Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään kuka pitää lapsilla likaisia vaatteita?

Vierailija
28.11.2009 |

Kerro esimerkki. Kuinka likaisissa ovat jne. entä miten äiti huolehtii omista vaatteistaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin en niitä tosiaankan rupea pesemään kun 3 v poika likaa ne heti uudestaan alle 5 minuutissa siitä kun ulosa pääsee. Ajattelen, että ovat lapset työ/suojavaatteita ja ne pestään tarkoituksenmukaisin harvahkoin välein.

Vierailija
2/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaisissa vaatteissa, että syliin ei todellakaan tee mieli ottaa.

Hihat on kuivunutta räkää ja edellisen päivien ruuat vaatteissa.

Tämän äiti kulkee kuitenkin puhtaissa vaatteissa.

Usein myös lapsella on han liian pienet vaatteet päällä.

Olemme tästä puhuneet mutta muutosta ei valitettavasti ole tullut.

Mä en voi pitää lasta sylissä kuin pakon edestä, kun niin likaiset on vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihat on kuivunutta räkää ja edellisen päivien ruuat vaatteissa. Tämän äiti kulkee kuitenkin puhtaissa vaatteissa. Usein myös lapsella on han liian pienet vaatteet päällä. Olemme tästä puhuneet mutta muutosta ei valitettavasti ole tullut.

Voi lapsirukkaa! Oletteko siis ihan suoraan sanoneet vanhemmille asiasta? Luulisi että normaali ihminen ottaisi onkeensa jos sanotaan, että tarhaan tullaan aamulla puhtaissa vaatteissa?

Vierailija
4/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin lapsen ollessa vauva ja taapero aina puhtaat, jos likaantui. Tuore lika lähtee pois helposti, ennekuin kuivahtaa. Ri tullut mieleenkään ihmetellä sitä, ennekuin yksi mun kaverini sanoi, että ihailee sitä, että mun lapsella on aina tahrattatomat vaatteet. Sen jälkeen sit huomasin, että moni antaa lapsen olla vaikka koko päivän-päiviä likaisissa. Kai mä olen saanut pyykkikoulutusta äidiltäni, että likainen pitää aina pestä, tai laittaa ainakin likoon heti.

Ja ulkovaatteet pitää olla sellaiset että kuran voi huuhtoa/pyyhkiä pois, jos ei vielä koko pesua kaipaa.

Vierailija
5/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa tippuu paljonkin vaatteille, niitä ei vaihdeta kesken päivän, voi olla seuraavanakin päivänä samat vaatteet. Kylään mennään likaisilla vaatteilla. Eikä kyllä ole kyse siitä, ettei olisi enempää vaatteita, tiedän, että niitä on lapsella paljon. Eikä ole kyse omasta lapsesta. Itse vaihdan aina heti, jos sotkeutuu.

Vierailija
6/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päiväkodin vaatteet ja laitat likaiset kotiin mukaan pyykkipussissa ja sanot että piti vaihtaa kun oli niin likaiset. Teet näin aina kun tarvetta, eiköhän viesti mene perille jossain vaiheessa.

likaisissa vaatteissa, että syliin ei todellakaan tee mieli ottaa.

Hihat on kuivunutta räkää ja edellisen päivien ruuat vaatteissa.

Tämän äiti kulkee kuitenkin puhtaissa vaatteissa.

Usein myös lapsella on han liian pienet vaatteet päällä.

Olemme tästä puhuneet mutta muutosta ei valitettavasti ole tullut.

Mä en voi pitää lasta sylissä kuin pakon edestä, kun niin likaiset on vaatteet.

Vierailija
7/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuon kammotuksen kun odottelin tyttöäni jumpan pukuhuoneessa. Oli vielä ihan niitä ensimmäisiä viileitä kelejä lokakuulla eli silloin kun toppikset otettiin käyttöön vasta. Vaaleanpunainen ja valkoinen takki, ihan ruskea kauttaaltaan kauluksesta ja sit etumus vyötäröstä alaspäin ja hihat kyynärpäistä alaspäin. Eikö ole tapana pestä kesäsäilöön laitettaessa ja mielellään käyttökaudellakin tarpeen mukaan? Tuota ei oltu pesty ikinä!!

Vierailija
8/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaisissa vaatteissa, että syliin ei todellakaan tee mieli ottaa. Hihat on kuivunutta räkää ja edellisen päivien ruuat vaatteissa. Tämän äiti kulkee kuitenkin puhtaissa vaatteissa. Usein myös lapsella on han liian pienet vaatteet päällä. Olemme tästä puhuneet mutta muutosta ei valitettavasti ole tullut. Mä en voi pitää lasta sylissä kuin pakon edestä, kun niin likaiset on vaatteet.

Vierailija
9/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatte kuitenkin lasta syliin! Vaihtakaa tosiaan vaikka pk:n varavaatteet lapselle tai jotain. Ei ole tietenkään hyvä, että kotona ei huolehdita jos vaatteet on noin likaiset. Mutta jos mitään ei tapahdu keskustelusta tai muusta rakentavasta yrittämisestä huolimatta, käyttäkää pk:n varavaatteita. Sääntö varavaatteista ei saa olla niin tiukka että lapsella ei ole mahdollisuus saada sen takia syliä!

likaisissa vaatteissa, että syliin ei todellakaan tee mieli ottaa. Hihat on kuivunutta räkää ja edellisen päivien ruuat vaatteissa. Tämän äiti kulkee kuitenkin puhtaissa vaatteissa. Usein myös lapsella on han liian pienet vaatteet päällä. Olemme tästä puhuneet mutta muutosta ei valitettavasti ole tullut. Mä en voi pitää lasta sylissä kuin pakon edestä, kun niin likaiset on vaatteet.

Vierailija
10/17 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai te hoitajat vaihdatte lapselle vaatteet ja kerrotte äidille olevanne huolissanne lapsesta kun sillä on niin likaiset vaatteet. Se on velvollisuutenne.

Tai pidä sylissäsi vaikka essun päällä.

Vierailija
11/17 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti tippuu ruokailussa jotain jne yms enkä jaksa koko ajan vaihdella. itsellä suht puhtaat ihan ok vaatteet...

Vierailija
12/17 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla jää jo pesussa lähtemätön tahra. jos kalliskin vaate niin ei viitti roskiin heittää.

mut itse vaihdan lapselle heti vaatteet jos pienikin tahra tulee. mut jos ei pesussa lähde niin silti käytetetään.

Vierailija
13/17 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään märkiä vaatteita en pidä, mutta näin kuraiseen aikaan en viitsi pestä ulko/kuravaatteita päivittäin.

Vierailija
14/17 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvillä vanhemmilla on varaa arieliin ja muihin kallimpiin pesiaineisiin

yhden opettajan ( tekee kahta työtä ja mies matkatöissä) lapset tiedän sottavatteisiksi, mutta rouvan itsetunto kestää sen

enpä lisäksi juuri muita kuin lastensuojelulapset päiväkodin eteisessä repaleisissa vaatteissa

Vierailija
15/17 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. syödään ja on kiire jonnekin niin en aina huomaa jos vaatteille on tipahtanut jotain. Pääsääntöisesti lapsella kuitenkin toinen sisävaatekerta mukana niin voi tarpeen tullen vaihtaa.

Vierailija
16/17 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v on aina likaisissa vaatteissa, kuolaa, syödessä sottaantuu, käy koirien ruokakipoilla ym.

10v osaa jo itse katsoa onko likaiset vaatteet.

Ulkovaatteet saattaa olla joskus likaisia ja esim tallivaatteita on turha pestä joka päivä

Vierailija
17/17 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsevat itse omat vaatteensa kaapista, joten päällä on usein epäsopivan värisiä lempivaatteita, joissa viihtyvät.

Syövät itsenäisesti, mutta sotkien. Vaatteet kuitenkin vaihdetaan vasta illalla ennen iltapesuja.

Niin ja saavat vapaasti leikkiä mudassa, hiekassa, askarrella, maalata jne.

Itse käytän normaaleita puhtaita vaatteita. Itselläni kun ei ole himoa pyöriskellä hiekassa ja syöminenkin jo onnistuu...