Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työnantaja tehdä näin?

Vierailija
16.11.2009 |

Teen 30 tuntista viikkoa- vakituinen työntekijä ja haluaisin alkaa tekemään täyttä päivää eli 38.15 tuntia viikko. Nyt työnantaja aikoo palkata uuden työntekijän (täysin sama homma kuin minulla, terveydenhiuoltoala) tekemään 20 tuntia viikko.

Eli saako työnantaja noin vaan palkata uuden työntekijän ja ohittaa omat toiveeni täydestä työajasta?

Vai pitäisikö ensin täyttää minulle täydet tunnit ja jäljelle jäävä 12 tuntia tarjota uudelle työtekijälle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä liittoon, siellä ne tietää varmasti, mikä on oikein.

Vierailija
2/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan osa-aikaisena.

12h/vko töide tekijää on huomattvasti vaikeampi saada kuin 20/hvko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 tuntinen koska olen halunnut olla lasten kanssa enemmän. Nyt kun lapset ovat isoja, haluaisin tehdä myös perjantait töitä (nyt ne ovat vapaata).

Tuntuu vaan hieman epäreilulta että olen useamman kuukauden ilmoittanut haluavani enemmän työtunteja enkä ole saanut ja nyt yht´äkkiä joku vasta valmistunut tulee ja saa tosta vaan 20 tuntia.

Vierailija
4/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä tekisit 40h/vko työnantajalle jäis 10 vajaata tuntia vko. Kukas ne hoitas?

On paljon järkevämpää olla yksi 30h ja yksi 20h viikossa tekevä.

Vierailija
5/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetusalalla, ja meillä noin ei saa tehdä.

Vierailija
6/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja yksityisellä. Ja työpaikalla kaikki muut hoitajat tekevät 40 tuntia. Paitsi minä 30 tuntia ja nyt palkataan tämä 20 tuntinen...

Vierailija
7/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisessa paikassa, missä sun toiveet sivuutetaan noin vain. Ei kai niin törppöä työnantajaa olekaan, joka ei tajuaisi, että nythän sä alat etsimään töitä muualta. Vai sitäkö se juuri toivookin?

Vierailija
8/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saattaa olla myös niin, että työt ovat lisääntymässä ---> työnantaja varautuu siihen palkkaamalla nyt työntekijän 20h/vko, ja myöhemmin hän ehkä tekee enemmän tunteja/vko ja sinä myös!

Kannattaa muistaa se, että harva haluaa tehdä töitä vain 10h/vko (=1,5 työpäivää/vko) 20h/vko on sentää jo 3 kokonaista työpäivää/vko.

On myös hyvä että työntekijöitä on kaksi, sillä esim. jos sairastut toinen pystyy paikkaamaan helpommin.

Vierailija
9/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mennytkin 30-tuntiseksi, tuo on ihan sallittua.

Jos taas olet alkujaan 40-tuntinen, mutta tehnyt osittaista hoitovapaata, sinulla on oikeus palata 40 tuntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme