Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riskiryhmässä

Vierailija
09.11.2009 |

Sain äsken soiton, Down oireyhtymän seulonnan tulokset.. Kätilö kertoi, että kuulumme nyt riskiryhmään. Iski pieni shokki päälle ja tajusin vasta puhelun jälkeen mitä tuohon paperille olin kirjoittanut(eli en tajunnut kätilöltä sen kummemmin asiasta kysellä). Mitään vastaavaa ei ole tullut tuttava piirissä vastaan ja meilläkin on nyt ensimmäinen raskaus menossa, olen siis täysin avuton tämän asian kanssa.

Tarkoittaako tämä nyt siis jo melko suurella varmuudella että poikkeavuutta on? Vai voiko testi olla väärässä. Voisiko joku joka on kokenut saman tilanteen selventää minulle mistä tässä on nyt kyse?

Keskiviikkona lääkärin puheille ja siitä tietysti jatkotutkimuksiin, pelottaa kamalasti..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo riskitulos osoittautuu vääräksi hälytykseksi, mutta kannattaa tutkia, niin osaatte varautua asiaan, jos jotain löytyisi.

Vierailija
2/2 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi Googlella, saat paljon tietoa. Todennäköisyys kromosomipoikkeavuuteen riippuu monesta tekijästä, sinun iästäsi, raskausviikoista ym.

Testit kertovat vain kohonneesta riskistä, eivät sairaudesta. Jatkotutkimuksissa suurin osa on terveitä.

Katso alkuun vaikkapa:

http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/?id=147

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi