Mitä teette lapsiperheen ruokajämille? Syökö joku vai panetteko roskiin?
Näitä pikkuripauksia ruokaa/maitoa/leipää jne. aina jää, kun lapset syövät. Mitä te niille teette?
Kommentit (33)
Laitan puoliksi juodun maitolasillisen jääkaappiin ja kannan eteen seuraavan kerran kun on jano. Jos ei ollut nälkä lounaalla niin sama annos palaa sitten kun on välipalan aika.
todennäköisesti olen siinä vaiheessa jo oman annokseni syönyt, joten se jämä tulee lisänä päälle.
Jos olisin lasten ruokailun ajan vain kärkkynyt jämiä, niin ehkä sitten niiden syönti voisi jopa solakoittaa. Kun aina ei jäisi mitään.
itse saatan just jonkun koskemattoman leivän syödä lapsen jäljiltä.
meillä nuorempi lapsi juo laktoositonta maitoa ja siltä jää aina mukiin, joskus paljonkin, nostan sen jääkaappiin ja kun seuraavavn kerra on jano annan sen mukin sieltä jääkaapista! tai sitte kaadan kissalle.. ;)
niin koirat hoitelevat ne hyvällä halulla :)
Jos jämä=jää yli ruokaa kattilaan tms.
Ne syödään seuraavilla aterioilla/mies saa mukaan evääksi töihin, jatketaan niitä jollain tehden erilainen ruoka.
Mitään ruokaa en heitä roskiin. Se on tuhlausta kaikessa mielessä.
"laadusta" riipuen ne päätyvät jääkaappiin odottelemaan, äidin/isän suuhun tai sitten kompostiin.
sen verran tulee laitettua lautaselle etttei sitä jää. Vähän pistää niin pyytää lisää jollei maha täyteen mene, mutta miksi laittaa niin paljon että sitä jää lautaselle?
sen verran tulee laitettua lautaselle etttei sitä jää. Vähän pistää niin pyytää lisää jollei maha täyteen mene, mutta miksi laittaa niin paljon että sitä jää lautaselle?
meillä ainakin voi ihan helposti se kerta-annos olla vain lusikallinen ja toisella kerralla kolme lautasellista. Ei viitsisi tosiaan sitä lusikallista kerrallaan laittaa.
Ei ole hygieenistä, että lapsi syö myöhemmin vanhan ruokansa jämät.
Tuskin se ruoka vielä parissa tunnissa pilaantuu.
Toivottavasti et kuulu niihin vanhempiin jotka juovat lastensa kanssa vuorotellen samasta lasista ja syövät samalla lusikalla? Se on paljon epähygienisempää nimittäin.
ja sitten laitetaan välillä jääkaappiin ja taas lämmitetään uudelleen.
Emme käytä lapsen kanssa samaa lusikkaa.
Mieheni yleensä syö lapsen jämät tai sitten heitän roskikseen.
saada vanhan ruokansa jämät seuraavalla aterialla eteensä. Varsinkin, kun lapset usein sotkevat ruokansa.
Ei tunnu mukavalta, kun annat lapsillesi jämät uudelleen syötäväksi.
Tiedä sitten johtuiko unenpuutteesta vai mistä. :)
Ei meidän lapsemme sitä ruokaansa sotke, kyllä ne esim. perunat ja kastike on valmiiksi sekaisin kun tarjoan ruuan ensimäisen kerran. Samaa ruokaa meillä olisi kuitenkin myös toisella ruokailulla, vaikkei se ole vielä lautasella ollutkaan. En siis valmista kahta ruokaa päivässä vaan yhden isomman määrän. Voin itsekin syödä lopun ruokani lämmitettynä myöhemmin jos olenkin epähuomiossa ottanut reilusti liikaa.
Enkä minä tarjoa mitään varsinaisia jämiä myöhemmin, mutta jos ruuasta on yli puolet jäljellä niin laitan sen jääkaappiin odottamaan seuraavaa ruokailua. Pienet määrät syön itse tai annan koirille.
Johan se on epämiellyttävääkin saada vanhan ruokansa jämät seuraavalla aterialla eteensä. Varsinkin, kun lapset usein sotkevat ruokansa.
Ei tunnu mukavalta, kun annat lapsillesi jämät uudelleen syötäväksi.
Sillai, että siinä vaiheessa olen oman ruokani jo syönyt kun niitä lasten jämiä pistelisin poskeeni. Ihan turhaa lisäruokaa ne vain mulle olisi. Ja se jos mikä lihottaa.