Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mammat kehtaa valittaa äitiyspakkauksen sisällöstä?

Vierailija
29.11.2009 |

Siis miettikää, jokainen äiti saa jokaiselle lapselleen laatikollisen tavaraa yhteiskunnan kustantamana! On tosi hyvä etu, mitä ulkomailla ei ole.

Silti monet äidit valittavat pakkauksen sisällöstä, on rumat värit jne... :( Miten kehtaatte?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän jokaisella saa olla mielipiteensä! ja sitä paitsi verorahoillahan nekin on maksettu joten ei ne nyt ihan ilmaisia ole.......!!!!!!

Vierailija
2/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa ymmärtää sitä ainaista valitusta...

Eihän esim.ä-pakkaus oo pakollinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIenoa laatutavaraa ja vieläpä ilmaiseksi. Ei käsitä ei. Ihmiset eivät osaa arvostaa äitiyspakkausta riittävästi.

Harmittaako, kun niillä naapurin kakaroillakin on samanlaiset tamineet?

Vierailija
4/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta saa valittaa.. Ja ehkä voisi valittaa enemmänkin oikealle taholle. Jos nyt olisin raskaana, taitaisin tosiaan harkita pakkauksen ottamista rahana, niin paljon siinä oli oikeastaan turhaa ja huonoa, uskoisin että tuolla rahalla saisi enemmänkin kuin ne pari bodya ja potkaria, joille oli todella käyttöä. Ja kamalat värit oli kyllä varsinkin 2003, jolloin viime pakkauksen sain.

Vierailija
5/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin valitan, jos aihetta ilmenee. Meillä on nyt 5 pakkausta otettu, kaksi ensimmäistä (1998 ja 1999) olivat parhaimmat ja kestävimmät. Vieläkin esikoisen toppahaalari käytössä eikä mitään vikaa.

Kolmannessa pakkauksessa sakset olivat aivan onnettomat (eivät leikanneet, nirhasivat vain), neljännessä lähti heti ensimmäisellä käyttökerralla joistakin bodyista painonappi ja toppahaalarin lakista nauhat, ekalla kerralla toinen ja kolmannella toinen. Viidettä on vähemmän käytetty, mutta ei yhtä paljon ole valittamista kuin kahdesta edellisestä. Jotain pientä on kuitenkin ollut.

Että sanoisin pakkausten menneen huonompaan suuntaan. Vaikka ilmaisia ovatkin.

Vierailija
6/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan hajosivat heti, ja ne koot.. Kyllä se on surkea jos rahan arvoista tavaraa hukkaan menee, kun jää tarpeettomaksi.

Vierailija
7/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua on ihmetyttänyt tämä viimeisten pakkausten vaatteiden kokonumeroiden puuttuminen. Osassa vaatteista ei ole kuin pesuohjeet mutta ei koosta tietoakaan. Netistä on joskus löytynyt kuvia/tietoja, mutta ei sieltäkään ihan kaikkia löydä...

6

Vierailija
8/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös niitä lehtijuttuja/keskusteluja, missä ihan porukalla muistellaan kamalia joululahjoja...Ihmiset on hirveän itsekkäitä ja epäkiitollisia, enkä tuollaista mallia halua omalle lapselleni opettaa. Pitäisi osata olla kiitollinen siitä mitä saa ja nähdä asioiden arvon muussakin valossa, kuin siinä, että "onks tää hyvän värinen, mun tyylinen, oikeaa merkkiä, tarpeeks romanttinen...".

Vierailija
9/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroeuroillani maksanut.

Ja totta kai siitä saa purnata, sana on vapaa tässä maassa. Eikä siihen muutoksia ilman mielipiteitä saa.

Mua ei värit ole koskaan siinä rassanneet.

Eniten ärsyttää se, että siihen tungetaan mahdollisimman paljon tavaraa, mutta laatu ja käytännöllisyys on nolla. Laittaisivat mieluummin laadukasta ja käytännöllistä tavaraa, mutta määrällisesti vähemmän. Määr ei korvaa laatua!

