käytä kuriksia. Ihan ymmärrettävää, ettei niitä osaa pukea. On ihan ilmeisesti jotain häikkää kehityksessä joten älä viitsi syyllistää poikaa.

Vierailija
31/34 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lk tyttö, ihan omasta tahosta pukee kurikset. Kun ei halua kastua lumilinnaa tehdessä. Ei mitää näyryyttävää, ainakaa tytön mielestä.

Vierailija
32/34 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kurahousuissa tai niiden käytössä ole mitään hävettävää tai nöyryyttävää ,jos niitä vielä koulun jälkeen pihaleikeissä huonolla säällä käytetään. Tämähän on loputon keskustelu , jossa osa vanhemmistä haluaa käyttää lapsillaan kuravaatteita ja osan mielestä ne ovat lapsellisia ja naurettavia,silloin toki lapsikin alkaa pitää niitä sellaisina eikä halua pitää niitä. Kotoa ne asenteet opitaan.

Veikkaan, että kyse ei ole mistään tarkoituksellisesta "nöyryyttämisestä" vaan siitä, että toisissa perheissä kurahousut ovat ihan vaan vaate muiden joukossa, eikä niistä tehdä mitään numeroa. Kun on kylmä, laitetaan toppahousut. Kun on märkää, laitetaan kurahousut jne.

Vierailija
33/34 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuriksia käytetään isommillakin lapsilla , ainakin meillä ja meidän naapurustossa, jos kelit niin vaatii ja jos on muuten tarvetta eli lapset tykkäävät sotkea ja kastella perinpohjin pihaleikeissä itsensä. Terveet lapsethan leikkivät vaikka vaatteet sotkeentuisivat. Toki on paljon tämänikäisiä ,joilla vaattet pysyvät täysin siiteinä, ja sitten myös niitä jotka eivät liiku juuri lainkaan. Kurahousujen käytöstä vanhemmilla lapsilla on näilläkin sivuilla pari keskusteluketjua paraikaa menossa.

Ei kurahousuissa tai niiden käytössä ole mitään hävettävää tai nöyryyttävää ,jos niitä vielä koulun jälkeen pihaleikeissä huonolla säällä käytetään. Tämähän on loputon keskustelu , jossa osa vanhemmistä haluaa käyttää lapsillaan kuravaatteita ja

osan mielestä ne ovat lapsellisia ja naurettavia,silloin toki lapsikin alkaa pitää niitä sellaisina eikä halua pitää niitä. Kotoa ne asenteet opitaan.

Annetaan lasten olla lapsia eikä välitetä niin kauheasti siitä miten kukin pukeutuu. Osa tarvitsee vielä kirahouisut, toiset eivät.

Toivottavasti vain jaksat neuvoa ja neuvoa poikaa, kovasti tuntuu hänellä olevan vielä oppimista jos ei jälkiäänkään osaa yhtään siivota

Vierailija
34/34 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos on erityislapsi, niin ei suju. Meillä esikoiselta, joka 8v. niin ei onnistuisi niiden pukeminen. Hänellä lievä kehitysvamma.

Kuopus taas 5v. ja tekee sen sujuvasti ja ei ole tarvinnut mitään opettaa, on näppärä poika.

Itse en käyttäisi koululaisella kuriksia tai korkeintaan sitä housumallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi