apuva! (vauvan nukkumisesta)
Tuo meidän nelikuinen pallero on saanut päähänsä, että klo 04-05 aamulla on hyvä aika herätä.
Se on siis aivan virkeä kun herää siihen aikaan syömään, eikä syömisen jälkeen nukahda enää millään. Olen pari kertaa jo sitkeästi laittanut aina vaan uudestaan tutin suuhun ja kääntänyt sängyssään poikittain itsensä mönkineen lapsen oikein päin. Se vielä pitää sellaista älämölöä mönkiessään ettei meillä kukaan muukaan sitten nuku. Olen myös yrittänyt nukuttaa häntä viereeni heikoin tuloksin. Lopulta olen sitten kuuden aikaan luovuttanut ja mennyt aamupalalle.
Tänään menin suosiolla jo puoli viideltä aamupalalle, kun en jaksanut taas samaa nukutus-yritysrumbaa. Pari-kolme tuntia valvottuaan han sitten taas menee nukkumaan.
Kommentit (5)
Meillä herää 1v myös 5-6 aikaan. Joskus saan nukutettua uudestaan 7-8 asti. Ei muutakuin maitopullo viereen ja maitoa kaverille. Meillä jätettiin vasta yö syötöt pois 8kk.
mennä aamupalalle 4-5 aikaan, jos siis lapselle annoit. Kyllä tuon ikäinen lapsi muistaa että ahaa, eilen huusin klo 4 kuin palosireeni ja kas, ruokaa tuli, siispä tänään sama homma ja kas taas tulee ruokaa. Voit toki nousta lapsen kanssa ylös mutta älä nyt missään nimessä anna sitä ruokaa ellei vaikuta todella nälkäiseltä, Yritä venyttää ruokaa klo 6 asti...
mennä aamupalalle 4-5 aikaan, jos siis lapselle annoit. Kyllä tuon ikäinen lapsi muistaa että ahaa, eilen huusin klo 4 kuin palosireeni ja kas, ruokaa tuli, siispä tänään sama homma ja kas taas tulee ruokaa. Voit toki nousta lapsen kanssa ylös mutta älä nyt missään nimessä anna sitä ruokaa ellei vaikuta todella nälkäiseltä, Yritä venyttää ruokaa klo 6 asti...
No mä olen ajatellut, että noin pienen lapsen kanssa vanhemmat tekevät päätökset milloin noustaan ylös. Meillä on linjana se, että ennen seiskaa ei nousta ylös. Olen ottanut viereen, rinta suuhun ja maataan pilkko pimeässä.
Kun tekee muutaman päivän, niin kyllä se taas muuttuu toiseksi.
poitsu tosin taisi herätä "vasta" viideltä. Hyvä puoli on, että tuossa vaiheessa lasten rytmi vaihtuu vielä tiheään. Eli kun seuraavan kerran rytmi muuttuu, toivottavasti pian, yrität alkaa noudattamaan sitä. Näin meillä päästiin tuosta eroon.