Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaa kiusataan koulussa minun takiani :(

Vierailija
27.11.2009 |

Poikaa on nyt koko syksyn ajan kiusattu siitä että hänet saatetaan kouluun. Aiempina vuosina ei ole kiusaamista ollut.

Haluan varmistaa että pojalla on turvallinen koulumatka, matkalla on kuitenkin vilkkaan tien ylityksiä yms.

Kuljen siis pojan kanssa kouluun ja haen hänet sieltä pois. Olen nyt vauvan kanssa kotona niin aikaa on tähän ja samalla ulkoilen vauvan ja taaperon kanssa.

Harmittaa niin kovasti tämä kiusaaminen kun itse tavallaan olen syyllinen siihen. Mutta en halua päästää poikaa itsekseen kouluun, näen jo valmiiksi kaikki kauhukuvat auton alle jäämisistä jne.

Poikaa itseä nolottaa tämä kiusaaminen ja on kieltänyt minua ottamasta yhteyttä mihinkään. En oikein tiedä miten toimia tässä tilanteessa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et voi antaa mennä ykain niinku muutkin lapset JOS KYSE EI OLE EKALUOKKALAISESTA?

Vierailija
2/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden risteyksien jälkeen? Niin kaverit koulun pihalla ei näe sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin myös äitini takia.. mutta ei sentään sen takia että hän olisi saattanut minut kouluun vaan siksi että hän oli alkoholisti..

Mitäs jos saattaisit poikaa vaan osan matkaa?

Olisiko koulun lähellä vaikka leikkipuisto josta poika voisi itse kävellä turvallisesti kouluun ja tulla koulun jälkeen taas puistoon ?

tai joku muu paikka koulun lähellä mihin te voisitte pojan saattaa ja käydä sieltä hakemassa..

Muistan kyllä miten kamalaa se oli kun koko luokka kiusasi. :(

Vierailija
4/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaminen pitää saada loppumaan.

Vierailija
5/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen koulun pihaa on aivan hurja tienylitys, jota en anna pojan yksin mennä. Kävelen siis koulun pihalle asti pojan kanssa.

ap

Vierailija
6/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä aikoinaan saatettiiin koululle ja kun se alkoi nolottaa, vanhmmat saattoivat vain suojatien alkuun, vähän matkaan tasoristeyksen yli. Noin viimeisen kilometrin kuljimme siis yksin. Ei nolottanut kun vanhemmat eivät kärkkyneet koulun edustalla ja vanhempien ei tarvinnut murehtia meistä.

Olisiko matkalla jokin paikka jossa sinun olisi luonteva käydä? Esim kirjasto tai ruokakauppa? Saata lapsi vaikka sille asti ja hoida päivittäiset ostokset samassa tai lainaa vaikka lumeeksi pari lehteä. Saat suojella lastasi eikä häntä niin todennäköisesti kiusata kun vain kuljette yhtä matkaa menoihinne etkä ole koulunportilla vilkuttelemassa "äidin kullalle".

Vierailija
7/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh..ap ota nyt järki käteen. Ei oo ihmekään että kiusataan.

Vierailija
8/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululle niin että koulu jää vaikka näköyhteyden päähän. Ja sano pojallesi, että sanoo "kavereilleen" ettei äiti oikeastaan mua saata kouluun vaan lenkittää pikkusiskon/veikan rattaissa uneen kun muuten se huutaa koko aamun.

Vierailija
9/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten minua hävetti isäni joka saattoi minua...

todella riustiriitainen tilanne lapselle kun rakastaa vanhempaansa ja toisaalta häpeää häntä ja sitä että kaverit kiusaavat :'(

jospa saattaisit poikaa niin ettei toiset lapset näe, ei siis koulun pihalle asti. tai kysy ensin pojalta hienotunteisesti haluaako hän että saatat vai menisikö miuluummin yksin?

Vierailija
10/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin etelämmässä eurooppaa saatamme lapset vielä 15-vuotiainakin kouluun (koulumatkat kun on piiiitkiä).

Vierailija
11/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai menetkö pihaan asti? 11-vuotias on aika vanha, ymmärrän hyvin että nolottaa jos äiti tulee oikeati pihalle asti mukana

Vierailija
12/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 4.luokkalainen?

Varmasti olet äitinä huolissasi, mutta kyllä pitäisi jo antaa vähän napanuoran kasvaa.. varsinkin jos sen vuoksi tulee kiusatuksi. Kait ne muutkin lapset ylittävät tämän saman tien?

Tai eikö sitä voisi kiertää?

Opettelette erittäin hyvin viikonloppuna, kuinka se tie ylitetään ja annat pojan kulkea yksin.

Asiasta toiseen, annatko pojan olla edes yksin ulkona/kaverilla?

Koulukiusaaminen ei lopu, ikävä kyllä kun se on alkanut. Älä enempää lietso kiusaajia.

Niin tai eikö lapsellasi ole kaveria jonka kanssa kulkisi?

Vierailija
13/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin jo viidesluokkalainen ilmeisesti?

Vierailija
14/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo viidesluokkalainen niin haiskahtaa kyllä porovolta!

Kyllähän sen ikäiset jo liikkuu yksin kouluun, harrastuksiin, kavereille yms!!!

Oma tyttöni samanikäinen ja jo "murkku" kuukautiset ym. ei kyllä antaisi edes äidin saattaa!

Vierailija
15/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ellet ole provo Porvoosta, olet aivan pimeä. Ei tuon ikäistä lasta saateta kouluun vaikka olis miten "vaarallinen" ja "mieletön" risteys matkan varrella - on lapsellasi varmasti ihan omatkin aivot. Et voi paapoa ja pullamössöttää lopun ikäänsä. Kuka tahansa muu asettaisi lapsen aseman koulussa etusijalle, eikä omia järjettömiä pelkojaan. Itse en ikinä tahallani altistaisi lasta koulukiusaamiselle.

Vierailija
16/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ala-asteen ajan kenties? Vai jatkuuko vielä yläasteellakin saattelu?

Vierailija
17/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin meinasin kysyä, että meinasitko kenties yläasteelle asti taluttaa lapsesi kouluun :o

Vierailija
18/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotias poika nukkuu yönsä äidin ja isän välissä.

Vierailija
19/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa 11-vuotias poika nukkuu yönsä äidin ja isän välissä.

11-vuotias on jo niin iso, että yksin selviäminen on tärkeää ja se pitää sallia - kyllä nyt ennen yläastetta pitäisi äidin luottaa/lapsen oppia suojatiestä selviämiseen. Esimurrosikäisen jatkuva varjostaminen on jo aika inhottavaa holhoamista, joka varmasti heijastuu lapsen kaverisuhteisiin, itsetuntoon ja äidin ja lapsen väliseen suhteeseen. Mutta tottakai sen 11-vuotiaan pitää välillä myös saada olla ihan pentu ja hakea tukea vanhemmistaan vaikka samassa sängyssä nukkumalla.

Tosin pitkän päälle tuo ratkaisu käynee parisuhteelle. ;)

Vierailija
20/27 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut jo eskarilaisenkin välillä yksin menemää kouluu, koulumatka 1km. Ja on turvallinen. yksi tienylitys ja siinäkään ei saa ajaa ku 30km/h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän