Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mukaan synnyttämään?

Vierailija
27.11.2009 |

Pakkaan sairaalakassia ja pää lyö tyhjää. Puuttuuko listasta jotain:

- vauvalle kotiutusvaatteet haalareineen

- 1 tuttipullo+1korvike varmuuden varaksi

- hammasharja+tahna, dödö + pesuaineet, harja+ponnari, (meikit, en pakkaa näitä vielä)

- nenäliinoja, apteekista ostettava vielä bepanthenia

- korvatulpat

- mp3 ja siihen jotain musiikkia

- suklaapatukoita pari+ 1 pillimehu (synnytykseen energialisäksi)

Pitäiskö olla jotain muuta vielä? Käytän mieluiten niitä sairaalan verkkoalkkareita, ne ei ainakaan kiristä arpien kohdalta, samoin sairaalan siteet siellä ollessa käytössä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muistat sen mahan ottaa mukaan, muu hoituu kyllä.

Mies voi tulla sitten jossain vaiheessa pesuvehkeet sulle itelles.. mihin maailmassa sä MEIKKEJÄ tarviit sairaalassa?! Samoin vauvan kamat kerkiää kyllä myöhemmin. Ja korviketta, nenäliinoja, tuttipulloja ja rasvaa saa samaan hintaan sairaalasta. Huulirasva, jos vaseliini ei maistu, on ainoa mitä ei sieltä saa.

Vierailija
2/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata minä en suosittele, koska ainakin omat vauvani ovat saaneet syömästäni suklaasta kamalat vatsakivut.

Sairaalasta saat kaikkea mitä siellä ollessasi tarvitset. Samoin vauva.

Kotiinlähtövaatteet äitiä varten miettisin valmiiksi ja pakkaisin kassiin, koska miehet saattavat olla aika huonoja etsimään mieleisiä.

Itse olen tykännyt pitää jo sairaalassa omia imetysliivejä ja omia juuri oikeanmerkkisiä livinsuojia. Ja kotiin lähtiessä olen halunnut laadukkaan siteen omiin housuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä ei nyt kuvia tarvita, mutta uudesta tulokkaasta kylläkin :)

Vierailija
4/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa aina. Meikeistä lähinnä ripsari ja poskipuna lähtisi mukaan. Kuitenkin tulee valokuvia otettua äidistäkin, niin en halua olla ihan rähjäisen näköinen kaikissa.

Siteistä sen verran, että musta ne sairaalan jättisiteet on tosi hyviä. Mulla on aina tullut jälkivuotoa paljon, joten ne on todella olleet ihan tarpeelliset. Lisäksi pienemmät siteet helposti hankaavat arpia.

Liivinsuojat pitääkin muistaa ja ehkä nuo imetysliivitkin. Omatkin vaatteet pitänee katsastaa. Vaikka jo pieneksijääneet äitiyshousut voisi olla silloin hyvät.

Mitä tulee siihen että mies kyllä ehtii tuoda kaiken tarvittavan. Ehtii varmasti, mutta tuskin osaa ihan kaikkea huomioida. Aion olla vain 1-2 yötä sairaalassa.

Suklaata ehdottomasti synnytykseen :-D Pakko saada!!! Viimeksi ainakin tuli todellakin tarpeeseen pieni sokeripiikki ennen ponnistusta.

ap

Vierailija
5/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sairaalan putkisukat on todella löysät ja huonot.

Vierailija
6/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi liivinsuoja-asiat + imetysliivit on tosi tärkeä juttu. Esikoisen kohdalla en tietenkään sellaisista etukäteen tajunnut, ja oli tosi karmeeta kirjaimellisesti uida maidossa siellä synnärillä. Toivottavasti joku esikoista odottava lukee tämän ja ottaa opiksi :)

Vierailija
7/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tottavie on ärsyttävän löysät ne sairaalan sukat.

Liivinsuojat laitoinkin jo ja myös liivit.

Vierailija
8/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi liivinsuoja-asiat + imetysliivit on tosi tärkeä juttu. Esikoisen kohdalla en tietenkään sellaisista etukäteen tajunnut, ja oli tosi karmeeta kirjaimellisesti uida maidossa siellä synnärillä. Toivottavasti joku esikoista odottava lukee tämän ja ottaa opiksi :)

Mulla taas ei esikoisen kohdalla sairaalassaoloaikana tullut maitoa yhtään ja ihmettelin että miksi muka olis pitänyt ottaa liivejä tai liivinsuojuksia mukaan :)

Vierailija
9/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on isommat rinnat niinku mulla. Jotenkin ällöä kuljeskella ympäriinsä ilman liivejä. Ja mulla taas on maito noussut aika nopeasti.

Mulla taas ei esikoisen kohdalla sairaalassaoloaikana tullut maitoa yhtään ja ihmettelin että miksi muka olis pitänyt ottaa liivejä tai liivinsuojuksia mukaan :)

Vierailija
10/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut aina villasukat mukaan.. jos talvella/syksyllä lapsi syntynyt.. nimittäin sairaalassa on aina kylmä.. ja etenkin synnytyksen jälkeen on ollut aina niin kylmä että olen vaatinut kolme peittoa..

Vierailija
11/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vauvalle kotiutusvaatteet haalareineen

MIES VOI TUODA, KUN TULEE HAKEMAAN TEITÄ KOTIIN

- 1 tuttipullo+1korvike varmuuden varaksi

LISÄMAITOA JA TUTTIPULLOT SAA OSASTOLTA, EI TARVITSE OMIA JA YLEENSÄ EIVÄT KYLLÄ LISÄMAITOA HELPOSTI ANNA VAAN KANNUSTAVAT IMETTÄMISEEN

- hammasharja+tahna, dödö + pesuaineet, harja+ponnari, (meikit, en pakkaa näitä vielä)

LV PESUAINEET SAA OSASTOLTA, MUUT OK

- nenäliinoja, apteekista ostettava vielä bepanthenia OSASTOLTA SAA NÄNNEIHIN VOIDETTA

- korvatulpat

MIKSI? HORMONIHUURUISSA EI MYÖSKÄÄN OSAA MUUTENKAAN NUKKUA JA SITÄ VAAN HALUAA IHASTELLA YÖLLÄKIN VAUVAA :D

- mp3 ja siihen jotain musiikkia

MIKSI? SYNNYTYKSESSÄ NAINEN ON KIVUSTA LÄHES TAJUTON, JOTEN SIINÄ EI MEINAA EDES KUULLA KUN KÄTILÖ KÄSKEE PONNISTAMAAN :D

- suklaapatukoita pari+ 1 pillimehu (synnytykseen energialisäksi)

VILPITTÖMÄSTI SANON, ETTÄ NIISSÄ TUSKISSA SYÖMINEN MIELESSÄ VIIMEISEKSI.

Pitäiskö olla jotain muuta vielä? Käytän mieluiten niitä sairaalan verkkoalkkareita, ne ei ainakaan kiristä arpien kohdalta, samoin sairaalan siteet siellä ollessa käytössä.

Mulla on ollut lisäksi mukana vielä imetysliivit ja kertakäyttöisiä liivinsuojia. Vauvalle oma tutti, digikamera, kännykkä+laturi.

Osastolta saa niin paljon ruokaa ja juomaa kuin haluaa eli omaa evästä ei tarvitse.

Vierailija
12/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa mukaan.

Mulla oli myös omat sisäkengät.

Vierailija
13/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(suunniteltu sektio)

-sukat jottei tarvinnut pitää sairaalan sukkia

-kirjan

-shampoon, hoitoaineen, naamanpesuaineen, rasvan, ja ripsarin, kulmakynän ja puuterin

-matkahiustenkuivaajan (tukka kuivuu tosia kauan muuten)

-hiusharjan, pannan ja ponnarin

-liivinsuojia ja siteitä (sairaalasta sai omaksi sellaisen topin joka oli ihan hyvä ja jota pidin sairaalassa)

-puhtaat alusvaatteet (vähän normaalia isommat liivit, sukat, alushousut, topin)kotiinlähtöä varten

-kaukaloon pakkasin 56kokoisen puolipotkarin, bodyn, sukat, pipon ja haalarin jossa tumput ja töppöset, mies toi sitten nämä kun oli kotiin lähdön hetki

Vierailija
14/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolakortin ja kännykän ja laturin.

Vierailija
15/15 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos venähtää, voi mies tuoda lisää. Meillä ainakin kertyi esikoiselta lopulta sinne tavaraa neljä kassillista :) Akuankan taskukirjoja yksi, minun vaatteita yksi,vauvan tarvikkeita ja kukkia (ne isoimmat jätin sinne, muiden iloksi) yksi, ja sitten kaikki se muu krääsä kuten synnytyskertomukset, äidinmaitopullot ym. kun sitä maitoa jo tuli kahden viikon olon jälkeen kolmen vauvan tarpeisiin.

Eli nyt mennessä vaan itseni ja ALUSVAATTEITA ja sukkia lähtee matkaan. Synnytykseen mehua ja vähän verensokeria kohottavaa (leipiä tms). Meillä kun synnärillä sitä ei anneta kokoajan. En kyllä vieläkään pysty juomaan ananasmehua kun sitä kolme purkillista oksensin esikoiselta. Huuliin ja naaamaan rasvaa, siellä kuivaa pärstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän