Juodaanko teillä jouluna viiniä ruoan kanssa
vai mitä juotte.
Menemme anoppilaan ja siellä ollaan tiukkapipoja ja juodaan vain kotikaljaa ja mehua ja maitoa ja vettä.
Olen miettinyt, että voisinko viedä sinne oman viinipullon ja konjakkia jälkiruokakahvin kanssa. Olen tottunut nauttimaan hyvästä viinistä hyvän aterian kanssa ja kyllä tuntuisi aika ankealta juoda vettä jouluna.
Kommentit (77)
silloin vain maitoa, mehuja ja limsaa.
Alkoholia viini/väkevät sitten juhlapäivien ja -pyhien jälkeen tavallisina vapaa-aikana tai esim joulun välipäivinä.
aikaista viinipullo ruoanlaittovaiheessa. Olemme ottaneet lasillisen kun laitamme ruokia uuniin. Sen jälkeen menemme saunaan ja saunassa otamme jotain saunajuomaa. Ruoan aikana otamme ruokajuomana kalan kanssa valkoviiniä ja lihan punaviiniä. Itse rakastan jälkiruokana mantelilikööriä. Lasten aukaistessa joululahjoja juomme viinin loppuun. Siitä ei kovin paljoa jää, koska paikalla on mummit ja papat. Iloinen puheensorina vie tunnelmaa eteen päin ja ei tarvitse kenenkään istua tuppisuuna. Miehet vielä illalla saattavat ottaa jotain väkevää kun jäävät pelaamaan shakkia. Me naiset otamme ehkä lasilliset likööriä. Lasten on hyvä nähdä, että alkoholia voi ottaa siististi, eikä siitä tule mikään tabu. Jos lapset eivät näe tällaista niin he kielletyn hedelmän maussa menevät juomaan kossupullon ja sammuvat hankeen. Nämä tapauksethan tulee yleensä näistä tiukkapipo absolutistiperheistä.
Kirjoittajalla on loistava mielikuvitus.
Sen verran voin luvata, että meille ei tarvi tulla tänäkään jouluna.
Ennakko-odotuksia tosiaan on, itse ostan aina uuden alusasusetin miestä varten ja siinä viinilasillisten tyhjennettyä mies saa "oikean" lahjansa ;)
Tähän asti (13 yhteistä joulua takana) on toiminut ja perhesopu säilynyt.
Ennakko-odotukset vaimoilla on hyvin tuon tyyppisiä kuin tämä kirjoittaja maalailee, mutta valitettavasti totuus on usein toinen.
terv. viime jouluna kotihälytyskeikoilla ollut.ja romantiikka kukoistaa.
Me ostetaan yleensä joku punaviinipullo jouluksi. Juodaan aattona aterialla lasilliset ja ehkä vielä toiset lasilliset iltamyöhään, kun lapset nukkuu ja me miehen kanssa tunnelmoidaan kynttilän valossa :) Ai niin, mies juo muuten aika usein jouluoluen joulusaunassa aamupäivällä.
Anteeksi, mutta jotenkin huvittaa nää mammat, jotka posket punoittaen kertovat suuren salaisuuden, että : Hss, mun mies saa sen oikean joululahjan sitten illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen. Olen ostanut oikein stringit ja paketoinut lahjan niihin, tsishiiiiiii.
Ettekö te reppanat harrasta seksiä muuten. Mun mielestä seksi on ihan normaalia elämää, ei mikään erityislahja, mikä suodaan pöksyihin paketoituna kerran vuodessa.
silloin vain maitoa, mehuja ja limsaa. Alkoholia viini/väkevät sitten juhlapäivien ja -pyhien jälkeen tavallisina vapaa-aikana tai esim joulun välipäivinä.
En siis ikinä!
Meillä mennään aika paljon saman kaavan mukaan.
Sorry vain jos teillä ei uskalleta julkisesti ottaa ja appiukko piilottaa kossupulloa lauteiden alle ja käy sieltä aina naukkaamassa ja anoppi valittaa ja loppuiltana appi heittää kuusen ja suvun pihalle.
Ihan normaalia joulunviettoa tuo on. Ainakin suurimmalle osalle ihmisiä.
aikaista viinipullo ruoanlaittovaiheessa. Olemme ottaneet lasillisen kun laitamme ruokia uuniin. Sen jälkeen menemme saunaan ja saunassa otamme jotain saunajuomaa. Ruoan aikana otamme ruokajuomana kalan kanssa valkoviiniä ja lihan punaviiniä. Itse rakastan jälkiruokana mantelilikööriä. Lasten aukaistessa joululahjoja juomme viinin loppuun. Siitä ei kovin paljoa jää, koska paikalla on mummit ja papat. Iloinen puheensorina vie tunnelmaa eteen päin ja ei tarvitse kenenkään istua tuppisuuna. Miehet vielä illalla saattavat ottaa jotain väkevää kun jäävät pelaamaan shakkia. Me naiset otamme ehkä lasilliset likööriä. Lasten on hyvä nähdä, että alkoholia voi ottaa siististi, eikä siitä tule mikään tabu. Jos lapset eivät näe tällaista niin he kielletyn hedelmän maussa menevät juomaan kossupullon ja sammuvat hankeen. Nämä tapauksethan tulee yleensä näistä tiukkapipo absolutistiperheistä.
ja tämän yhden tapauksessa vain 13 kertaa koko liiton aikana.
