Kalevala koruista AAARRGGGH
Minulla on mennyt rikki kahdet Kalevala korun korvakorut. Toiset ovat hopeiset Kuutar korvakorut, joista on irronnut ja hävinnyt yksi "hetula". Ja toiset ovat pronssiset talonsydän korvakorut, joista on koukku mennyt poikki. Kysyin paikkakuntani koruliikkeestä onko mahdollista saada "varaosia" korviksiin ja he sanoivat siellä, ettei koruja kannata lähteä postittelemaan, koska se on kallista. Nyt luin, Kalevalan kotisivuilta,että koruissa on takuu. Kirjoitin palaute lomakkeen kautta heille.. Ja vastaus kuului -->
Hei Tuija ja kiitos viestistäsi.
Kalevala Korun tuotteilla ei ole erillistä tuotetakuuta, mutta tuotteessa oleva mahdollinen valmistusvirhe korjataan aina veloituksetta.
Kertomasi tavat, joilla korusi ovat rikkoutuneet, kuullostavat normaalin kulumisen aiheuttamilta, mutta näkemättä itse koruja emme luonnollisesti voi kuitenkaan arvioida tarvittavia korjaustoimenpiteitä tai syitä korun rikkoutumiseen.
Tästä syystä toivommekin, että voisitte toimittaa korunne tänne tehtaallemme tutkittavaksi, jotta voimme ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Korun meille toimittaminen on ensisijaisen tärkeää myös tuotekehityksemme kannalta. Korun voi toimittaa meille joko Kalevala Korun omien myymälöiden tai jälleenmyyjiemme kautta. Omat myymälämme eivät veloita teiltä lähetyskuluja, jälleenmyyjillämme saattaa olla omia hinnoittelukäytäntöjään.
Kirjoittelin takaisin, että onko mahdollista, että arvokkaat, arvostetut korut menevät rikki normaalissa käytössä. Kummatkaan korvakorut eivät olleet käytössä puoltavuottakaan. Tosin lähes päivittäin sen ajan minkä ehdin niitä käyttää. Postikuluja en aio myöskään itse kustantaa, koska olen jo kerran korujen hinnan maksanut ja luullut ostavani laatua.
Kokemuksia, anyone? SUUTUTTAA!
Kommentit (52)
Omistan jonkin verran Kalevalaa: Vanamo-kääty ja n. 5-6 paria korviksia, pronssisia ja hopeisia. Kaikki korut on vähintään 10v vanhoja eikä ikinä ole irronnut osia tms.
Mutta ei minulla tulisi mieleenkään esim. taivutella Vanamon kiinnityslenkkiä, sehän pysyy tosi hyvin vain pujottamalla.
Se nauha, joka on ihan täynnä helmiä kahden hopeapallovitjan välissä löystyi heti niin, että lanka näkyy helmien välistä reilun puolen sentin matkalta. Pitäisi kai lähettää se uudelleen sidottavaksi, mutta en ole jaksanut.
Olen haaveillut jo pitkään Vanamo-sarjan koruista, jotka ovat minusta mielettömän kauniita! Nyt minulla on tulossa syntymäpäivä ja ajattelin ostaa lahjarahoilla näitä koruja. Kun luin nyt tämän viestiketjun, en tiedä uskallanko enää hankkia niitä. Paljon tuntuu niissä olevan vikoja siihen nähden, miten kallita ko. korut ovat. Haaveeni on särkynyt...
Mulla on näistä vain hyviä kokemuksia.
Mulla on 20 vuotta vanha pronssinen Halikon kierre -sarja, sain ylioppilaslahjaksi suvulta. On kestänyt tosi hyvin, minkäänlaista vääntymistä tms. en ole havainnut. Sain silloin myös sellaiset korvakorut, joiden nimeä en muista, olivat isot roikkuvat pallot. Ne ovat niin raskaat, etten ole pitänyt vaan lahjoitin eteenpäin.
Nykyisin siippani ostaa aina lahjaksi Kalevala koruja, viimeksi sain sellaisen hopeisen lumihiutalekaulakorun. Se on kestänyt hyvin, mutta vein sen heti saman tien koruliikkeeseen juotettavaksi kiinni; siinä on ketjussa kiinni kolme lumihiutaletta ja yhdessä hiutaleessa pienen koukun varassa lisäketju, jossa vielä yksi hiutale. Ajattelin, että on vain yksi hujaus kun se lisälenkki putoaa, se kun ei ole siinä varsinaisessa ketjussa muuten kiinni. (Idea on siis, että lisäketjun saa halutessaan helposti pois, jos tykkää käyttää vain sitä perusketjua tai jos haluaa siirtää lisäketjun vaikka korviksesta riippumaan.) Juotoksen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
Olen saanut lahjaksi myös ne Talon sydän -korvakorut. Ne ovat tosi kauniit, mutta kummallisen kevyet, eivät lainkaan samaa kastia kuin aiemmat pronssikoruni. Tulee mieleen, että onkohan niissä jotain uutta, kevyempää (ja kehnompaa?) materiaalia. Puolen vuoden päivittäistä käyttöä ovat kuitenkin nyt kestäneet oikein hyvin. Otan aina kaikki korut pois yöksi ja peseytymisen/saunan ajaksi, joten se ehkä vaikuttaa korujen säilymiseen hyvänä.
Firma hankkii 20 vuoden palveluksesta henkilöstölle lahjan. Noista vaihtoehdoista on olemassa lista, josta saa itse valita suunnilleen samanhintaisista tuotteista. Itse sain tuon lahjan vuosi sitten. Valitsin Vanamo-käädyn, koska omistan Kalevalaa ja tuo koru on kaunis. Sain valmiin paketin työnantajalta, eikä mukana ollut mitään ohjeistusta. Kiinnitys on todella heppoinen! Ketju kulkee lenkin sisällä miten sattuu, ja juhlissa on koko ajan katsottava, missä asennossa koru on. Arkena ei tulisi mieleenkään käyttää sitä. Se on pudonnut pari kertaa itsestään kaulasta lenkin auettua. Tidän ennestään ,ettei hopeaa saa taivutella ,joten yritän olla varovainen koukun kanssa. En enää juuri käytä korua. Harmittaa kovasti, olisi pitänyt ottaa toinen vaihtoehto, Marimekon kylpytakki. Sitä olisi voinut käyttääkin.
En osta tuon firman tuotteita enää .
Sen kun palautat korut liikkeen kautta. Kyllä ne siellä korjataan ja lähetetään takaisin.
Itse olen palautellut ahkerasti iittalan ja hackmannin tuotteita ja aina olen saanut tehtaalta uuden rikkoutuneen tilalle. (mulla on ollut super surkea mäihä niiden tuotteiden kanssa)