Milloin tehdä katoamisilmoitus henkilöstä?
Henkilöä ei ole tavoitettu nyt 30 tuntiin.
On nuori aikuinen, mutta hänellä ei ole rahaa, eikä omaisuutta. Jokseenkin sekavassa mielentilassa kun hänestä on viimeksi kuultu. Todennäköistä että käyttänyt huumausaineita katoamista edeltävänä aikana, ja yrittänyt hankkia niitä lisää.
Kaikissa someissa, myös arveluttavissa viestisovelluksissa, ollut viimeksi paikalla tosiaan sen 30 tuntia sitten. Paras kaveri ei ole kuullut mitään lauantain jälkeen.
Onko mielestänne huomenna sopiva aika tehdä virallinen katoamisilmoitus?
Kommentit (20)
Eipä ne mitään tietoa anna sairaaloista tai putkasta jos ois sinne päätynyt. Katoamisilmoituksen tekemällä se sitten selviää sekin onko putkassa tai sairaalass.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne mitään tietoa anna sairaaloista tai putkasta jos ois sinne päätynyt. Katoamisilmoituksen tekemällä se sitten selviää sekin onko putkassa tai sairaalass.
Putkasta pääsee pois 24h sisällä. Jos on vaikka jäänyt kiinni jossain kaupoilla niin ei siitä pidempään kopissa pidetä
Vierailija kirjoitti:
Miks töhöt miinustaa 😁
AP
Mee trolli roskiin
Olkoon.älä sekaannu aikuisen asioihin.
Kyllä minä ainakin olisin jo niin huolissani tuossa tilanteessa, että tekisin, jos ei vastaa puhelimeen eikä avaa ovea.
No mä en oo kaverista kuullu kohta pariin vk, mut hän tekee usein tälleen. Ni kysyn varmaan hänen äidiltään, onko kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olisin jo niin huolissani tuossa tilanteessa, että tekisin, jos ei vastaa puhelimeen eikä avaa ovea.
Ei tässä nyt mistään ovesta ole kysymys. Hän asuu samassa osoitteessa kuin minäkin.
AP
Ootteko sitä mieltä että olen jo myöhässä? Siksikö miinukset
Laiskasti tulee kommentteja. Tämä on minulle ihan uusi tilanne. Enpä ole ennen joutunut tällaista ilmoitusta tekemään
AP
Puhelimessa riittää kumminkin akkua vieläkin. Hälyttää kun koitan soittaa. Mutta viestit ei mene perille.
Tuo että akku kestää näin pitkään voi tarkoittaa että se on laturissa kiinni.
AP
Omaistiedustelu ei tietysti sairaalassa vastaa. Sinne koitin soitella
AP
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen minäkin huolissani
AP
Vierailija kirjoitti:
Puhelimessa riittää kumminkin akkua vieläkin. Hälyttää kun koitan soittaa. Mutta viestit ei mene perille.
AP
Pannunna estoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APPannunna estoon?
Ei ole. Nyt parilta hänen kaverilta kuullut ettei hekään ole saaneet eivätkä saa kontaktia
Ehkä se on ihan pöllyssä jossain huumekämpässä, eikä halua tulla häirityksi. Hörhöt on sellaisia, että voivat jäädä jonnekin jumittamaan, eivätkä tajua ajan kulua.
Eikunal!
soitin häkeen yöllä vielä sitten juteltuani hänen kaverin kanssa uudelleen. Sieltä suunnilleen haistateltiin ja sanottiin ettei ole akuutti asia, aikuinen ihminen kyseessä.
Nyt on sit mennyt puhelinkin jo pois päältä! Eli eipä ollut laturissa, kestäny vaan akku kun ollut käyttämättömänä todnäk.
AP
Sairaalassa ei ole. Sen tavoitin yöllä myös.
AP
Tai siis sopivaa tai ei niin mähän teen. Sen verran veroja menee maksuun kumminkin, että saa virkakoneisto sitten kestää jos osoittautuu aiheettomaksi.