Kannattaisko satsata siihen arkeenkin?
Ennakko-odotukset vaimoilla on hyvin tuon tyyppisiä kuin tämä kirjoittaja maalailee, mutta valitettavasti totuus on usein toinen.
Me ostetaan yleensä joku punaviinipullo jouluksi. Juodaan aattona aterialla lasilliset ja ehkä vielä toiset lasilliset iltamyöhään, kun lapset nukkuu ja me miehen kanssa tunnelmoidaan kynttilän valossa :) Ai niin, mies juo muuten aika usein jouluoluen joulusaunassa aamupäivällä.
Anteeksi, mutta jotenkin huvittaa nää mammat, jotka posket punoittaen kertovat suuren salaisuuden, että : Hss, mun mies saa sen oikean joululahjan sitten illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen. Olen ostanut oikein stringit ja paketoinut lahjan niihin, tsishiiiiiii.
Ettekö te reppanat harrasta seksiä muuten. Mun mielestä seksi on ihan normaalia elämää, ei mikään erityislahja, mikä suodaan pöksyihin paketoituna kerran vuodessa.
vettä, maitoa, kotikaljaa, viiniä ja olutta. Kukin juo mitä haluaa. Lisäksi alkuruokien (mm. lipeäkala...) jälkeen on tarjotaan snapsit niille, jotka haluaa ottaa.
Sen verran voin luvata, että meille ei tarvi tulla tänäkään jouluna.
Ennakko-odotuksia tosiaan on, itse ostan aina uuden alusasusetin miestä varten ja siinä viinilasillisten tyhjennettyä mies saa "oikean" lahjansa ;)
Siksi onkin suuri ihme, että meillä on kaksi lasta. Ne onkin joulun ihmeitä. Mies jaksaa vuoden hyvin odottaa ja minullakin on hyvä mieli sitten joulupäivänä, kun on vuoden hyvä työ tehty.
Jep jep.
Pitääkö nyt sitten kertoa, että meillä on sitä seksiä muutenkin? Juu on. Mutta olen sen verran lapsellinen, että oikeasti tykkään siitä ajatuksesta, että meillä on tietyt jouluperinteet! Joo ja tää seksi on meillä ihan perinteisesti kuulunut jouluyöhön, oli se sitten miten typerää ja naurettavaa tahansa. Stringejä en osta, vaan jonkun kivan uuden setin.
ei tosin anoppilassa, mutta kotona kyllä.
myöhemmin illalla pullo sitten loppuun, kun lapset nukkuu.
Tää kuulostaa aika paljon meidän joululta sekä omien vanhempieni luona että anoppilassa. Toki jos tällainen ei ole tuttua, voi kirjoitustyyli tuntua romatisoidulta, mutta musta tää on ihan normijoulu :)
Entä tunnelmallinen joulukirkko, jonne koko perhe pukeutuu nätisti?
kun promilleja on vielä veressä.
- Suomessa nainen ei ole yhtä riippuvainen miehestään kuin Keski- ja Etelä-Euroopan kotirouvat - Ero on täällä juridisesti helpompi kuin esim. katolisissa maissa Kannattaa tulkita tilastoja kriitisesti eikä vain omaa ajatustaan tukien.
Keski-Eurooppalaisen vaimo ihmettelee havaintojasi. Kannattaa puhua faktoilla eikä mutu-tuntumalla. Väärin meni.
Meillä kuusi on nurkassa, eli emme tanssi kuusen ympärillä - ei ole tilaa. Tosin siinä ympärillä menee isäni lapsuuden junarata, joka on jokajouluinen jännitysmomentti saadaanko se toiminaan (vuodelta -50 jne.). Vaari on sitä restauroinut innolla ja on tähän asti toiminut. Se laitetaan pyörimään heti joulurauhan julistuksen jälkeen ja aina on "kunnon seremonia" glögeineen ja pillin vihellyksineen.
Emme käy joulukirkossa, mutta toki joulusaunan jälkeen pukeudutaan. Ei tarvii olla miehillä pukua, mutta todella siistiä ja kravatit on kaulassa, naisilla hameeet tms. ja tytöillä mekot.
Joulu on juhla - vuoden isoin ja kyllä siihen meillä pukeudutaan :) En osaa ajatella lahjojen avaamista verkkareissa...
Jos asiakkaat ovat lahjoittaneet viiniä sitä on ollut myös joulupöydässä. Punaviinin lisäksi jouluolutta, tänä vuonna Sakulla näyttää olevan hyviä vaihtoehtoja. Lisäksi joinakin vuosina kahvilikööriä, josta saa maistuvia snapseja. Tänä vuonna voisi käydä jouluostoksilla Lontoossa ja tuoda mukana viskipullon.