Kissa ja avomiehen allergia
Nyt hyvät neuvot tarpeen. Lähinnä haen vaihtoehtoja - fiksuja :) Eli kissa oli jo talossa ennen avomiestä. Avomiehellä kissa-allergia, joka sitten pahentunut,tietenkin.. Mitä tehdä kissalle, joka on tyttären (8v) silmäterä ja "kaveri" yksinäisinä koulu aamuina. Itsekin kiintynyt eläimeen. MUTTA kun kyseessä toisen terveys, tuntuu että vaihtoehtoja vain yksi..
Kommentit (75)
Kyllä lapsenkin (jo 8v) pitää ymmärtää, että mies on nyt perhettä ja ihminen on aina tärkemäpi kuin eläin.
Esikoinen on oikeastaan jo siedättynyt oikein hyvin. Pientä takapakkia tuli armeija-aikana, mutta nyt poika on taas kunnossa, kunhan ei liikoja sylittele kissaa. 7-vuotias tyttö saa nokkosrokkoa ja aivastelee miljoona kertaa, jos kissa kyhnyttää tytön sylissä. Muuten ei ole mitään oireita. Kummallakaan ei ole astmaa.
on allerginen melkein kaikille eläimille, mutta silti hänellä on aina ollut lemmikki/lemmikkejä. Niin oli lapsuudenkodissani ja nytkin hänellä on koiria ja kissoja. Pärskityttää jonkun verran, mutta omiin lemmikkeihin hän siedättyy ajan mittaan. Vieraiden eläinten seurassa ei voi niin hyvin oleskella, mutta omien kanssa pystyy hyvin olemaan.
Lemmikit eivät myöskään pääse toiseen olohuoneeseen tai makkariin, jolloin nukkuminen on helpompaa ja telkkua voi katsoa pahemmin pärskimättä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään vaatia lasten lemmikkien hävittämistä jos olisin muuttamassa heidän kotiinsa.
Kuka voi olla niin härski?
MITÄ AP SINUNKIN PÄÄSSÄSI OIKEIN LIIKKUU??
Jos lapsesi kissa ei sovi tälle "miehellesi" niin hän muuttakoon sitten toiseen osoitteeseen.
"Miehesi on itsekäs ja vallanhaluinen mutta niin olet sinäkin itsekäs!
Otat lapselta lemmikin pois koska haluat joskin kollin sänkyysi.
Laittaa lapsen ja jonkun äijän samalla viivalle!
En voisi kuvitellakkaan, että tapattaisin lapsen kissan koska se ei "sovi uudelle miehelle" sniff!
Ihan sairasta!
ps. on sillä äijälläkin pokkaa vaatia sellaista! haluaa siis hallita sinua ja perhettäsi. YÖK!
En ikinä ottaisi tollaista miestä!
Oletko muuten ikinä saanut minkäänlaista (pysyvää) miestä! :D
Uskomatonta, että joku ääliö voi laittaa etusijalle jonkun elukan, siis lemmikkieläimen, jos vastapainona on (ehkä elinikäinen) parisuhde?
Siis eläin ihmisen edelle? No, kirjoittajahan toteaa, että mies hallitsisi perhettä kissa-allergiallaan... Niinpä hän hallitsee lastaan ja kissaansa yh-äitinä... Ehkä onkin parasta niin.... Muutenhan tuo saattaisi tulla raskaaksi ja tänne sikiäisi lisää miestenvihaajia.... Eiku, miten se nyt menee
Et taida itse olla allerginen? Et tiedä miltä tuntuu saada nokkosrokkoja, aivastella, nenä vuotaa ja silmiä karvastelee. Ihanaa varmaan lasten olla kotona...
Esikoinen on oikeastaan jo siedättynyt oikein hyvin. Pientä takapakkia tuli armeija-aikana, mutta nyt poika on taas kunnossa, kunhan ei liikoja sylittele kissaa. 7-vuotias tyttö saa nokkosrokkoa ja aivastelee miljoona kertaa, jos kissa kyhnyttää tytön sylissä. Muuten ei ole mitään oireita. Kummallakaan ei ole astmaa.
ja antaisit kissani pois, en ikinä (siis edes aikuisena) antaisi sitä anteeksi! En sinulle, enkä miehellesi! Meillä oli samantapainen tilanne kun olin lapsi ja edelleen suren sitä kissaa, joka oli juuri minulle se erityinen. Ei sitä mielipahaa voi millään korvata. Ja kyllä olisi pitänyt miettiä sitä kissa-allergiaa ennen seurustelua ja varsinkin ennen yhteenmuuttoa. Olet sydämetön ja julma ihminen jos annat lapsen parhaan ystävän pois, että itse voisit olla tyytyväinen!
teon omalle lapselleen?
Kissa on perheenjäsen!
Lapselle tulee varmasti mieleen heivataanko hänet pihalle seuraavaksi.
Laittaa lapsen ja jonkun äijän samalla viivalle! En voisi kuvitellakkaan, että tapattaisin lapsen kissan koska se ei "sovi uudelle miehelle" sniff! Ihan sairasta! ps. on sillä äijälläkin pokkaa vaatia sellaista! haluaa siis hallita sinua ja perhettäsi. YÖK! En ikinä ottaisi tollaista miestä!
Oletko muuten ikinä saanut minkäänlaista (pysyvää) miestä! :D Uskomatonta, että joku ääliö voi laittaa etusijalle jonkun elukan, siis lemmikkieläimen, jos vastapainona on (ehkä elinikäinen) parisuhde? Siis eläin ihmisen edelle? No, kirjoittajahan toteaa, että mies hallitsisi perhettä kissa-allergiallaan... Niinpä hän hallitsee lastaan ja kissaansa yh-äitinä... Ehkä onkin parasta niin.... Muutenhan tuo saattaisi tulla raskaaksi ja tänne sikiäisi lisää miestenvihaajia.... Eiku, miten se nyt menee
Mä en ainakaan ottanut mun kissaa sen takia, että antasin sen pois jonkun äijän takia ja siksipä jos ja kun alan seurustelemaan niin se asia tulkoon jo alusta saakka selväksi sille miehellekin ja ihan turha edes yrittää muuta, kun ja jos sitten yhdessä asutaan. Mitä se lapsellekin kertoo jos eläimen voi vaan ottaa ja heittää sitten menemään, kun miehen kuvioihin ei kissa sovi. Eräänlaista hallintaa tollanenkin, että aletaan sanelemaan miten asioiden pitää olla.
Ja joo en ole kumpikaan noista kirjoittajista, mutta sanoinpa nyt oman mielipiteeni.
Toivottavasti et hävitä kissaa vaan mies sopeutukoon tai häipyköön. Jos hävität kissan niin taatusti mies keksii taas jotain mikä häiritsee/ haittaa / tuottaa ongelmia. En itse ainakaan suostuisi tuollaiseen.
Nuo on kuitenkin lieviä oireita. On mulla itsellänikin joskus nokkosrokkoa ja heinän siitepölyn aikaan aivastelen ja silmiä kirvelee, joten tiedän, mitä se on. Ja kerroinhan, että lapset eivät saa oireita, jos eivät ota kissaa syliin.
ja antaisit kissani pois, en ikinä (siis edes aikuisena) antaisi sitä anteeksi! En sinulle, enkä miehellesi! Meillä oli samantapainen tilanne kun olin lapsi ja edelleen suren sitä kissaa, joka oli juuri minulle se erityinen. Ei sitä mielipahaa voi millään korvata. Ja kyllä olisi pitänyt miettiä sitä kissa-allergiaa ennen seurustelua ja varsinkin ennen yhteenmuuttoa. Olet sydämetön ja julma ihminen jos annat lapsen parhaan ystävän pois, että itse voisit olla tyytyväinen!
Sinä tulet kärsimään siitä jatkossa mutta lapsesi kärsii siitä jo nyt ja lopun elämäänsä, että otat jonkun idiootin teille nyt asumaan.
Kotiinne muuttava mies sanelee ehdot:"KISSA POIS"!"
Mistä muusta miehesi määrää ja kenen tahdissa pompit, ap?
Oletko unohtanut, että sinulla on myös lapsi. Etkö välitä hänestä? MIKSI ET?
Aivan kuin jokainen mies olisi läpi mätä.
Ap ei ole missään vaiheessa sanonut että mies olisi käskenyt kissasta luopumaan.
Voi hyvänen aika kyseessä on elämänkumppani, rakkauden kohde. Kissa on toki lemmikkieläin ja rakas mutta ei millään tasolla niin rakas kun oma kumppani.
Kyllä lapsenkin tulee ymmärtää että eläin ei koskaan mene ihmisen edelle!
Oma rakas lemmikki vai äidin uusi äijä?
Hävytöntä tältä äidiltä (ap), että sivuuttaa lapsensa jonkun äijän takia.
ps. läpimätä kirjoitetaan yhteen.
Kissa on toki lemmikkieläin ja rakas mutta ei millään tasolla niin rakas kun oma kumppani.
Kyllä lapsenkin tulee ymmärtää että eläin ei koskaan mene ihmisen edelle!
niin kerronpa, että olisin aika surullinen, jos nykyinen mieheni olisi valinnut kissan minun sijastani. Ei se kissa-allergia välttämättä siedäty. Mulla ei ollut mitään, mutta kun niiden kanssa asui niin paheni vaan, niin että oli vaikea sisällä jo hengittääkin. Kissa lähti ystäväperheeseen.
Lapsia ei kuviossa ollut, mutta jos ap:n miesystävä todellista "elämäni rakkaus" -ainesta niin eikö se olisi hyvä vaihtoehto? Kyllä 8v jo voisi ymmärtääkin, että lemmikkikissa ja elinikäinen parisuhde on eri viivoilla. Ei niitä hyviä miehiäkään nyt joka päivä tule vastaan. Ystäväperheessä kissa kuitenkin pysyisi lapsesi elämässä. Ja jos kissa on ainoa kaveri, niin sille asialle pitäisi todella tehdä jotain - uusia harrastuksia ehkä?
Oma rakas lemmikki vai äidin uusi äijä?
Hävytöntä tältä äidiltä (ap), että sivuuttaa lapsensa jonkun äijän takia.
Eli lapsi saa myös päättää onko äidillä miestä vai ei?
Lapsi voi päättää tahtooko kotiinsa ihmisen jolla esimerkiksi silmälasit. "Ethän voi ottaa kotiisi ihmistä josta lapsesi ei pidä".
Naurettavaa. Aivan kuin allergian voisi valita.
Ap ei todellakaan sivuuta lastaan miehensä takia.
Päädyin ainoaan oikeaan ratkaisuun enkä ole kertaakaan katunut. Surullista se tietysti oli.