Arvioikaapas ristiäistarjoilumme, kiitos!
täytekakku
juustokakku
voileipäkakku
pikkuleipiä kahta laatua
piimäkakku
joulutorttuja
pieniä pitsoja
pastasalaatti
suklaakonvehteja
kahvi, tee, mehu
Kommentit (31)
Kai meillä pohjoisessa on sitten vain tapana tehdä runsas juhlatarjoilu. Itse en osaa ajatella, että tarjottavaa olisi liikaa! :) Meitä on ristiäisissä 18 henkeä, joista viisi alle 10-vuotiasta lasta.
Ylijäävät tulevat varmasti syödyksi joko oman porukan tai rääppiäisten muodossa. Kiitos todella asiallisesta kommentoinnista! Taidan pistää kaiken aikomani tarjolle. Olen saamassa apua leipomisiin, ja osa on jo pakastimessakin valmiina! :)
AP
tarjoilun koulukuntaa. Eihän kaikkea ole tarkoituskaan ottaa vaan jokainen mieliherkkujaan. Itse petyn juhlissa joissa on ehkä täytekakku ja parit pikkuleivät suolaisen lisäksi. Pihiä ja arkista. Niitähän on usein pyhäkahveillakin, ja juhla on sentään juhla.
mutta kuitenkin musta salaatiton pöytä on nuiva eli meillä tällainen systeemi kaikissa kekkereissä. Ensin suolaiset pöytään (eim. vihreä salaatti, pastasalaatti, patonkia, piirakoita, pastejoita yms.) ja juomana kivennäisvesi (viini, jos sellaiset partyt). Sitten kakku pöytään ja kahvia. Itse ajattelen, että suolaista montaa laatua ja makeaa vain hyvä kakku ja jos nyt välttämättä haluaa, niin jotain keksejä(yäk) myös.
...tarjottavaa, vaan muutama erikoisen hyvä ja saa olla suuritöinenkin...
eivätkä odota ns. kunnon ruokaa. Eikä mielestäni olisi viisastakaan kuvitella saavansa täyttä ateriaa ristiäisissä ellei erikseen mainita.
Runsas tarjoomus.
niin älä nyt hyvä ihminen kysy av:lta! Täällähän omia tyylivinkkejään jakelevat ties mitkä sekopäät...
ja hyvä että laitat salaatin ja pizzat erikseen! Hyviä juhlia ja onnea pikkuisesta :)
Mä jättäisin sen voileipäkakun pois ja sen tilalle jotain muuta suolaista. Tuulihatut suolaisella täytteellä? Tai jotkut pasteijat tms. Pastasalaatin vaihtaisin kasvissalaattiin. Pastasalaatti on aika arkisen oloinen. Esimerkiksi punajuuresta ja vuohenjuustosta saisi hienon salaatin, sopisi myös ajankohtaankin. Jos sitten haluaa ruokaisamman, niin miten joku papusalaatti? Siis ideana kuitenkin, että salaatissa olisi kasvikset pääosassa. Se tasapainoittaisi muuten aika raskasta tarjoilua.
Joulutortut ovat myöskin turhat. Jättäisin ne pois. Mä jättäisin myös kaksi noista kakuistakin veke, mutta sitten joku vähän eri tyylinen makea jälkiruoka. Miten olisi vaikka panna cotta? Tai vaikka charlotte russe? Se ainakin on perinteinen. Tai hyytelökakku? Mä lisäisin suklaata johonkin noista jälkiruoista. Se on aina varma hitti.
Jos et tarjoa kasviksia siinä salaatissa, niin mä tekisin ainakin hedelmätarjottimen.
Kutsulistalla ei taida olla yhtään keliaakikkoa.
juomaksi veden! Sekä hiilihapollinen, että perus vesi.
Muutoin kuulostaa lista hyvältä, ehkä kakuista voisi tosiaan jättää yhden pois, vaikka sen piimäkakun.
meillä oli vaan paria lajia makeeta ja yhtä suolasta.. täytekakun lisäks
Itsekin ihailen vesi kielellä teidän menyytä, mutta mietin myös, että realistisesti en jaksaisi puoliakaan syödä.
Joten onkohan sittenkin liikaa sortteja? Must kahta sorttia suolaista (joista toinen kasvis/kala) ja 3 sorttia makeeta on jo hyvä menyy. Listaltasi valitsisin voileipäkakun tai pikkupizzat ja (viher)salaatin, sekä juustokakun, joulutortut ja pikkuleivät.