Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tositarina perheväkivallasta ja mielipiteitä tukkapöllystä, vastaanlaittamisesta vanhemmille.

Vierailija
26.11.2009 |

mun äiti harrasti tukkapöllytystä ja selkäsaunoja vielä, kun olin murrosikäinen.

Odotteli aina perjantai tai lauantai-iltana kotona vihta kädessä. Teki tarkastukset, jotta olinko ollu miehissä ja haisinko viinalle.

16 vanhana pistin äidille vastaan.

Hän koetti ottaa leteistä kiinni mutta minä nappasin tulikuumat teevedet hänen jaloilleen ja huusin: "näpit irti huora"!

Läiskasimpä vielä ällistynyttä äitiäni avokkaalla päin naamaria (vanhojen aikojen muistoksi)

Asuin äitini kanssa vielä 2 vuotta, eikä enää sen illan jälkeen antanut selkäsaunoja tai tukkapöllyjä.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittanut, että neiti on hyvä ja pakkaa laukun ja alkaa hakea uutta kotia.

Ihmeen hulluja kakaroita olette olleet.

joka meinasi antaa tukkapöllyä kun rikoin naapurin ikkunan vahingossa. Ennenkuin hän tarttui hiuksiini iskin ruosteisella naulalla reiteen.

Ukko parka jäi huutamaan kuistille kun minä juoksin kylille. Olin 12 vuotias. Tämä tapahtui vuonna 85.

Vierailija
82/99 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina ihan hyvistä syistä, mitään tramoja ei oo jäänyt.

Silti en ole niitä omille lapsilleni antanut vaikka olisivat joskus niitä ansaineetkin. Esikoinen on tyttö ja teini ja täytyy sanoa että se kaipais kunnon selkäsaunan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen, että jos 12-vuotiaan on tarve puolustautua lyömällä isäänsä naulalla, isän olisi ehkä syytä vilkaista peiliin??

ilmoittanut, että neiti on hyvä ja pakkaa laukun ja alkaa hakea uutta kotia.

Ihmeen hulluja kakaroita olette olleet.

joka meinasi antaa tukkapöllyä kun rikoin naapurin ikkunan vahingossa. Ennenkuin hän tarttui hiuksiini iskin ruosteisella naulalla reiteen.

Ukko parka jäi huutamaan kuistille kun minä juoksin kylille. Olin 12 vuotias. Tämä tapahtui vuonna 85.

Vierailija
84/99 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita olette

Vierailija
85/99 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurittaminen vai täysi välinpitämättömyys. Olen miettinyt monta kertaa että molemmat ovat ääriratkaisuja ja väärin. Ehkä pitäisi päästä keskusteluissa jo sille tasolle miten toimia oikein sekä lapsen että aikuisen hyväksi. Ei siis pelkästään lapsen hyvinvoinnista kyse.

Vierailija
86/99 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin systemaattisesti vanhemmille sisaruksille tukkapöllyjä ja selkäsaunoja lavastamalla heidät syylliseksi.

Naureskelin monesti selkäsaunojen aikana heille "päin näköä".

Jos isosiskot kävivät minuun käsiksi kostaakseen kun nauroin niin itkin kovaäänisesti jolloin isä tuli apuun ja antoi jälleen tukkapöllyä pahoille siskoilleni.

Minullakin oli tuollainen hirviösisko, käsitykseni mikaan narsismia ei pystytä parantamaan. Mutta kai sinä olet yrittänyt tehdä asialle jotain, kerran tiedät narsku olevasi. Älä ainakaan saastuta lapsiasi taudillasi ja moraalisesti olet vastuussa jos ajat miehesi vaikka itsetuhoon. Entä jos tekemäsi hirveydet alkavat vaivata myöhemmin ja täydellisen ihmisen vanhuus onkin pilalla, muitahan sinä et koskaan ajattele.

Vierailija
87/99 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tuota samaa asiaa, miksi jotkut eivät puolustaudu, vaikka fyysisesti sen pitäisi onnistua. Kotikylälläni sattui sellainen tapaus, että eräs isäntä oli saanut tarpeekseen naapuristaan.Niinpä hän oli kerran ottanut kiusanhengen käsittelyyn ja piiskannut vitalla kuin keskenkasvuisen pojan. Piiskattu oli noin kolmekymppinen ja isompi kooltaan, kurittaja oli ehkä kymmenen vuotta vanhempi. En tiedä kuinka naapuri suostui moiseen käsittelyyn, joka oli melkoisen kovakourainen ja tieto siitä levisi vielä koko kylälle. Itse aina ajattelin, että tuo selkäänsä saanut mies oli se, jota kaikki kylällä pelkäsivät.

Piiskaaja puolestaan oli sodan käynyt, asiallinen ja häntä pidettiin erittäin luotettavana ja reiluna miehenä.

Vierailija
88/99 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään traumoja ei jäänyt. Ainoastaan jos joku kohottaa käden niin saatan suojautua. Heitän kädet pääni suojaksi tai kyyristyn vähän alemmas. Työpaikallani on huomattu tämä. Monesti naureskelemme kahvitauolla reaktiolleni joka on periytynyt lapsuuteni tukkapöllyistä :)

Vierailija
89/99 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuo suojautumisreaktiosi traumalta vaikuttaa. Eikä siinä ole mitään naurunaihetta!

