Hoh, bussikuski alkoi naputtamaan mulle ettei rattaissa saa kuljettaa ruokakassia
Matkustin 1,5 -vuotiaan lapseni kanssa paikallisbussissa, lapsi rattaissa ja kauppakassi rattaiden alakorissa. Kuski tuli naputtamaan, ettei ruokakassia saa kuljettaa rattaissa. Lapsi ja rattaat on luvallista kuljettaa.
Ikinä tuollaista kuullutkaan. Samallahan se kauppakassi siellä rattaissa menee. Ymmärtäisin tuon logiikan jos mulla olis rattaat kauppakassin kuljettamista varten eikä lasta ollenkaan mukana. Ihmeellistä.
Kommentit (48)
Nyt on tarkastajalla puurot ja vellit sekaisin :D Ilmaisen matkan edellytys nimenomaan on, että lapsi matkustaa rattaissa, saattaja saa silloin sen matkansa ilmaiseksi. Tällä logiikalla voitaisiin muuten kuljettaa bussissa ilmaiseksi vaikka polkupyörä, jos mukana on alle 7-vuotias lapsi.
Lapsen nimenomaan EI TARVITSE niissä rattaissa matkustaa. Polkupyörään sama ei päde kuten ei myöskään kantoliinaan/vast vaan ainoastaan vaunuihin/rattaisiin.
Kannattaa oikeasti selvitää faktat ennen kuin alkaa kommentoimaan.
No kommentoin sitten vain Turun tilannetta: Maksuton matka rattaissa/pyörätuolissa istuvalle ja hänen saattajalleen. Tämä on fakta.
Kyseessä oli erääseen etniseen vähemmistöön kuulunut henkilö, joka matkusti vain pari pysäkinväliä.
Mistä tiedä, ettei maksanut? Ettei ollut kuukausikorttia, jota ei vain leimannut? "No eihän tuossa mitään, mutta kun tämä mamma ei maksanut matkaansa. "
TUPLARATTAIDEN kanssa, joissa ei ollut yhden yhtäkään lasta. Seisoin vaunujen vieressä, joten näin suoraan kantokoppaan, jossa ei ollut vauvaa, ainoastaan tyhjä makuupussi.
Kyllä mäkin olen matkustanut tyhjien rattaiden kanssa. Silloin kun olin raskaana olin ostanut vaunut nettikirppikseltä niin pitihän ne kotiinkin työntää. Ja bussilla mentiin.
että lapsen tulee istua rattaissa koko matkan ajan.
Näin Tampereella.
jos olet jonnekin pyrkimässä. Kättäsi heilauta auton tullen, kyydin se antaa sulle..."
:))
Jos lapsi ei matkusta rattaissa, niillä ei tarvitse tulla bussiin ollenkaan. Olenkin opettanut oman 2-vuotiaani kävelemään vähän pidemmälle kuin 10 metriä...taittuu bussimatka kivuttomammin kun ei tarvitse jännätä mahtuuko edes sisään ja samalla voi opettaa lasta istumaan nätisti jne.
näinhän se toimii, jos matkustaa yhteen paikkaan ja takaisin. Mutta mun 1,5 -vuotiaani kanssa menen yhtenä päivänä esim. kirjastoon, kauppaan ja kirpparille. Lapsi ei jaksa kävellä koko ajan, vaikka paljon käveleekin. Toisekseen jos on tuntikausia reissussa, lapsi voi nukkua päikkärit rattaissa.
Jos lapsi ei matkusta rattaissa, niillä ei tarvitse tulla bussiin ollenkaan. Olenkin opettanut oman 2-vuotiaani kävelemään vähän pidemmälle kuin 10 metriä...taittuu bussimatka kivuttomammin kun ei tarvitse jännätä mahtuuko edes sisään ja samalla voi opettaa lasta istumaan nätisti jne.
Aika usein vaan näkee juuri niitä, jotka eivät viitsi edes 6-vuotiasta opettaa kävelemään ;D.
Maksoikohan kirpparilla käynyt?
Joidenkin kaupunkien rattaiden kanssa maksuttomuus on alle 6-vuotiasta rattaissa kuljettavan ei tarvitse maksaa ja tuon alle 6-vuotiaan ei tarvitse eistua koko ajan rattaissa. Mutta tyhjät rattaat eivät ole alle 6-vuotias, eli niitä kuljettavan pitää maksaa. Meilläpäin pitää maksaa vieläpä rattaista ja alle 6-vuotiaastakin erikseen eli maksaisi yhteensä kahden aikuisen verran 1+ 1/2 + 1/2 = 2