Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltasanomien juttu 6-vuotiaan raiskauksesta

Vierailija
27.11.2009 |

Ensin melkein hihittelin 12-vuotiaan pipipääpojan raiskausyritys-juttua. Sitten tuli paha olo, kun luin siitä 6-vuotiaan tytön raiskauksesta. Koulusta tulossa kotiin, 30-40 v äijä houkutellut puistoon ja raiskannut siellä. Hyi helvetti!

Kulkeeko teidän ekaluokkalaiset yksin koulumatkansa? Mä en anna kulkea, enkä ole vielä huomannut, että muutkaan ekaluokkalaiset itekseen menisivät. Ei kai vielä 6-7 vuotiaat ihan itekseen vapaa-ajallakaan kuljeskele? Olenko liian tiukkapipo?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoillut yksin ja ei ulkoile vielä pitkään aikaan. Kouluunkin hänet tullaan saattaan autolla tai jalkaisin ainakin parin vuoden ajan. Asumme melko rauhattomalla alueella.

Vierailija
2/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 2v,4v,7v ja 9v. Asumme omakotitalossa maalla.

2v ei saa mennä edes pihaan yksin.

4v saa leikkiä omassa pihassa yksin ja isompien sisaruksien kans.

7v saa kävellä (ei pyörällä) hiljasta tietä pitkin naapuriin päivällä.

9v saa mennä kavereille kävellen ja pyörällä.

7v ja 9v lähtee kouluun yhdessä tai erikseen, riippuen koska koulu alkaa.

Molemmat vanhemmat työelämässä. 2v ja 4v päiväkodissa 6.00-14.00.

7v ja 9v tulee kotiin yhdessä koulun jälkeen. Ensin syö ja sen jälkeen tekee läksyt.

Yleensä olen kerinnyt tulemaan kotiin ennen kuin lähtevät pihalle,mutta perjantaisin koulu loppuu 12.00 ja silloin lapset on pihalla tai naapurissa kun tulen töistä.

Koulumatka pikkusen reilu 2km.

Olemme ottaneet kuntaan yhteyttä jos saisimme kotiin pariksi tunniksi koulun jälkeen jonkun ettei lapset olis keskenään.

Kunnassa 2 perhetyöntekijää ja kumpikin työllistetty täysin.

Kunnassamme ei ole iltapäiväkerhoa jonne voisi mennä koulun jälkeen.

Et ole tiukka,mutta voisit antaa vähän vapautta ja opetella niin että seuraat muutaman kerran perässä kun annat lapsen mennä kouluun yksin. Katsot miten sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 100m takapihan kautta. Hakee yleensä luokkakaverin naanpurista mukaan. Muuten ei liiku vielä yksin.

Vierailija
4/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun ja koulusta kotiin. Olisi ihana jos olisi verkostoa joka auttaisi tässäkin asiassa, mutta kaikilla ei ole asiat niin hyvin.

Kyllä Suomen pitäisi olla niin turvallinen maa, että täällä uskaltaa päästää koululaisen itsekseen kouluun.

Vierailija
5/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun ja koulusta kotiin. Olisi ihana jos olisi verkostoa joka auttaisi tässäkin asiassa, mutta kaikilla ei ole asiat niin hyvin.

Kyllä Suomen pitäisi olla niin turvallinen maa, että täällä uskaltaa päästää koululaisen itsekseen kouluun.

kyllä paljonkin ekaluokkalaisia, jotka kävelevät muutaman kilometrin matkan ilman aikuista. Namusetä vaan on ollut lähes jokavuotinen ongelma ja vi***ttaa että sellaisia sekopäitä täällä liikkuu.

Vierailija
6/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta tulossa kotiin, 30-40 v äijä houkutellut puistoon ja raiskannut siellä. Hyi helvetti!

Vierailija
7/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaan voi lähteä, mutta niiinhän niille opetetaan monta muutakin asiaa, joka unohtuu saman tien/aikuinen osaa houkutella siltikin lapsen matkaansa. vai onko tuo muka lapsen vika, jo aikuisen mukaan on mennyt ja raiskattu????

Vierailija
8/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ei pikkutytön voimat riitä jos aikuinen äijänköriläs hänet vie!

Vierailija
9/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät osaa pelätä mitään ja lähtevät vieraiden matkaan. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään lähteä 6- tai 7-vuotiaana kenenkään matkaan.

Olen kyllä saanut katsoa uutisia yms. pienestä pitäen niin en ole pitänyt maailmaa lintukotona vaan tiedostanut että pahuuttakin on.

Vierailija
10/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko ihmiset enemmän hysteerisiä kuin ennen? Vasta kuulin pienestä paikkakunnasta, jossa pojilta oli kysytty missä kirkko on ja pyydetty autoon että pojat tulisivat näyttämään missä on, seuraavana päivänä koulussa varoiteltiin ettei saa nousta vieraisiin autoihin.

Tosin yli 50v työkaveri kertoi että jo heitä varoiteltiin koulussa 60-luvulla samoin.

Vierailija
11/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät osaa pelätä mitään ja lähtevät vieraiden matkaan. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään lähteä 6- tai 7-vuotiaana kenenkään matkaan.

Olen kyllä saanut katsoa uutisia yms. pienestä pitäen niin en ole pitänyt maailmaa lintukotona vaan tiedostanut että pahuuttakin on.

sodissa tapettuja ja muita tappojuttuja mitä uutisissa kerrotaan.