Vierailija
90/99 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kurotan ylimmälle hyllylle ottaessani astioita niin mieheni saattaa iskeä kädet eteen tai "melkein kyyristyä" hän sai pienenä melko vähän selkäänsä, mutta ilmeisen tehokkaasti. Hänen koko olemuksestä välittyy epävarmuus ja arkuus.

Hänellä on loistavat refleksit. Ne kädet lennähtävät monesti eteen pään suojaksi. Tilanteen jälkeen mies on hieman nolona.

Vierailija
91/99 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpsiä ja lyödä ja vitsalla lyödä. Sitä kesti murrosikääni asti. Loppui kerrasta kun hän taas kerran oli lyömässä minua ja minä pistinkin vastaan. Nousin seisomaan ja ja katsoin suoraan silmiin ja sanoin hyvin selvästi; "Jos ikinä enää kosket minuun, hakkaan sinut sinisen mustan kirjavaksi ja niin kauan että sulla on kaikki hampaat kurkussa. Ymmärrätkö?" Äiti katsoi minua vähän aikaa ja kääntyi sitten ympäri, eikä muuten ole yrittänytkään lyödä minua sen jälkeen.

Vierailija
92/99 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin koin olleeni uhri kun ensimmäinen poikaystäväni hakkasi minua kun hänen mielestään toimin väärin.

Sait lapsena selkääsi. Ja luulit sen olevan ok. Hakeuduit väkivaltaisen miehen seuraan. Näin se menee... Ihan tutkittu juttu.

Ei väkivaltaiseen suhteeseen hakeutumalla hakeuduta. Ei siitäkään miehestä alkuaikana nähnyt että harrastaa hakkailua, ei ollut miehiäkään kohtaan väkivaltainen.

Jätin ko. ihmisen toisen lyöntikerran jälkeen.

Seuraava vakava suhteeni oli ns "normaali",eli väkivallaton.

Ja en ole selkääni kertaakaan lapsena saanut. Muutaman hassun luunapin ja tukkapöllyä,jotka eivät oikeastaan edes sattuneet.

Tutki vain rauhassa. Ei yksi väkivaltainen mies menneisyydessäni kerro sitä että haluan saada osumaa. Nykyään osaan tarvittaessa selättää ja laittaa muutamalle solmulle itsestäni pari kertaa isomman miehen. =D

Kaikki mikä ei tapa, vahvistaa.

Ja ei, en anna lapselle luunappeja tai tukkapöllyä. En muutenkaan ole väkivaltainen muita ihmisiä kohtaan. Ainoastaan viikottaisissa voimankäyttöharjoituksissa tulee satutettua toista, sekin luvan kanssa.

Vierailija
93/99 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei saa lyödä eikä hakata se on selvä !

Mutta 99% näistä tarinoista joissa on pistetty kampoihin isälle tai äidille on kammottavia suorastaan kuulostaa sairaalta. Laittaisin tuon perusteella niin vanhemmat kun teidät lapsetkin hoitoon.

Väittäisin, että iso osa jotka eivät ole traumatisoituneet lapsena kurituksesta ovat saaneet osakseen maltillista kuritusta (itsellä luunapit) ja aina syystä. Ihan varma jos jollekkin annetaan selkäsauna lähinnä varmuuden vuoksi olet kuitenkin tehnyt tuhmia tästähän ei hyvää seuraa.

Koittakaa kuitenkin muistaa jos joku sanoo saaneensa lapsena luunapin se ei kaikilla tarkoita mitään järjetöntä alistamista ja hakkaamista.

Vierailija
94/99 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se omena kauas puusta putoa, vai?

Vierailija
95/99 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöenergiaa! Tukkapöllyä antavat vanhemmat kerjäävät turpaansa. Lapsesta kasvaa aikapommi.

Muistan kun minuakin tukistettiin ja haaveilin kyyneleet silmissä kuinka kasvan isoksi ja kostan vanhemmilleni. En sitten kuitenkaan kostanut tukistamalla. Katkaisin vain välit heihin totaalisesti.

Vierailija
96/99 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleeni viedä lasta mummolle joka saattaa lyödä vihdalla lastani.

t:ap

Vierailija
97/99 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ihminen. Äitisi yritti tehdä kaikkensa ettet olisi maannut koko kylän poikia.

Vierailija
98/99 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poiakystävä pahoinpiteli ystävääni kunnes ystäväni kasvoi tarpeeksi isoksi ja vahvaksi ja alkoi antamaan takaisin.... Siihen loppui pahoinpitelyt....

Vierailija
99/99 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En ole käyttänyt väkivaltaa sen koommin.

Lapsia en koskaan löisi tai tukistaisi.

Teevesien heittäminen tuli ihan vaistona että pääsisin irti hullun kynsistä. Tulistuin kun läiski kasvoille samalla kun repi hiuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme