Hyviä tapoja suostutella mies koiran ottamiseen?
Seuraavia olen ajatellut:
-Sanon että se on kohtalo, koska löysin sopivan koiran kennelistä juuri entisestä asuinpaikastamme.
-Vien miehen katsomaan sitä SULOISTA palleroa, eihän se voi vastustaa sitä, vai mitä?
Mitä keinoja itse olette käyttäneet? Miten onnistuitte? Mieheni ei muuten ole täysin vastaan, vain hieman epäileväinen vielä...
Kommentit (39)
perheenlisäystä (siis se pentukoira)
älä ota koiraa, jos mies ei halua. Siitä ei tule mitään.
Kunto pysyy hyvänä ja ehkäpä pääset liikakiloistakin eroon, samalla mies voi olla tunnin ihan omassa rauhassa ja ihan vaan rentoutuu sen ajan.
ja mitä miehen mielipiteeseen tulee niin haloo, kyseessä on miehesi eikä iskäsi! Hankit koiran ja sillä siisti, jos mies valittaa niin heitä äijä pihalle ja aloita itsenäinen parisuhde sitten kun olet itsenäisyyden käsitteen sisäistänyt. Ihme lampailua!
hän on töissä kaikki viikot 10h/päivä. Mutta minä olen vaan kolmena päivänä viikossa 7h/päivä. Joten ihan itselleni olen sitä ottamassa. En oikein tiedä miksi mieheni ei ole varma tästä koira-asiasta, kun oikein selkeää vastausta siltä ei saa... t.AP
ja mitä miehen mielipiteeseen tulee niin haloo, kyseessä on miehesi eikä iskäsi! Hankit koiran ja sillä siisti, jos mies valittaa niin heitä äijä pihalle ja aloita itsenäinen parisuhde sitten kun olet itsenäisyyden käsitteen sisäistänyt. Ihme lampailua!
on sellainen että suuret ja suurehkot asiat kuten koiran ottaminen täytyy keskustella yhdessä eikä vaan mennä ja ottaa sitä koiraa. t.AP
hän on töissä kaikki viikot 10h/päivä. Mutta minä olen vaan kolmena päivänä viikossa 7h/päivä. Joten ihan itselleni olen sitä ottamassa. En oikein tiedä miksi mieheni ei ole varma tästä koira-asiasta, kun oikein selkeää vastausta siltä ei saa... t.AP
no varmaan siksi, että olette parisuhteessa ja häntä pelottaa että koiran hoidosta tulee hänelle taakka. Miten voit taata että sinä aina pystyt hoitamaan lenkit, lääkärikäynnit, ruuan antamiset, hoidot lomien ajaksi, koulutuksen yms. Ja että se olisi ihan kokonaan sinun koira?
Ei se käytännössä voi toimia. En usko. Paitsi ehkä jos teillä ei ole lapsia.
perheenlisäystä (siis se pentukoira)
uudesta, isommasta autosta muutenkin puhunut... t.AP
suostuteltua.
Meillä ei mitkään koiravauvat auttaneet, kun miehellä ei ole mikäänlaista "vauva"geeniä. Minkään lajin vauvat eivät aiheuta hänessä värähdyksiä. Ei siis mikään tunteisiin vetoava toiminut, niin käytin "järki"perusteita, esim. että, lapset ovat nyt pieniä, ollaan joka tapauksessa sidottuja kotiin, olen kotona ja koiran hoitaminen sisäsiistiksi yms menee helposti, sitten kun lapsen menevät kouluun, on niiden helpompi tulla kotiin, kun täällä on joku elvä olento heitä odottamassa (vaikka minä siis olen jo töissä)...jne. Sitten vielä lapset ilmaisivat oman innostuksensa asiaa, niin koira hankittiin.
Meillä on ollut koira nyt yhdeksän vuotta. Otettiin ajatuksella, että miehen ei tarvitse sitä hoitaa ellei halua. Eihän se oikeasti noin mene, sillä kun lapset olivat pieniä, en kertakaikkiaan yksin kyennytkään aina hoitamaan lenkityksiä yms.
Nyt on hyvä tilanne, kun meitä on jo monta (lapsetkin), jota koiraa lenkittävät, mutta miehelle jäi sellainen tunne, ettei hänen toivetaan sittenkään noudatettu. Eikä näin ollen ole enää suostuteltavissa toisen koiran hankintaa :/ Kyllä koiraa siis tarvii kaikkien haluta, ihan jo koirankin takia, siksi en meille toista koiraa ota, ellei mies ihan oikeasti ole siihen suostuvainen ilman mitään kummallisia sopimuksia tai ehtoja.
no varmaan siksi, että olette parisuhteessa ja häntä pelottaa että koiran hoidosta tulee hänelle taakka. Miten voit taata että sinä aina pystyt hoitamaan lenkit, lääkärikäynnit, ruuan antamiset, hoidot lomien ajaksi, koulutuksen yms. Ja että se olisi ihan kokonaan sinun koira? Ei se käytännössä voi toimia. En usko. Paitsi ehkä jos teillä ei ole lapsia.
kun esim. olen sairaana, se on selvä. Voi olla että se häntä pelottaa. Mutta ei ole sanonut sitä, vaan lähinnä tarjonnut selitykseksi näitä yleisiä että on sitten hankala matkustaa kun koiralle täytyy löytyä hoitopaikka yms. Mutta emmehän me ole tähänkään asti matkustaneet! Yksi Lapin loma vuodessa ei ole paljon matkustelua ja enempään ei miehellä aikaa löydy kuitenkaan! t.AP
Saako miehesi myös tehdä mitä tykkää ja hankkia kotiin mitä tahtoo? Enpä taitasi minä haluta tuollaista yhteiselämää.
Mies: Mä sitten myin tän kämpän ja ostin meille uuden tuolta perähikiältä,johon muuttaa mun äiti ja veli perheineen myös. Tämä on mun elämä ja mä saan tehdä niin kuin tahdon! Ok, et halua vai? No, sitten mä heitän sut pihalle!
tuolle hauveliinille lyhyttä elämää.
Jos molemmat eivät sitä halua niin piikille joutuu.
Ihanaa kun asiat on harkittu noin hyvin ennen lemmikin ottamista!
tuolle hauveliinille lyhyttä elämää. Jos molemmat eivät sitä halua niin piikille joutuu. Ihanaa kun asiat on harkittu noin hyvin ennen lemmikin ottamista!
Ei, vaan oikeasti, jos miehesi ei halua koiraa, et sellaista voi ottaa. Kaikkien perheenjäsenten tulee hyväksyä koira. Muuten koirasi saattaa joutua elämään jossain eteisessä tai stressin alla, koska miehesi ei koiraa hyväksy. Koira vaistoaa tällaiset asiat laumakäyttäytymisessä. Lauman ulkopuolelle jättäminen on kovin rangaistus koiralle.
Jos nuo listaamasi syyt ovat niitä, joiden perusteella olet itse ottamassa koiraa, niin kehottaisin vielä harkitsemaan uudestaan. Kennelin paikkakunta on ehkä huonoin syy valita pentua, rotua tai kasvattajaa.
Jos olisin ap, ottaisin vähintään puolen vuoden aikalisän, tutustuisin koiran kouluttamiseen, kävisin uuden koiran omistajan kurssin (esim. HSKP järjestää), tutustuisin eri rotuihin ja eri yksilöihin, kävisin koiranäyttelyissä (siellä näkee eri rotuja) sekä muissa koiratapahtumissa ja -kisoissa. Myös netistä löytyy paljon tietoa, mutta lähdekritiikkisuodattimet kannattaa pitää päällä ;)
Ei, vaan oikeasti, jos miehesi ei halua koiraa, et sellaista voi ottaa. Kaikkien perheenjäsenten tulee hyväksyä koira. Muuten koirasi saattaa joutua elämään jossain eteisessä tai stressin alla, koska miehesi ei koiraa hyväksy. Koira vaistoaa tällaiset asiat laumakäyttäytymisessä. Lauman ulkopuolelle jättäminen on kovin rangaistus koiralle. Jos nuo listaamasi syyt ovat niitä, joiden perusteella olet itse ottamassa koiraa, niin kehottaisin vielä harkitsemaan uudestaan. Kennelin paikkakunta on ehkä huonoin syy valita pentua, rotua tai kasvattajaa. Jos olisin ap, ottaisin vähintään puolen vuoden aikalisän, tutustuisin koiran kouluttamiseen, kävisin uuden koiran omistajan kurssin (esim. HSKP järjestää), tutustuisin eri rotuihin ja eri yksilöihin, kävisin koiranäyttelyissä (siellä näkee eri rotuja) sekä muissa koiratapahtumissa ja -kisoissa. Myös netistä löytyy paljon tietoa, mutta lähdekritiikkisuodattimet kannattaa pitää päällä ;)
Olen aiemmin jopa kasvattanut muutaman pentueen. Rodun olen valinnut ja kun etsin sitä rotua kasvattavia kenneleitä, silloin siis huomasin että yksi sijaitsee entisellä asuinpaikkakunnallamme ja siellä on juuri siis tarjolla pentu joka on sen ikäinen ja sitä rotua ja sukupuolta jota olen ajatellut. Tästä on nyt miehen kanssa juteltu syksystä -08 asti, siitä asti kun muutimme pois kerrostalosta ja saimme oman pihan. Mies ei siis ole täysin vastaan ja pitää koirista, vaikkei hänellä itsellään koiraa ole koskaan ollutkaan. Hän vaan jostain syystä ei ole sitä lopullista suostumista asiaan antanut ja siksi en ole koiraa vielä hankkinut.
Eli ei tämä ole ihan tämän päivän päähänpisto.t.AP
Niin siis ap ei sitä koiraa ole vielä ottanut
Sain vaan sellaisen kuvan että koira otetaan joka tapauksessa. Ja sellaiselle ennustan surullista loppua.
mutta minä ja lapset päätimmme että koira otetaan. ja nyt on niiiiiin tärkeä miehelle, lenkkeilee ja rapsuttelee sitä kaiket illat ;-)
oletko miettinyt kuka sitä koiraa hoitaa jos kerran mies ei sitä halua?? Aikoinaan sanoin miehelleni että ei oteta koiraa jos se on 100% mun vastuulla mutta mulle riittää että hän käyttää sitä ulkona kerran päivässä ja minä hoidan sitten kyllä kaiken muun. Alussa hän sen tekikin noin mutta parin vuoden kuluttua kiinnostus lopahti ja koira oli sitten kokonaan ja täysin mun vastuulla... miettikää valmiiksi nuo jutut ennen kun menette sitä koiranpentua katsomaan, sitä pitää kuitenkin pitää koko sen koiran elämän ajan, n 10-15 vuotta!