Vierailija
12/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on maailmanmeno minua kiinnostanut, 6-vuotiaana seurasin suurella innolla Persianlahden sotaa. Minulla onkin erittäin laaja yleissivistys.

Vierailija
13/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana jos olisi verkostoa joka auttaisi tässäkin asiassa, mutta kaikilla ei ole asiat niin hyvin.

Maailmassa on pahoja ihmisiä, se on opetettava koululaiselle. Jokaisen velvollisuus on opettaa lasta puolustautumaan, sanomaan napakasti EI! ja huutamaan ja potkimaan jos joku yrittää tulla liian lähelle. Mutta kaikkiin tapauksiin sekään ei riitä.

Verkostoa pitää rakentaa itse aktiivisesti. me olemme lähiseudun äitien ja isien kanssa yhdessä koettaneet ideoida kaikkien turvallisutta lisääviä tekijöitä. Meillä on toistemme puhelinnumerot ja keskustelemme parin korttelin sisällä kaikkien lapsiperheiden kesken asioista.

Muutamalla lapsella tässä lähistöllä on sama harrastus, ja näiden perheiden vanhemmat kuskaavat koko porukkaa vuorotellen sinne ja takaisin. Alueemme lapsia on kahdessa eri koulussa. Yhdessä vanhempien kanssa on sovittu, että lapset kulkevat toiseen näistä kouluista porukassa (ja ketään ei jätetä!). Toiseen kouluun mennään vuorotellen yhden perheen tila-autolla ja "kävelybussitaktiikalla": Yksi aikuinen vuorollaan saattaa kävellen lapset kouluun (poimii sovituista paikoista lapset mukaansa ja lopulta koossa on 8-henkinen porukka) ja toinen hakee iltapäivällä pienimmät iltapäiväkerhosta. Isommat tulevat porukalla keskenään.

Monet linnoittautuvat liikaa oman perheensä pariin eivätkä huomaa, miten ympärillä on samantyyppisessä tilanteessa olevia. Yhdistäkää voimanne niin lasten turvallisuus paranee ja yhteisöllisyys kasvaa!

Vierailija
14/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on maailmanmeno minua kiinnostanut, 6-vuotiaana seurasin suurella innolla Persianlahden sotaa. Minulla onkin erittäin laaja yleissivistys.

mitä telkkarista vaan tulee.

Vierailija
15/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin melkein hihittelin 12-vuotiaan pipipääpojan raiskausyritys-juttua. Sitten tuli paha olo, kun luin siitä 6-vuotiaan tytön raiskauksesta. Koulusta tulossa kotiin, 30-40 v äijä houkutellut puistoon ja raiskannut siellä. Hyi helvetti! Kulkeeko teidän ekaluokkalaiset yksin koulumatkansa? Mä en anna kulkea, enkä ole vielä huomannut, että muutkaan ekaluokkalaiset itekseen menisivät. Ei kai vielä 6-7 vuotiaat ihan itekseen vapaa-ajallakaan kuljeskele? Olenko liian tiukkapipo?

Vierailija
16/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt AV syyllistää 6-vuotiasta tyttöä siitä, että tuli raiskatuksi koulumatkalla. (Kun olisi pitänyt tietää ja osata) Ja FUCK NAISET! Alkaako se jo noin aikaisin, että nainen se itse saa miehet raiskaamaan itsensä.

Kyllä tässä tapauksessa tuo 30-40 vuotias mies on täysin syyllinen asiaan ja hänet pitäisi teljetä loppuelämäkseen vankilaan.

Mistä teitä oikein sikiää, AV-mammat.

Vierailija
17/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut, että on myös ilkeitä ja pahoja ihmisiä, ei saa lähteä kyytiin jne. Mutta takuulla joku manipuloiva pedofiili saisi poikani halutessaan mukaan, ilman väkivaltaakin :(

Persianlahden sodasta ekaluokkalaiseni ei tiedä, mutta suomen sodista oli kiinnostunut. Pakko niistä oli kertoa, kun kerran kysyi. Parempi minulta kuulla karsittua faktaa kuin naapurin sotahullulta, joka olisi kertonut verisistä suolenpätkistä alkaen...

Enkä ekaluokkalaistani kuskaa kouluun, vaan niitä on neljän sakki ekaluokkalaisia naapureita, jotka matkaa kulkevat ja ovat osanneet vielä huolehtia toisistaankin.

ap

Vierailija
18/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielläpäin ekaluokkalaiset kuskataan kouluun tai eivät ainakaan kulje ilman aikuista.

Kyllä meilläkin ekaluokkalaiset kulkevat itsekseen koulumatkansa muiden koululaisten kanssa. Harvoinpa joku ihan yksin kävelee, tällä alueella kun on paljon lapsiperheitä. Kouluun matkaa 2 km.

Vierailija
19/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn viemään tytön kouluun ja myös hakemaan.

toki lapsi on nyt vasta 4v,mutta otin osa-aika-työn juuri tuon asian vuoksi.

mikäli työtilanne muuttuu,että en saa tehdä osa-aikatyötä samalla aikataululla kuin nyt,sanon itseni irti siinä vaiheessa,kun tyttö aloittaa koulun,jotta voin kulkea matkat yhdessä.

noita raiskaajia on puskat pullollaan tässä sairaassa maailmassa,ja minun tyttööni ne eivät koske!

Vierailija
20/33 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin on suositeltavaa että 6-vuotias käyttää aikansa fiksummin kuin telkkaria töllöttäen tai rikosuutisia lueskellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi