meille tuli TAAS löytökissa ovesta sisään....
17vuotta sitten meille vaan yhtenä iltana tulla tepsutteli takaovesta sisään kisu..ilmoitin löytöeläintaloon,ja sovin antavani kodin kisulle,jos ei kukaan kysele. --no,se eli meillä 12vuotta,kunnes kuoli.
nyt,AIVAN SAMANNÄKÖINEN kuin se edellinen löytökisu,on majaillut takapihallani,olen ruokkinut sitä pari viikkoa,ja nyt se on asettumassa taloksi,ihan makoilee tuolla olkkarissa..
ja nyt taistelen itseni kanssa,etten ottaisi sitä asumaan,vaan veisin sen löytöeläintaloon--lapsi tietty rakastaisi kisulia,mutta minä en kestä sitä jatkuvaa eläinlääkärillä ramppaamista,tulee niin pirun kalliiksi.
onko kellään vantaalla kissa kateissa..?
Kommentit (28)
Käyppä vilkasee valintatalon ilmotustaulu, siel kaipailtiin kissaa! muistaakseni osoitteesta Virsupolku jotain oli kadonnu!
olen katsonut lähikauppojen ilmoitustaulut,mutta ei ole kukaan kaivannut:( -ap
Käy pliis tsekkaa ettei vaan ois tuo, tuntuivat kaipaavan tosissaan kisuaan!
käyn heti huomenna katsomassa. ilmeisesti havukosken valtsusta kyse?
-ap
käyn heti huomenna katsomassa. ilmeisesti havukosken valtsusta kyse? -ap
tuu sit kertoo oliko sama katti, alkoi kiinnostaa oisko näin hyvä sattuma :D
tulen kertomaan,onko sama kisu.
olisi tosi kiva,jos oikea koti löytyisi:)
-ap
kissa itselläsi. Melkonen sattuma tai sitten se kissa on tarkoitettu teille :)
Täälläkin ramppaa noita "löytö"kissoja. Kunpa joku poimisi nekin talteen niin eivät kävisi paskomassa meidän pihaan.
sori.....en kerinnyt eilen,mutta kohta lähden töihin,niin kurvaan tutkimassa matkalla ilmoitustaulun,ja palaan illalla asiaan.
tuuletin illalla takaovi auki,se katti oli tulla tupsahtanut kylään,ja oli sujahtanut sänkyyni....meinasin saada slaakin,kun alkoi peitto heilumaan:)))
töiden jälkeen palaan raportoimaan.
-ap
Oma toimintasi on vähintäänkin kyseenalaista. Jossakin joku lapsi tai aikuinen tai useampi perheenjäsen kaipaa kissaansa, jonka olet ominut itsellesi ruokkimalla ja päästämällä kotiisi.
Kaikki eivät älyä kysellä kissansa perään löytöeläintaloihin. Itse ainakin surisin kissaani ja kuvittelisin sen jääneen auton alle, jollei sitä kuuluisi.
ja jo on kummallisia lemmikin mistajia,jos eivät kysele lemmikkinsä pesään esim. hesystä......
ja TOTTAKAI olen antanut ruokaa kissaparalle,joka oli laiha luikku,niin nälissään kuin eläin voi olla! olisiko se pitänyt vaan tylysti jättää esim. kuolemaan pakkaseen?
-ap
olisiko se pitänyt vaan tylysti jättää esim. kuolemaan pakkaseen?
-ap
Olisi.
Oikeesti: se olisi kyllä mennyt kotiinsa -ellei, niin mitä sitten? Yksi kissa sinne tai tänne.
ruokaa saanut...
itselle tuli lähinnä mieleen kesäkissa,joka on viskattu pihalle syksyn tullen.
-ap
ihan oikein ap toiminut, hoitanut kissaa ja tehnyt ilmoituksen. ihanaa että joku jaksaa ottaa kodittoman/karanneen eläimen hoiviinsa, tiedän itse kokemuksesta kuinka täynnä HESYn kissatalo on...
omistajan omaa tyhmyyttä jos ei osaa eläintään löytöeläinkodista etsiä! ei eläintä voi jättää ulos oman onnensa nojaan, se ei voi kysyä tietä kotiin eikä soittaa itselleen apua!!!
Mutta jollekkin kyseinen kisu on saattanut olla rakas perheenjäsen jota kaivataan suuresti. Mielestäni Ap teki oikein ruokkiessaan raasua kissaa. Oletan myös että jokainen joka oikeasti kissastaan välittää yrittää myös etsiä sitä. Esim. juuri kysyy hesystä/laittaa etsintä-ilmoituksia yms. Ja jos joku on niin kylmä sydäminen että viis veisaa siitä onko oma kisu jäänyt auton alle tai muuten vaan hävinnyt tiehensä niin luulenpa että kissa saa paremman kodin ap:n luota. Ehkäpä se on se edellisen uudelleen ilmestymä :)
olisiko se pitänyt vaan tylysti jättää esim. kuolemaan pakkaseen?
-ap
Olisi.
Oikeesti: se olisi kyllä mennyt kotiinsa -ellei, niin mitä sitten? Yksi kissa sinne tai tänne.
se löytökissa,joka meillä oli 12 vuotta,eli ensin muutaman vuoden meillä,kunnes muutimme n. 20kilometrin päähän...kissa karkasi,ja kuinka ollakkaan, se löytyi sieltä meidän entisen kodin luota!
kissa oli siis suunnistanut 20 kilometriä meidän entiseen kotiin.
JA-tein katoamisilmoituksen hesylle,ja kisu oli kateissa 9kk,kunnes joku oli vienyt sen hesyyn,josta noudimme sen takaisin.
-ap
aikaisempi löytökissamme,sillä on niskassaan haavainen ihottuma samassa kohdassa kuin sillä edellisellä kissalla.... eli tuntuu tosiaan kuin tapaisin sen edesmenneen kisulin uudelleen samassa tilanteessa:)
-ap
olen katsonut lähikauppojen ilmoitustaulut,mutta ei ole kukaan kaivannut:(
-ap