Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette lapsiperheen ruokajämille? Syökö joku vai panetteko roskiin?

Vierailija
27.11.2009 |

Näitä pikkuripauksia ruokaa/maitoa/leipää jne. aina jää, kun lapset syövät. Mitä te niille teette?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole juuri jäänyt. Lapsi 5v. Saas nähdä miten toisen kanssa käy, kunhan alkaa kiinteitä syömään.

Vierailija
2/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi antaa niin sitten koirat syö.. jos ei ole niin heitetään pois.. itse en rupea toisten sorkkimia ruokia syömään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leipä jää kokonaan, tietysti itse mussutan sen, JOS lapsi ei ole nuoleskellut ympäriinsä voita pois. Sitten en kyllä syö! Tai jos on jotain muuta lautasella, minkä voin helposti napostella ja sitä ei lapsi ole nuoleskellut, saatanpa syödä, vaikka nakinpalasen tms. Makkarasiivu, juusto tms menee myös äiskälle suuhun. Ylijäämäruoat laitamme kompostiin, meillä kun on sellainen. Maito lasin pohjalta menee aina tiskialtaaseen, samoin muut juomat, mehu, limu.

Vierailija
4/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pikkuripauksia ruokaa/maitoa/leipää jne. aina jää, kun lapset syövät. Mitä te niille teette?

Jos patoihin/kattiloihin jää hyvää koskematonta ruokaa, otan mukaan töihin ja syön.

Periaatteesta en syö lasten jämiä, koska olen muutenkin läski.

Vierailija
5/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koira syö. Jos taas kattilaan, niin otan evääksi töihin jos siitä riittää. Jos jää niin vähän niin sekin koiralle (jos on sopivaa) tai sitten bioroskiin.

Vierailija
6/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minun suuhun ne päätyy :D Muuten roskiin.

Vierailija
7/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan pieniä annoksia lapsille ja lisää saa ottaa ruokaa jos on nälkä.

Tarhassakin ottaa lisää salaattia jne.

Eli ei paljoa jää yli.

Vierailija
8/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sitten munii herkullisia munia kiitokseksi! :) Niille uppoo melkein mikä vaan, kunhan nyt ei kovin mausteista isoja määriä.

Vierailija
9/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput jämät syö koira.

Vierailija
10/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa jää lautaselle eikä sitä ole lämmitetty kertaakaan saatan laittaa sen jääkaappiin ja lapsi voi syödä sen seuraavalla ruokailulla. Meillä muutenkin yleensä ruokaa on niin paljon, että riittää kahdeksi ruokailukerraksi. Jos ruoka on kertaalleen lämmitetty syön sen itse jos jaksan ja jos en jaksa laitan sen viileäkaappiin odottamaan koirien iltapala-aikaa.

Leivän laitan myös jääkaappiin jos on isompi pala, pienet palat syön itse siivotessani pöytää ruokailun jäljiltä tai sitten laitan viileäkaappiin lautaselle johon säilön päivän mittaan jätteitä, illalla jaan jätteet koirille napsukoiden sekaan.

Jos lapsen lasiin jää maitoa/mehua laitan sen jääkaappiin ja lapsi voi juoda sen seuraavalla ruokailulla.

Aika vähän meillä mitään menee roskikseen. Oikeastaan vain sipulin, kananmunan yms kuoret. Porkkanan kuoretkin menee kanille, perunan kuoret koirille yms.

Vierailija
11/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanan kuoretkin menee kanille, perunan kuoret koirille yms.

Vierailija
12/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vähän kuin periaatteena että en ole mikään jätemylly. Muutenkin olen tarpeeksi läski.

Juomat tosin kaadetaan altaaseen.

Vierailija
13/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne on mennyt makujen sekamelskaksi heitän pois

Vierailija
14/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eriasia on, jos on kipeä...ja silloin lentää roskiin/viemäriin

Vierailija
15/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattilaan jääneet koskemattomat ruoat jääkaappiin tähteiksi. Jos lasiin jää maitoliru, kehotetaan lapsi juomaan muki tyhjäksi ennen pöydästä poistumista.

Jos jää täysi lasi maitoa ja huomataan se vasta kun lapsi on jo juossut pihalle, laitetaan lasi sellaisenaan jääkaappiin ja tarjotaan seuraavalla ruokailukerralla.

Jos lapselta jää kokonainen voileipä, syön itse. Jos lapselta jää pyöritelty ja kauttaaltaan nuoltu voileipä tai sen kuoret, niin kompostiin.

Tähdätään siihen että ei jäisi. Pieni annos ruokaa aluksi ja lisää saa niin monta kertaa kuin jaksaa syödä. Leivästä annetaan puolikas tai leipä annetaan vasta kun puolet ruoasta on syöty, jos tiedetään että kyseinen lapsi yleensä syö vain pikkuisen leipää.

Vierailija
16/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lautasella on kalanpaloja ja muusia lämmitettyinä, roskiin menee. Kattilasta syömättä jääneet laitan toki rasiaan ja jääkaappiin ja syödään seuraavilla aterialla.

Kyllä roskiin menee puoliksi syötyjä leipiä, haukattuja omenanpaloja ja litisteltyjä juustonpaloja. Aina lapsi ei syö yhtä paljon, vaikka yrittääkin antaa vain pienen annoksen alkuun.

Vierailija
17/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilaan jos jää jotain, niin miehelle lounasruuaksi töihin.

Vierailija
18/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin esim. jos keitettyjä perunoita jää yli niin niistä pyrin (jos ehdin) valmistaamaan perunarieskaa.

Vierailija
19/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä periaatteesa kaikki menee koirille :). Eli erittäin vähän menee hukkaan!

Vierailija
20/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö teidän koirat ihan raakoja perunan kuoria?

Porkkanan kuoretkin menee kanille, perunan kuoret koirille yms.

En ole kokeillut ikinä maistuuko. En huomannut ajatellakaan tuota vastauksessani koska teen harvoin muusia ja mieheni tekee keitot meillä koska tykkää tehdä niitä. Raa'at kuoret on siis laitettu meillä roskiin ja kypsät koirille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi