Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalevala koruista AAARRGGGH

Vierailija
27.11.2009 |

Minulla on mennyt rikki kahdet Kalevala korun korvakorut. Toiset ovat hopeiset Kuutar korvakorut, joista on irronnut ja hävinnyt yksi "hetula". Ja toiset ovat pronssiset talonsydän korvakorut, joista on koukku mennyt poikki. Kysyin paikkakuntani koruliikkeestä onko mahdollista saada "varaosia" korviksiin ja he sanoivat siellä, ettei koruja kannata lähteä postittelemaan, koska se on kallista. Nyt luin, Kalevalan kotisivuilta,että koruissa on takuu. Kirjoitin palaute lomakkeen kautta heille.. Ja vastaus kuului -->

Hei Tuija ja kiitos viestistäsi.

Kalevala Korun tuotteilla ei ole erillistä tuotetakuuta, mutta tuotteessa oleva mahdollinen valmistusvirhe korjataan aina veloituksetta.

Kertomasi tavat, joilla korusi ovat rikkoutuneet, kuullostavat normaalin kulumisen aiheuttamilta, mutta näkemättä itse koruja emme luonnollisesti voi kuitenkaan arvioida tarvittavia korjaustoimenpiteitä tai syitä korun rikkoutumiseen.

Tästä syystä toivommekin, että voisitte toimittaa korunne tänne tehtaallemme tutkittavaksi, jotta voimme ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Korun meille toimittaminen on ensisijaisen tärkeää myös tuotekehityksemme kannalta. Korun voi toimittaa meille joko Kalevala Korun omien myymälöiden tai jälleenmyyjiemme kautta. Omat myymälämme eivät veloita teiltä lähetyskuluja, jälleenmyyjillämme saattaa olla omia hinnoittelukäytäntöjään.

Kirjoittelin takaisin, että onko mahdollista, että arvokkaat, arvostetut korut menevät rikki normaalissa käytössä. Kummatkaan korvakorut eivät olleet käytössä puoltavuottakaan. Tosin lähes päivittäin sen ajan minkä ehdin niitä käyttää. Postikuluja en aio myöskään itse kustantaa, koska olen jo kerran korujen hinnan maksanut ja luullut ostavani laatua.

Kokemuksia, anyone? SUUTUTTAA!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgin Unioninkadulla. Euran sydän ketju meni pari kertaa poikki ja vaihtoivat joka kerta uuteen mukisematta. Totesivat, että erä on voinut olla heikompi ja pyysivät taas tulemaan, jos katkeaa. Ei ole katkennut.

Mitä laatuun tulee, niin ihmisethän näitä korujakin vaan tekevät.

Ja jees, suosin suomalaista, sillä nää korut ovat todella erikoisia, mm. ulkomaalaiset tuttuni ovat aivan intona Kalevalakoruihin.

Vierailija
22/52 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia Kalevala-korun laadusta: minulla oli sydän-sormus, josta irtosi parissa vuodessa se koko sydän kiinnitysosineen päältä irti! Ja ei todellakaan ollut jokapäiväisessä käytössä. Minusta aivan ylihinnoiteltuja laatuunsa nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni minäkin puhuisin Kalevalasta pelkkää hyvää, mutta ikävä kyllä näin nyt vain kävi. Ja jos korjaaminen onnistuu aion jatkossa puhua hyvää..

AP

Vierailija
24/52 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on pari kertaa katkennut Kalevala Korun pronssinen spiraalirannerengas. Vein sen liikkeeseen ja sain myöhemmin noutaa korjattuna, TÄYSIN VELOITUKSETTA.

Ei tullut mieleenkään epäillä etten "näkisi korujani enää ikinä" tms., kuten olet tässä ketjussa melskannut. Myös tuo saamasi vastaus oli täysin asiallinen. Turha täällä mustamaalata, kun et ole edes itse hoitanut osuuttasi asiassa (ts. toimittanut korujasi tarkastettavaksi/korjattavaksi).

Vierailija
25/52 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten toki muitakin, jos ei halua Kalevalakoruja ostaa. Taigakoru mm. tekee Lappiin ja lappilaiseen mytologiaan ja luontoon liittyviä kivoja koruja. Niitä on itsellänikin jokunen, eikä ole mikään hajonnut. Kalvevalakorujakin löytyy, enkä ole kyllä saanut hajalle niitäkään.

Vierailija
26/52 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta myös on rikkoutunut sama koukku Vanamo-käädystä, enkä siis ole väännellyt sitä, vain avannut vähän kiinnittääkseni korun, kuten tarkoitus onkin. Koukkukiinnitys on mielestäni erikoinen, ei selvästikään suunniteltu kestämään.

Samoin Vanamo-käsikorustani irtosi se helmi melkein heti.

Vanamo-korvakorut taasen ovat yhdet lemppareistani ja kestäneet arkikäyttöäkin hyvin.

Pelkään vain pahoin, että käädyn koukun korjaaminen tulee liian kalliiksi, siksi en ole sitä korjauttunut.

Vierailija
27/52 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koko viime kesän Vanamo-nilkkaketju nilkassa, tosin uidessa otin helmen vuoksi pois. Ei kärsinyt mitenkään.

Lukko on mennyt kerran rikki Talon sydän-nilkkaketjusta (hopeaa) ja pronssisesta ketjusta. Molemmat vein KalevalaKorun Kampin liikkeeseen Helsingissä käydessäni ja korut korjattiin maksutta.

Sekä pronssi että hopea ovat niin pehmeitä materiaaleja, että ei yhtään ihme, jos joku osa murtuu. Korun pitää kyllä kestää päivittäistä käyttöä, mutta esim. yöksi se pitäisi ottaa pois korvasta, kaulalta, ranteesta tai nilkasta.

Olen arvostanut myös sitä KalevalaKorun mahdollisuutta, etä jos korvisparista toinen katoaa ja koru on vielä valmistuksessa, on KalevalaKorun omasta liikkeestä voinut ostaa irrallisen korvakorun tilalle. Ihan loistavaa!

Ap, jospa veisit korut KalevalaKorun myymälään, kun seuraavaksi käyt Helsingissä. Ei asialla nyt varmaan niin kiire ole ja kai sinä nyt edes keran vuodessa pääkaupungissa käyt?

Vierailija
28/52 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin uusia kuin vuosikymmeniäkin vanhoja kalevala koruja. Parista riipuksesta olen saanut ketjun rikki ihan omaa tyhmyyttäni, mutta en ole mitään laadullisia ongelmia tavannut.

Pronssikorujen kanssa kannattaa muuten muistaa, ettei niiden lakkapinta pidä hajuvesistä eivätkä hiuslakoista tms tuotteista. Eli ensin tuoksut ja hiusörsteet, antaa niiden hetki kuivahtaa ja sitten vasta korut ylle. Pronssikorut eivät pidä myöskään saunomisesta tai uimahallien klooratuista vesistä.

Helmet ovat vielä herkempiä, voivat kärsiä jopa kosteusvoiteista. Ne tulisikin puhdistaa pehmeällä liinalla käytön jälkeen.

Rikkoontuneisiin koruihin on käsittääkseni mahdollista saada varaosia niin kauan kuin tuote on heillä yhä valmistuksessa. Kaikki jälleenmyyjä liikkeet toimittavat veloituksetta korut Kalevala korulle. Pyydettäessä on mahdollista saada hinta-arvio korjauksesta ennen sen tekemistä.

Vierailija
29/52 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalan korun tuotteet ovat alusta lähtien valmistettu Suomessa. Niitä EI ole koskaan valmistettu Kiinassa.

Muutama vuosi sitten ne muuten valmistettiin Kiinassa, mutta laatuongelmien takia valmistusmaa palautettiin takaisin Suomeen..

Vierailija
30/52 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakoruni ovat kestäneet hyvin vuosikymmenien käytön. En ole tainnut saada rikki ainuttakaan vaikka olen jopa ketjuja väännellyt ja pyöritellyt sormissani.

En olisi uskonut, että Kalevala -korut ovat noin heikkoja. Olen monesti harkinnut ostaa mutta en ole ostanut kun ovat sen verran kalliita.

Vierailija
31/52 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäinen, joka toi tehtaan sieltä takaisin. Siitä oli juuri edellisessä Talouselämä-lehdessä.

Kalevalan korun tuotteet ovat alusta lähtien valmistettu Suomessa. Niitä EI ole koskaan valmistettu Kiinassa.

Muutama vuosi sitten ne muuten valmistettiin Kiinassa, mutta laatuongelmien takia valmistusmaa palautettiin takaisin Suomeen..

Vierailija
32/52 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, ettei monilla ole mitään tietoa miten koruja käsitellään tai hoidetaan. Hopeaa ei väännellä, helmiä ei kastella (vesi, voiteet jne). Korut tulisi poistaa yöksi, suihkun, saunomisen ajaksi, myös voimakkaan hikoilun ajaksi (esim. jumpat).

Minulla on monia kalevalakoruja, osa ihan tuoreita, osa 10-20 vuotta vanhoja ja osa isoäitini jäämistöstä (30-40 vuotta vanhoja). Yksikään koru ei ole koskaan hajonnut, osa irronnut jne. Ylläolevia ohjeita noudattamalla korut kestävät, varsinkin jos ne vielä säilyttää omassa rasiassaan ja puhdistaa silloin tällöin asianmukaisesti.

Vierailija
33/52 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla koko Vanamo-sarja ja aivan surkeaa laatua on!Sormuksesta irtosi kolmen käyttökerran jälkeen helmi, rannneketjusta se katosi 4kk:n käytön jälkeen ja kaiken huipuksi hukkasi toisen korvakorun.ainoastaan kääty edelleen priimakunnossa. Laitoin palautetta kk:lle ja sain sieltä tosi asiallisen vastauksen laittaa korut heille tutkittavaksi. Pahoin vain pelkään, etteivät myönnä mitään valmistusvirhettä vaan toteavat, etteivät korvaa mitään.Toki aina voi korjauttaa omakustanteisesti.harmittaa, koska olen korujen suhteen tarkka käyttäjä ja kyllä minun mielestäni so´rmuksen tulisi kestää enemmän kuin 3 käyttökertaa!

Vierailija
34/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi Ilona rannekorun. Olen käyttänyt sitä ihan normaalissa arkipäivä käytössä alle puolivuotta. Alkujaan olin ihmeissäni kun lukko irtosi ihan noin vain. Se ei jäänyt edes kiinni. Korjasin sen itse alkujaan. Myöhemmin

irtosi avolenkeistä kahdestä eri kohtaa. Kävin korjauttamassa eri kultaliikkeessä. Huvittavinta oli, kun menin vierailla istumaan muutamaksi minuutiksi sohvalle ja noustessa kaverini sanoi eikö tuo ole sinun korusi. Koru oli taas auennut eri avolenkistä. Äidilläni on vanhempia kalevala koruja jotka ovat nyt vasta 20 vuoden päästä alkanu lenkit kuluu ym. Kyllä se laatu on huonontunut, mitä se ennen oli. Ne tekee materiaalista vaan niin paljon pehmeemmpää.Kysyin lopulta mistä koru oltiin ostettu niin Tampereen Kalevan liikkeestä (tuominkirkondadulta. Vein korun sinne ja kerroin tapauksesta. Halusin tehdä tuotteesta reklamaation ja lähettää korun kalevalan tehtaalle. Myyjä oli hyvin töykeä. Hän koko ajan hoki ettei kannata lähettää ja vastaavat kalevalalta tyyliin kieltävästi että etteivät korjaa korua.Sanoi että parhainta olisi itse maksaa ja juottaa avolenkit. Onhan tuo suoraan silmään kusemista jos tuotteesta maksetaan yli sata euroa ja se tuote onkin vasta puolilteen valmis, että asiakkaan pitäisi vielä valmistaa itse koru valmiiksi juottamalla osia ym.

Vierailija
35/52 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tyttäreni syntymän kunniaksi Vanamo -sormuksen. Helmi putosi ja hävisi jonnekin jo parin kk:n käytön jälkeen. Ostin kiltisti uuden -ja ylläri: helmi putosi taas jonnekin parin kk:n jälkeen.

En osta enää mitään Kalevala -koruja. Minulle riitti. Haluan kestävää ja laadukasta tavaraa, jota voi käyttää ihan päivittäin.

Vierailija
36/52 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ihme käsitys korujen kestosta.

Niitten niinku pitäs kaikki kestää vai?

Kyllä korujakin kannattaa itse tarkastaa,että liitokset on hyvin renkuloissa vastakkain ym. ettei putoile osat.Mistä tollanen käsitys sulle tullu.

Ihan omaa vikaa mun mielestä noi jutut.

Vierailija
37/52 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suurinpiirtein kaikki 10€ rihkama ja ale hopea korut kestää päivästä toiseen ja jopa vuosiin, ilman, että tarvii tarkastella ja hoidella...

Mutta niinhän ne KK sanoo, niinku joku kirjoitti, että eivät ole "arki" koruja.

Olisi kyllä vaan ihan kiva käyttää vaikka Vanamoaki, mutta tuolla ne nyt pölyttyy säilytyksessä.

Kiva omistaa koruja, joita ei saa käyttää, kun ne eivät sitä kestä..

Vierailija
38/52 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi kertaa napsahtanut poikki spiraalinmallinen, pronssinen rannerengas, molemmilla kerroilla samasta kohdasta. Korun muodosta johtuen sitä joutuu lähes väistämättä hieman taivuttamaan käteen laitettaessa.

Molemmilla kerroilla toimitin korun KalevalaKorun liikkeeseen, josta lähettivät eteenpäin ja korjasivat ilman kustannuksia. Sain hyvää palvelua, eikä minua mitenkään syyllistetty korun "rikkomisesta". Hyvää kokemusta siis.

Minulla on myös Kuutar-korvikset, jotka ovat kestäneet rikkoutumatta yli kymmenen vuotta. Samoin omistan vuosikymmeniä vanhoja Kalevala-koruja. Vain solkineulojen kanssa minulla on ollut ongelmia, niitä olen saanut poikki useamman - mutta omasta syystä, sillä olen ollut kovakourainen ja varomaton.

Vierailija
39/52 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakoruni ovat kestäneet hyvin vuosikymmenien käytön. En ole tainnut saada rikki ainuttakaan vaikka olen jopa ketjuja väännellyt ja pyöritellyt sormissani.

En olisi uskonut, että Kalevala -korut ovat noin heikkoja. Olen monesti harkinnut ostaa mutta en ole ostanut kun ovat sen verran kalliita.

vaikka olen ketjujakin vännellyt sormissani paljon.

Onneksi en ole Kalevala-koruja ostanut kun ne kerran noin heikkolaatuisia ovat. Taviskultakorut kestävät paljon paremmin nähtävästi.

Vierailija
40/52 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman vastaushan on asiallinen ja toivovat saavansa korut tutkittavaksi. Ap voi toki jättää asian sikseen ja kiukutella ja levittää pahaa, mutta sillä asia tuskin korjaantuu.

Ap:n kotoakin ne pitäisi tulla noutamaan... VM-carpet tosin teki senkin kun tein reklamaation niiden matosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän