Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoh, bussikuski alkoi naputtamaan mulle ettei rattaissa saa kuljettaa ruokakassia

Vierailija
26.11.2009 |

Matkustin 1,5 -vuotiaan lapseni kanssa paikallisbussissa, lapsi rattaissa ja kauppakassi rattaiden alakorissa. Kuski tuli naputtamaan, ettei ruokakassia saa kuljettaa rattaissa. Lapsi ja rattaat on luvallista kuljettaa.

Ikinä tuollaista kuullutkaan. Samallahan se kauppakassi siellä rattaissa menee. Ymmärtäisin tuon logiikan jos mulla olis rattaat kauppakassin kuljettamista varten eikä lasta ollenkaan mukana. Ihmeellistä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoinkin tällaisen palautteen bussiyhtiöltä:

"Kiitos palautteestanne. Pahoittelemme tapahtunutta.

Ruokakassit voi kuljettajaa vaunujen matkassa maksutta. Ko. kuljettajan antama tieto on ollut väärä. Olemme ryhtyneet kuljettjan kanssa tarvittaviin toimiin palautteenne johdosta.

Pahoitelemme edelleen tapahtunutta."

Johtopäätökset:

1) kuski oli väärässä

2) yhtiön edustaja ei osaa kirjoittaa. ;)

Vierailija
2/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppakasseissa? Jotain painavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUPLARATTAIDEN kanssa, joissa ei ollut yhden yhtäkään lasta. Seisoin vaunujen vieressä, joten näin suoraan kantokoppaan, jossa ei ollut vauvaa, ainoastaan tyhjä makuupussi.

Kyllä mäkin olen matkustanut tyhjien rattaiden kanssa. Silloin kun olin raskaana olin ostanut vaunut nettikirppikseltä niin pitihän ne kotiinkin työntää. Ja bussilla mentiin.

Joskaan rattaat eivät ole tuplat. Mutta kun minulla sattuu olemaan voimassa kausilippu, jota en muutoinkaan "leimaa" esim. junassa tai metrossa. Käyn toki lipun näyttämässä jos kuski sitä pyytää.

Vierailija
4/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on taas käytössä tällainen järjettömyys (vai olenko minä ainoa joka ei ymmärrä logiikkaa):

Aikuinen, lapsi ja rattaat maksavat 2,50 euroa.

Aikuinen maksaa 2,80 tai 2,90 e (en muista). Eli lapsiperheiden matkustamista on ilmeisesti haluttu tukea tuon 30-40 sentin edestä, vaikkakaan se ei poista sitä ongelmaa, että vaunut/rattaat täytyy jättää keskelle yksin siksi aikaa, kun kävelee eteen maksamaan (ruuhka-aikana vastavirtaan).

Jos haluaa maksaa matkan matkakortilla, täytyy korttia leimata kaksi kertaa tai leimata kerran ja maksaa matkatavaramaksu erikseen. Kortilla yksi matka tulee maksamaan kortista riippuen noin 2 euroa. Jos sillä saa kattaa aikuisen 2,80 arvoisen matkan, niin miksi ei halvempaa 2,50 matkaa? Olen tarkistanut asian paikasta, josta kortteja voi ostaa, ei siis ole yksittäisen kuskin aivoitus kuten ensimmäisellä kerralla luulin.

Vierailija
5/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa yks maitopurkki ja vähän muuta tavaraa. Ei siis pursunnut mitenkään yli eikä ollut "sortumavaarassa". Toisinaan tavaraa on ollut paljon enemmänkin.

kauppakasseissa? Jotain painavaa?

Vierailija
6/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin eikös kausilipun lisäksi pidä maksaa matkatavaramaksu isommista matkatavaroista, esim. polkupyörästä ja TYHJÄT vaunut olisivat siihen verrattavissa.

Vierailija
7/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin 1,5 -vuotiaan lapseni kanssa paikallisbussissa, lapsi rattaissa ja kauppakassi rattaiden alakorissa. Kuski tuli naputtamaan, ettei ruokakassia saa kuljettaa rattaissa. Lapsi ja rattaat on luvallista kuljettaa.

Ikinä tuollaista kuullutkaan. Samallahan se kauppakassi siellä rattaissa menee. Ymmärtäisin tuon logiikan jos mulla olis rattaat kauppakassin kuljettamista varten eikä lasta ollenkaan mukana. Ihmeellistä.

Yksinhuoltajat jaksaa valittaa kaikesta

Vierailija
8/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaunut ja saattaja matkustaa ilmaiseksi. Sitä ei erikseen säännöissä määritellä, mitä siellä vaunuissa/rattaissa on. Vaikka mäyräkoiraa saa kuljettaa...

Vierailija
9/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa kuljettava henkilö saa matkustaa ilman lippua joukkoliikennevälineissä (ei U-linjojen busseissa, paitsi linjalla 874).

Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa tai rattaissa. Lasta kuljettava henkilö voi jättää lastenvaunut tai rattaat keski- tai takasillalle ja mennä lapsen kanssa istumaan.

http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/matkustajan_opas/Turvallisuus/

Eli lapsi pitää olla mukana, mutta ei tarvitse olla vaunuissa matkan ajan.

Vierailija
10/48 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun bussin saapuessa linja-autoasemalle en noussut seisomaan valmiiksi vaan odotin että bussi pysähtyy aseman eteen. Minulla oli pieni lapsi sylissä,joka oli nukahtanut.

Vierailija
11/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin hoh, mistä se kuski edes näki mitä sulla on rattaissa? Siis kuskihan istuu edessä ja rattailla mennään keskelle. Aika haukansilmät pitää olla.

Vierailija
12/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai huono päivä, rahat loppu ja kotona tyhjä jääkaappi ;)

Vierailija
13/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se sitten ajatteli että autottomat käy marketissa ostoksilla??? Itse olen kuljettanut vaunun täydeltä TAVARAA (mattoja, turvaportti jne) ja vauva oli kantoliinassa, en saanut mitään naputusta osakseni. Ehkä olin niin säälittävän näköinen ;)

Vierailija
14/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti vaan mutisevat ja ärähtävät epämääräisesti.

Vierailija
15/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina on matalalattiabussi mut nyt oli pari porrasta. Siinä aloitti tuon jutun. Ja se oli todellakin naputusta ja jankutusta. Olin niin hämmästynyt etten osannut kysyä et mihin se kauppakassi pitää sitten laittaa ja oisko siitä mennyt vielä maksukin. Hoh uudelleen.

No todellakin hoh, mistä se kuski edes näki mitä sulla on rattaissa? Siis kuskihan istuu edessä ja rattailla mennään keskelle. Aika haukansilmät pitää olla.

Vierailija
16/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran todistin sellaista, että kuski pysäkillä lähti oikein penkistään tarkistamaan jonkun naisen vauvanvaunuja, että onko siellä vauvaa ollenkaan. Oli kuulemma niin paljon tavaraa vaunuissa, että oli alkanut epäilemään. No olihan siellä vauva ja jotenkin epämiellyttävä olo jäi minullekin koko episodista. Joku bussikuski tulee tarkastamaan ja kurkkimaan vaunuihin, että onhan siellä nyt varmasti vauva. :O

Vierailija
17/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti huono päivä. Sinähän voit halutessasi vaikka lastata rattaat täyteen ostoksia. Jos mukana on ilmaiseen matkaan oikeutettu lapsi, sinä, lapsi ja rattaat matkustatte ilmaiseksi. Mikään sääntö ei siis edes velvoita lasta niissä rattaissa istumaan.

T. matkalipun tarkastaja

Vierailija
18/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUPLARATTAIDEN kanssa, joissa ei ollut yhden yhtäkään lasta. Seisoin vaunujen vieressä, joten näin suoraan kantokoppaan, jossa ei ollut vauvaa, ainoastaan tyhjä makuupussi.

Ja olen itsekin tuplien kanssa matkustanut kahden lapsen äiti, tunnistan kyllä vauvan :)

Mutta anyways, asiatonta käytöstä bussikuskilta ap:n tapauksessa.

Vierailija
19/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran painoin pysähtymisnappia, vaan kuski ei pysäkille pysähtynyt. Korotin ääntäni, että jäisin pois. Kuski siihen kiukkuiseen sävyyn: Ei tässä näe mitään pysähtymisvaloa kun aurinko paistaa...

Sinäänsä bussikuskeille mukavaa, että on ollut aika auringoton syksy =), pelkkä anteeksi olisi riittänyt!

Vierailija
20/48 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vielä liikennöitsijälle kysymyksen tästä, ihan ystävällisen sellaisen. Saapa nähdä, tuleeko vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme