HUHUILiSIN HUHTIKSIA 2005
Moi!
Löytyykö täältä vielä huhtiksia 2005, pitkästä aikaa palailin tälle palstalle ja ajattelin, että olisi kiva kuulla kuulumisia.
Meillä A on jo iso poika, tarha elämääkin on jo harjoiteltu 1 1/2 vuotta. Syöminen ja nukkuminen on vieläkn vähän niin ja näin...
Jos teitä huhtikuiset mammat on vielä täällä, niin olisi kiva kuulla, mitä huhtikuisille pienille kuuluu
T:Jean(ex Mareila),J jo 8v ja A 4v+salamatkustaja 15+3
Kommentit (25)
Errj: kiva kuulla sustakin, teillekkin on kolmas tulossa =) Tiedättekö kumpi on tulossa? Me koitettiin kysyä, mutta kätilö tuumasi, että vauvalla on jalat ristissä, tyttöä enemmän veikkaa, mutta voi olla poikakin. No juuh, tämän olisin itsekin voinut veikata. Minulle on oikeastaan ihan sama, kumpi tulee, kunhan kaikki menisi hyvin ja vauvalla olisi kaikki hyvin. Olisi vaan isompien lasten kannalta ollut kiva, kun olisi voinut kertoa, että kumpaa odotettaan.
Minäkin kaipailen sitä vertaistukea mitä hippusista sai, vaikka fyysisesti tämä raskaus on jo tuttu juttu ja huomaa, että aika rennosti ottaa tämän, mutta kaikenlaisia pohdintoja tulee ajoittain mieleen. Eniten mietityttää miten tämä meidän A ottaa vauvan syntymän, nyt on tosi innoissaan ja aikoo kovasti hoitaa vauvaa (ettei äidin tarvitse =D) mutta mitäs sitten kun todellisuus iskee. Jos muistatte, niin A oli ja on aika tempperamenttinen tapaus ja rakastaa kovin paljon äitiä, mietin että mitäs sitten kun syntyykin uusi pieni meidän perheeseen ja äidin aika meneekin vauvan hoitamisessa.
Meilläkin nämä kaksi edellistä on ihan eri puusta veistetty, esikoinen on niin rauhallinen ja järkevä tapaus, kun taas hippunen on tulta ja tappuraa, saas nähdä millainen tämä kolmas on. Olen joskus sanonut, että esikko ja järki ja A tunne. Kai tämä on jotain siitä välistä.
Minä mietin rairuohon onnistuneen kasvattamisen innoittamana, että voitaisiin poikien kanssa tehdä pieni yrttipuutarha meidän parvekkeelle kesäksi, katsotaan nyt keritäänkö, niin paljon olisi hommaa tämän vauvan vaatteiden kanssa ja pitäisi saada kaappeja laitettua, kun muuton jäljiltä ne on ihan sekaisin, joo vuosi sitten muutetiin, voisi luulla, että olisi jo saanut kamat paikalleen =D
Tulehan Errj kertomaan sinäkin miten odotus sujuu, kaikki muutkin jotka palstalle eksytte tulkaa kertomaan kuulumisia
T:Jean+Otus 34+3 ja Isot pojat
Me käytiin neidin kanssa eilen 5v neuvolassa ja ihan hyvin meni testit ja hienosti Mia menikin kahdestaan tehtäviä th:n kanssa tekemään.Meillä neidin puheesta puuttuu r ja päikkärissäkin oli huomioitu Mian puheessa epäselvyyttä,th laittoikin lähetteen puheterapeutille arviointiin.Sinne terapeutille onkin täällä yli 6kk:n jono.Miakin on tempperamenttinen ja on jännä lukea miten erilaisia sisarukset ovat teillä joilla on jo useampi tenava:)Olisi muuten kiva kuulla muidenkin huhtihippusten neuvolakuulumisia,niitä on aina kiva lueskella,ihan niinkuin sillon kun kirjoteltiin odotusajan ja vauva-ajan neuvoloista:)Mia oli 115,5cm ja 23kg,kasvanut hyvin ja onkin päiväkodissa ikäisistään pisin.Kova neiti juoksemaan ja touhuamaan:)
Odotuskuulumisia: Valvon taas yökaudet, tätä tais olla edellisilläkin kerroilla? En vaan oikein muista ja odotus on muutenkin mennyt niin puolihuolimattomasti, että välillä ihan tympii. Tämä on kumminkin todennäköisesti viimeinen kerta, kun olen raskaana (koputan puuta, ei se tämäkään ihan suunniteltu tapaus ole). Voishan tästä siis yrittää enemmänkin ottaa irti. Tai ehkä puolihuolimattomuus kertoo siitä, että kaikki on mennyt ihan hyvin, ns. normaalisti. Mitä nyt kauhea närästys koko ajan ja hempat oli tipahtaneet jo toka neuvolakerralla. Mua ei ole ikinä ennen närästänyt, kyllä on raivostuttava vaiva.
Tyttö on erittäin suurella todennäköisyydellä tulossa. Ei yllättänyt, jotenkin on siltä koko ajan tuntunutkin.
Meillä on molemmat lapset ihan innoissaan tulevasta sisaruksesta. Saas nähdä mitä se sitten teettää, kun vauva syntyy. Sinänsä hauskaa, kun molemmat lapset jo ymmärtää asia. Noilla kahdella ekalla on ikäeroa vain kaksi vuotta, eihän se hippunen kauheesti kuitenkaan ymmärtänyt asiasta silloin.
Meidän hippunen syntyikin viisi vuotta sitten :) Ehkä sekin valvotuttaa, kun muistelen, millaista silloin oli. Jokohan olin näihin aikoihin herännyt ekoihin supistuksiin... Tuntuu niin kaukaiselta ajalta ja tietyllä tavalla myös viattomalta ja ruusunpunaiselta. Kun on mm. uhmaikää ja sisarustappeluita nähty, niin suhtautuu tulevaankin lapseen vähän eri tavalla. Monesti huokailututtaa, kun ajattelen että kohta niitä on kolme kiljumassa :)
Meidänkään hippusella ei r:ää vielä ole. Tai saa se sen päristettyä yriyksen kanssa, mutta yrittämättä se ei puheeseen eksy. Ollaan yritetty kannustaa päristelemään ja nyt se on siitä silleen innnostunutkin, että oma-aloitteisestikin kokeilee sanoa sanoja r:n kanssa. Neuvolassa ei olla vielä käyty.
Onnea errj:n hippuselle ja kaikille muille hippusille, jotka ovat täyttäneet jo 5v. Meillä on vielä matkaa synttäreihin (tarkalleen ottaen 20 yötä, A laski =))
Errj: Mullakin tämä kolmas odotus on mennyt vähän puolihuolimattomasti, on niin paljon puuhaa ja otti kyllä oman aikansa sopeutua tähän odotukseen(meilläkään tätä ei suunniteltu ihan viimeisen päälle, tämä nyt päätti tulla tähän kohtaan) Toisaalta ihan kivakin, että odotus menee nopsaan, en oikein koskaan ole tästä ajasta tykännyt hirveästi. Huomenna menen ihmettelemään kuinkas päin tämä vauva mahassa on, nyt ainakin perätilassa, saas nähdä mitä huomenna. Yöt on tämän viikon menneet penkin alle, ensin en saa unta ja kun nukahdan nukun tosi levottomasti.
A:lta tulee r ja s, isoveli opetti =) Ajellaan J:n treeneihin monta kertaa viikossa, niin matkalla isompi opettaa pienemmälle kaikkea hauskaa (silloin kun eivät tappele koko matkaa) Mun pitäiti varata 5v neuvola, ja mennä tarhaan A:n viskari keskusteluun, meillä vaan on vaihtuneet hoitajat päiväkodissa ja mulla ei ollenkaan kemiat kohtaa A:n omahoitajan kanssa, se on jotenkin niin kokematon ja kuvittelee että kaikki lapset ovat samanlaisia ja kaikkiin toimii samat jutut. TÄmä ei millään suostunut käisttämään, että 5-vuotiaan on päästävä ulos, vaikka olisi pakkasta, eikä kaikki 5-vuotiaat vaan yksinkertaisesti nuku päiväunia tai jos nukkuvat on sellainen helvetti irti että huh. No jooo, turha näistä on nyt valittaa, kun ovat mennyttä, tämä raskaus vaan saa pinnan lyhenemään. Onneksi ei tätä enää kestä kuin max 7 viikkoa (jos yliajankin laskee)
T:Jean+Isot Pojat ja Otus 35+2
Satuinpa tänä iltana taas miettimään, miten hieno nettipoppoo huhtihippuset-05 oikein olikaan ja että vieläköhän muita tällä palstalla liikkuu. Ensimmäinen mieleenmuistunut nimimerkki (Mareila) johti tähän ketjuun!
Ja miksikö mietin: meille on kolmas tulossa elokuussa. Kakkonen täyttää ens kuussa 3 vuotta ja huhtihippusen syntymäpäivä on ensi viikolla. 5-vuotias jo... En ole näiden toisten kohdalla osannut ryhtyä kirjoittelemaan odotuspalstalle, vaan olen anonyyminä hengaillut. Välillä kaipailen sellaista vertaistukea, jota hippusista sai.
Mukava kuulla, että Ompunäiti on taas ylämaissa :) Kuulostitkin silloin siltä, ettei kaikki ollut oikein hyvin ja välillä on mielessä käynyt, miten menee.
Minä olen tehnyt lasten välissä töitä ja viimeiset viisi vuotta on mennyt muutenkin ihan hujauksessa. Työn- ja tekemisentäyteistä elämää on ollut. Elämme jatkuvaa remonttia vanhassa talossa, aika usein ottaa päähän mutta toisaalta en tätä pois vaihtaisi. Olen hurahtanut puutarhaan ja joka nurkka on taas täynnä siemenpurkkeja :D
Meidän muksut on luonteeltaan ihan eri puusta veistettyjä. Hippusen kanssahan oli kaikenlaista show'ta nukkumisen ja vähän kaiken muunkin kanssa, kuopus puolestaan on ollut niin helppo, etten aluksi meinannut uskoakaan. Toisaalta hippusen omatoimisuutta ei kuopukselta löydy. Jännä nähdä, mikä tyyppi tämä kolmas sitten on.
Käypäs Jean sitten kertomassa, kumpi tuli. Mertsille minultakin lapsionnea, toivottavasti pian tärppää!
Mukavaa 5-vuotissynttärikuukautta kaikille meille!