Tytölle nimimietintää.Kommentteja Aida-nimestä.=)
Olemme miettineet tytöllemme nimeä Aida.Mielipiteitä olisi kiva kuulla,onko nimeä hankala lausua d-kirjaimen vuoksi?
Nimeä ei ole vielä lyöty alkuunkaan lukkoon,joten auttakaapa ja ehdotelkaa suht lyhyitä nimiä.Esim isla,lumi,annu jne.. myös toisia ja kolmansia nimiä otan ilolla vastaan!Tulem kommentoimaan ehdotuksia!=)
Kommentit (16)
se ooppera tulee mieleen. Kaunissointinen nimi toki, mutta ei oikein henkilökohtaisesti nappaa minulle.
noin perusmuodossaan, mutta todellakin taivutettuna tulee Aidan, Aidalle, Aidalla... 'meidän aidalla on tänään synttärit' eli aita täyttää vuosia vai synttärit pidetään aidan päällä? vaan jos se ei haittaa niin nimeksi vaan :) samoin perusmuodossaan olis ihanat nimet Siia/Sia, mut Sialle tai Siian (possu ja kala...) niin ehkei.
ehdottelen vielä
Meea, Inna, Unna, Sini, Rosa, Viia, Niia, Enna, Enni, Lili, Rina, Etti, Heta, Immi, Mila, Lina, Meri, Nala, Sofi, Vivi, Aava, Mira, Nana, Siru ja Suvi
pilkkalitanialla tyyliin "Ulla pulla pakana" vai taivutusmuodosta tulevaa aita-vaikutelmaa? mulberryn ehdotuksista kivoja Isla,Aino,Lumina,Annu.
Ei ole kolahtanut mikään vielä ihan täysillä.Ei niinkään väliä alkukirjaimella,suht lyhyt ja kaunis,pehmeä nimi.Adele?Kommentteja siitä.
lähinnä tällainen hieman "härski" Aida, Aida, haluutsä... jne.
Adele on minusta kivampi nimi. Olenko väärässä vai tykkäätkö, että nimessä olisi tuo d-kirjain/joku muu vierasperäinen? Vielä jotain (toivottavasti ei ole toistoa)_
Edla
Milona
Nelma
Minea
Sonja
Silja
Ellen
Ellida (liian pitkä?)
Lidia
Aada
Aava
mutta käytössä ehkä hieman hankala...niin kuin tuossa on jo esille tullutkin. Mm. taivutuksen suhteen. Mä pidän kyllä kovasti jostain syystä itse d- nimistä, että se d siinä ei häiritse yhtään.
Meiltä löytyy Amanda- neiti ja hänen pikkusiskolleen kun nimeä mietittiin niin ehdolla oli mm. Adanna, jonka silloin bongasin jostain...mut isäntä ei lämmenny tolle nimelle.
Mites teille? Adanna on tosi kaunis nimi!!
Muita ehdotuksia...
Adalia
Adele
Milda
Hilda
Kaisla
Paola
Jassi
Minka
Olga
Elenia
Enna
Neve
Mella
Mimosa
Liinu
Taika
Tuuve
Saga
Lene
Annami
Dana
Lila
Fanni
Tessa
Malla
Utu
Maiju
Lola
Ava
Ellen,Ellida ja Aava listoille!=) Tällä hetkellä pyörii mielessä ALIDA ja ADELE.
ylhäällä jo itellä on Adalia,Adele,Hilda!Ihania ehdotuksia,lisää vaan!=)Tuo Mildakin ois kyllä kiva..
Tilda
Heidi
Lida
Linda
Minda
Edit/h
Judit/h
Frida
Hulda
Lyydia
Dina
Disa
Adeliina/Adelia
Melinda
Jolanda
Miranda
Seidi
Selinda
Ellida
Mandi
Jade
Sade
Säde
Entäs nämä:
Fiina
Fiona
Alva
Elle
Salma
Sofi
Rosa
Viola
Lila
Mila
Nita
Neela
Liia
Kiia
Tara
Lara
Kiti
Aamu
Aava
Peppi
Sini
Enna
Tiiu
Sinna
Tilda,Mandi,Ellida ja Adelia-listoilla jo kaikki.=) Tytöstä tulee todennäköisesti joko Aida tai Adele, joten lisää vaan toisia nimiä kehiin!=)
Meillä tyttären toinen nimi on Aida (puoliso vierasti sitä niin ei tullut ensimmäseksi nimeksi). Tytär aikoo antaa nimen lapselleen myös eteenpäin, eli itse ainakin pitää siitä!
Moikka! Mut nimettiin Aidaksi ja oon tykännyt nimestä paljon. Harvoin tapaa saman nimisiä (itseasiassa en ole ikään tavannut) sekä kauniiksi nimeksi on kehuttu. 17 vuotta oon elänyt, enkä kertaakan olisi halunnut vaihtaa nimeäni pois
Moikka! Munkin nimi on Aida (olen 17.v). En ole koskaan kohdannut nimeni väärinkäyttöä ja tykkään myös nimestäni <3
Niin kovin kaunis kun nimi onkin, en ihan vilpittömästi liputa sen puolesta ja ihan vaan siksi millaisen "pilkkalitanian" siitä joku finninaama joskus keksii :-) Lausuminen sinänsä ei mielestäni ole hankala, mutta ehkä muoto Aidalle on vähän höpsö. Mutta jos ei em sinänsä mitättömät seikat haittaa, niin ihan kelpo nimi muuten.
Nyt olisi tietysti hyvä tietää jotain "pohjia" muistakin nimistä, mutta heitänpä tähän nyt summamutikassa jotain, niin päästään alkuun:-)
Liia Milla Merika
Luna Maria Aurora
Inka Riina Susanna
Neea Isla Emeliina
Aino Veela Vilmiina
Lila Kiira Kamilla
Jade Mia Lumina
Oosa Ilona Aleksandra
Nina Seela Matilda
Sara Annu Selina