Rauhoittavia syövä mummo
voinko antaa lapsia (1 v, 6 v ja 8 v) mummon hoiviin, jonka kuulin syövän Diapameja?
Pysyykö skarppina lasten kanssa?
Ei tietoa lääkkeestä ja sen vaikutuksesta, siksi kysyn mielipidettänne.
Kommentit (26)
en ala sen enempää selittämään mistä olen tiedon saanut. Kukaan ei ole rikkonut vaitiolovelvoitettaan enkä mitään ole nuuskinut, sen verran voin kertoa.
Kukaan ei ole kertonut diagnoosia, mummo on itse puhunut oireistaan, ja tiedän mitä elämässään on tapahtunut, mikä juontaa nämä ongelmatkin.
Lääkityksestä ei ole puhunut mitään, eikä siinä sinällänsä mitään, enhän minäkään tilitä hänelle mitä lääkkeitä minä tai lapsemme syövät.
Mutta en voi yhtälailla tietää paljonko niitä käyttää, kun ei ole itse asiasta mulle puhunut.
Ei ole kyläjuoruiluakaan.
Lasi viiniä ei sinällänsä ole pahitteeksi, mutta mielestäni mummo voi juoda viininsä lasten ollessa kotonaan. En minäkään kittaile alkoholia jos hoidettavana on lapsia, omia tai ystävien.
ap
kun hoitaa lapsia?
Vai kuuluuko sinulle myös se jos mummo ottaa lasin viiniä joskus päivällisellä. Huudat sitten heti kaikille, että en vie lasta humalaiselle.Mistä tiedät, että mummolla on diapameja. Mistä tiedät, paljon hän niitä syö. Kuka on kertonut mummon diagnoosin?
Vai onko tämä vain jotain kyläjuoruilua.niin, en ole missään vaiheessa väittänyt, että lääkityksensä sinällänsä mulle kuuluisi, mutta siinä mielessä kyllä, että jos ja kun meidän lapsiamme hoitaa, niin pitäisi kyetä olemaan skarppina.
Vastuuntuntoisena vanhempana sitä vaan tulee miettineeksi, että mikähän mahtaa olla vireystilansa lääkkeitten kanssa.
Mielikuvani mukaan rauhoittava lääke väsyttää, ja mietinkin, että onko tarkkaavaisuus vilkkaitten lasten kanssa hyvä.
Yhtälailla, enhän veisi lapsiani hoitoon humalassa olevalle ihmiselle.ap
mikä on hätätilanne, missä ihminen tarvitsee rauhoittavia? Siis jos muuten selviää arjesta ilman niitä.
"Mikä on hätätilanne, missä ihminen tarvitsee rauhoittavia? Siis jos muuten selviää arjesta ilman niitä."
1. Tulee todella ahdistunut ja tuskainen olo, johon liittyy pelkoja tai itsemurha-ajatuksia. Pamilla on tarkoitus pärjätä seuraavaan päivään, kunnes tavoittaa lääkärin.
2. Saa hillittömän itkun, joka ei lopu. Itkee yli 2 tuntia yhteen menoon, ei tiedä miksi, mutta itku ei lopu. Pami lopettaa sen.
3. Ei saa nukuttua. Pelkää niin, ettei voi valvoa yksin. Pami auttaa nukkumaan.
niin kyse on äidistäni, ei anopistani.
Ei ole tarpeen retostella kenenkään huolilla.
Ja tyhmään kysymykseen vastaus: en voi tietää onko lääkkeitten vaikutuksen alainen lastemme ollessa siellä, kun ei puhu koko lääkkeestä mitään.
En ole huomannut merkittävää eroa käytöksessään, aika samanlainen on kuin aina.
Mutta helpostihan sitä tovin voi esittää ihan mitä vaan, äkkiähän lapset siirtyvät kotoa mummolle tai mummolta kotiin.
Vanhin lapsi varmaan osaisi sanoa jos mummo käyttäytyisi jotenkin erilailla, sikäli kun lapsi osaa asiaa tiedostaa.
ap
Sen hän on kuullut jostain. Hän ei ole nähnyt sitä, eikä reseptiä. Ei ole huomannut, että mummo olisi diapamin vaikutuksen alainen kun hoitaa lapsia.
Millä perusteella hän väittää, että mummo näin tekee.
Kyse on hysteerisestä ja ennakkoluuloisesta av.mammasta.
K0hta varmaan paljastuu, että kyse on anopista. On kyselty ja udeltu kaikkea mahdollista ilkeämielistä, että pääsisi anoppia panettelemaan. Joku on siihen saattanut sanoa, että anoppis onkin ollut vähän alakuloinen kun jotain kamalaa sattui. Oli kuulemma joutunut diapaminkin ottamaan siihen kun oli niin järkyttynyt.
Nyt sitten pääsee suu vaahdoten vaahtoamaan, että mummo lappaa diapamia kaksin kourin.
Tiedättehän muuten, että epileptiseen kohtaukseenkin annetaan diapamia. Ei diampam ole todellakaan mikään masennuslääke.