Esim. äp:n hatut on kaikki huonon mallisia, laittaisivat esim Kivat:n villakypärahatun. Toppapuku on ohutta löperöä kangasta, mieluummin vaikka Lassien tukevampi palahaalari. Kestovaipat pois, ei siellä mitään vaippoja tarvita. Jokainen päättää omat vaippansa. Kirpparit on jatkuvasti pullollaan äp:n vaippoja ja loppujen lopuksi harva noita huonon mallisia Imsejä viitsii käyttää. Jos on pakko kestoa laittaa niin laittaisivat AIO:n äp:hen.

Vierailija
10/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jaksavat valittaa asiasta kuin asiasta ennemmin kuin olisivat kiitollisia. Nykyään vallalla tämä kaikki mulle ja heti ja asioita pidetään itsestäänselvyyksinä.

Vierailija
11/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahoillahan se on kustannettu. Jos saat ilmaiseksi laatikollisen kakkakikkareita, niin oletko velvoitettu ihastelemaan niitä ihan sen perusteella, että ne tuli lahjaksi? Varsinkin jos nuo kakkakikkareet on kustannettu verovaroin, niin aika kummallista, että pitäisi olla vaan KIITOLLINEN! :D

Mun kritiikki tuolle kaikenkaikkiaan hyvälle sosiaalietuudelle:

-Kestovaipat pois, jokainen päättäköön itse vaippa-asiat. Kestovaippojen määrän lisäyksen vuoksi pakkauksesta on poistettu moni vaate :(

-Värit neutraaleiksi: vuonna 2006 molemmat ulkohaalarit oli SINISIÄ. Tosi omituista, kun noin puolet syntyneistä on tyttöjä.

Vierailija
12/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtonahan on 140€ tai se pakkaus ja koska se Kelalta tulee, niin eiköhän jokainen ole tai tulee se verorahoillaan maksamaan.

Sitten kun joku on myymässä jotain äitiyspakkauksesta, niin aina sama keskustelu, ettei voi pyytää niin paljoa kun on saanut sen ilmaiseksi. Mitä jos on ottanut sen 140€, niin kehtaako sillä ostaa mitään, kun senkin on saanut ilmaiseksi, vähän kuin lapsilisät, ei sais mihinkään humpuukkiin laittaa.

Äitiyspakkauksen pipot on ainakin meidän lapselle sopineet, mutta toppapuku on oudon mallinen.

Aika paljon isompaa vaatetta notkuu hyllyllä tuhaan, mutten kehtaa niitä laittaa pois, varmaan annan ne jollekin tyttölapselle, keltaista kun on.

Vierailija
13/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tyytyväinen äitiyspakkauksen sisältöön (2008). Ainoastaan muutama yksi lakki taisi jäädä käyttämättä ja pari vaatetta vähälle käytölle.

Kiittämättömyyttä en ymmärrä, mutta saa sitä silti mun mielestä arvostella. Valtio maksaa melkoiset rahat noista tavaroista, joten mun mielestä on syytä tuoda ilmi, jos tavarat ovat huonoja. Tottakai valtion kannattaa käyttää rahat sellaisiin tavaroihin, joille on käyttöä ja joissa laatu vastaa hintaa. Ja samalla tavallaan tukee valmistajia, jotka osaavat tehdä hinta-laatusuhteeltaan hyviä tavaroita. Turha sitä rahaa on antaa sellaisille, jotka valmistavat huonoja tavaroita.

Esimerkiksi tämän vuoden pakkauksessa kai on kypärämyssy sellainen, ettei se mene monella päähän ollenkaan.

Vierailija
14/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi kiitollinen ns. ilmaisesta starttipaketista. Ensisynnyttäjänä en olis itse tajunnut varmaan, mikä kaikki on tarpeellista, mikä ei. Ja mikä rahallinen säästö! Laatutavaraa.

Vierailija
15/16 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edullisista palveluista. Heti kun joutuu itse maksamaan enemmän, valitus on vähäisempää.

Mä otin esikoiselle äitiyspakkauksen vuonna 1994, ja samoja vaatteita käytin vielä kuopuksellakin 2003.

Vierailija
16/16 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mitäs ne 14-15 alaikäiset kakaranne puuhaavat nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi