Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kauppa menee kiinni klo 21.00

Vierailija
27.11.2009 |

pitääkö sieltä olla pihalla klo 21.00? Vai saako mennä sisälle niin pitkään kuin ovet on auki?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät haluaa jo kotiin ja perhe odottaa.

Vierailija
2/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa, niin kauan kuin ovet on auki. Tervetuloa vaan, meille kelpaa kaikki asiakkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vartijat ovat isoissa marketeissa varttia-kymmentä vaille ovella käännyttämässä ihmisiä takaisin, että saataisiin ovet lukkoon silloin klo 21.00.

Vierailija
4/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kunnes ovet on lukossa.

Mutta jos saapuu viimehetkellä, on korrektia hoitaa asiansa mahdollisimman nopeasti. Kassoilla on (tai oli kun itse olin iltatöissä) työaika laskettu joku 30 min yli ja siihen piti olla jo kassa laskettu. Mut teknologian kehityksen myötä tää on voinut muuttua :)

Mutta siis en itse lähtisi Stockalle shoppailemaan 20.50 tyyliin "kattelemaan jos löytyis jotain kivaa".

Vierailija
5/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavallisessa ruokakaupassa työskentelevä kaverini kertoi, että jos olutta tm. lyödään klo 21.00. jälkeen kassaan niin kassakoneeseen tulee teksti "ei sallittua myydä alkoholia" tai jotain (en muista tarkkaan). Tuon voi kuitenkin ohittaa, eli painaa vaan jotain nappia tm. Ja on siis ihan laillista tehdä noin, sillä asiakas on tehnyt ostopäätöksen ennen kaupan sulkeutumista klo 21.00. (sen jälkeen ei sisään edes pääse kun ovet lukitaan)

Niin, ja itse olen nähnyt pienessä Siwassa joka auki klo 22.00. että yhdeksältä he laittavat kaljojen ja muiden alkoholituotteiden päälle "pressun", eli ne eivät enää ole tarjolla. Miksei R-kioskikin voisi tehdä niin että kaljakaappi lukitaan klo 21.00. joten jos jonossa joku kenellä pulloja on, on ne aiemmin sieltä ottanut.

Vierailija
6/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitit minua, joka ei myy alkoholituotteita minuuttiakaan yli 21, niin se johtuu siitä että laki niin määrää.

Sinun kannattaisi tutustua oman alan lainsäädäntöön ja määräyksiin. Jos ei osaa niin sitten pitää kysyä esimieheltä eikä itse keksiä tulkintoja.

Tutustu alan ohjeeseen täältä: http://www.valvira.fi/files/alkoholijuomienvahittaismyynti_eliikkeissa…

ja tässä nopea ote tuon tiedoston tekstistä sivulta 6:

21.00. Alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut

haltuunsa ennen kello 21.00, saadaan maksaa maksaa

kassaan kello 21.00 jälkeen. Jos myyntipaikka

suljetaan kello 21.00, ennen tätä

liikkeeseen sisään tulleille asiakkaille voidaan

myydä myös alkoholijuomia. Jos liike saa

jatkaa aukioloa vielä kello 21.00:n jälkeen,

tulee mahdollisuus alkoholijuomien haltuunottoon

lopettaa kello 21.00.

Vierailija
7/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestäköhän tekisit valituksen... Jos tarkoitit minua, joka ei myy alkoholituotteita minuuttiakaan yli 21, niin se johtuu siitä että laki niin määrää.

Vierailija
8/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten varmaan monikaan myyjä tuota tiedä. Mun mies ihan pari viikkoa sitten käännytettiin R-kioskilla kassalta kaljojen kanssa. Oli siis muutama ihminen jonossa ennen häntä, ja just kun kello tuli 21.00, myyjä sanoi, että enää ei voi lyödä oluita kassaan. Mies oli siis kuitenkin ehtinyt ottaa oluet ennen tasaa. Pitäisköhän antaa siellä palautetta, että tutustukaa ohjeisiin...

Vierailija
9/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos se kioski on avoinna klo 21:00 jälkeen niin sitten niitten pitäisi laittaa kaljakaapit kiinni klo 21:00 niin ettei asiakkaat enää saa niitä haltuunsa.

Vierailija
10/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjien työaika loppuu yleensä 21.15 eli lasketaan että pääsee poistumaan kassalta 21.oo

Pitäähän palkka maksaa tehdyn työajan mukaan, eli mulla loppuu työaika iltavuorossa 20.15, jos asiakkaiden kanssa menee pitempään ja pääsen lähtemään esim. 20.25, leimaan ylityönä itseni ulos ja saan palkan ihan koko työajalta. Eli tervetuloa ostoksille vain :)

Vierailija
11/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten varmaan monikaan myyjä tuota tiedä. Mun mies ihan pari viikkoa sitten käännytettiin R-kioskilla kassalta kaljojen kanssa. Oli siis muutama ihminen jonossa ennen häntä, ja just kun kello tuli 21.00, myyjä sanoi, että enää ei voi lyödä oluita kassaan. Mies oli siis kuitenkin ehtinyt ottaa oluet ennen tasaa. Pitäisköhän antaa siellä palautetta, että tutustukaa ohjeisiin...

Olin ottanut pari siideriä ja klo oli muutamaa minuuttia vaille 21. Myyjä paniikissa otti minut johon ohi kun kone pistää muka tasalta eikä sen jälkeen voi alkoholia maksaa. Eli valitusta menemään.

Vierailija
12/27 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassan niin, ettei siitä voi myydä alkoholijuomia enää klo 21:00 jälkeen. Tähänkin auttaa se sama reklamaatio että saavat asian korjattua.

Vierailija
13/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisään ei pääse sen jälkeen. Yleensä silloin mennään jo kassoille ja viimeiset asiakkaat poistuvat noin klo 21:15.

Vierailija
14/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä menen sisään puolta minuuttia vaille sulkeutumisajan, mutta viikon ruokaostoksia en tietenkään saavu tekemään klo 20.59.

Vierailija
15/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähikauppoihin olet tervetullut niin kauan kuin ovet on auki.

Joudut ehkä katselemaan kassalla hapanta naamaa, mutta mitäs tulit kauppaan niin myöhään ;)

t. Kassatäti

Vierailija
16/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 10v sitten valintalossa työaika loppu 21:15. Ei siinä ollut kauaa aikaa kassapohjaa laskeskella jos joku vitkutteli.

Vierailija
17/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työaika 21.15 johon mennessä kassat pitää olla tilitetty ja paikat kuosissa. Siksi suotavaa on että asiakkaat on ulkona klo 21 mennessä.

Ja ois sinne kotiinkin kiva päästä mahd. nopeasti :)

T:eräs kaupanalan työntekijä.

Vierailija
18/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiakkaat pitäisi palvella, mutta toki on hyvien tapojen mukaista, ettei sinne kauppaan jää turhaan viivyttelemään.

Vierailija
19/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palvelutiskillä sain klo 20 jälkeen vuoronumeron tyyliin 100 asiakkaan päähän. Toki paljon numeroita menee ohi, mutta kello oli lähempänä yhdeksää ennen kuin lopulta pääsin tiskille. Kokoa ajan kuitenkin sisääntulijat ottivat lappuja. Eli klo 21 viimeisen lapun ottajan vuoro koittaisi n. klo 22? Miten tässä tilanteessa menetellään? Pistetäänkö porukkaa vaan kylmästi ulos tyyliin yritä huomenna uudelleen vai onko jouluna eri systeemit mutenkin?

Kun nyt miettii vaikka Helsingin keskustan Stockan juustotiskin numerosysteemiä, jossa saatat joutua odottamaan pitkälti yli 100 numeroa. Miten tehdään kun sulkemisaika lähestyy?

Vierailija
20/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikku kaupassa kans yritetään saada ovet kiinni 21, koska palkan maksu loppuu 21.15. Silti tosiaan niin pitkään saa sisälle tulla kun ovet on auki, mutta tasan klo 21 loppuu kaljojen myynti. Eli jos tulet kauppaan 20.55 ja pääset kassalle 21.01, niin en myy sinulle alkoholituotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän