Hoh, bussikuski alkoi naputtamaan mulle ettei rattaissa saa kuljettaa ruokakassia
Matkustin 1,5 -vuotiaan lapseni kanssa paikallisbussissa, lapsi rattaissa ja kauppakassi rattaiden alakorissa. Kuski tuli naputtamaan, ettei ruokakassia saa kuljettaa rattaissa. Lapsi ja rattaat on luvallista kuljettaa.
Ikinä tuollaista kuullutkaan. Samallahan se kauppakassi siellä rattaissa menee. Ymmärtäisin tuon logiikan jos mulla olis rattaat kauppakassin kuljettamista varten eikä lasta ollenkaan mukana. Ihmeellistä.
Kommentit (48)
kun laitoin lapseni (leikki-ikäinen) pysäyttämään bussin. Mulla oli molemmat kädet jo käytössä niin en viitsinyt nostaa jalkaani :p
Mitä tohon kauppakassin kuljettamiseen tulee niin ehkä kuski on tarkoittanut lähinnä sitä että tavarakori jos pettää alta niin siinä on kurja alkaa keräilemään levinneitä tavaroita.
Olisit kysyny siltä seuraavaa:
-Onko kauppakassin kuljettaminen ylipäänsä kiellettyä, vai onko se kiellettyä vaan siellä rattaissa?
-Jos kauppakassia saa kuitenkin tulla bussiin niin tarvitseeko se matkalipun?
- Jos kauppakassi tarvitsee matkalipun niin saako sen silloin asettaa penkille istumaan? Onhan kauppakassi silloin tasavertainen muiden matkustajien kanssa kun on kerta matkansa maksanut.
- Voiko kauppakassi matkustaa lastenlipulla, sillä se on kuitenkin pienempi ja kevyempi kuin keskiverto aikuinen, eikä se kuitenkaan voi matkustaa bussissa yksin? Eihän se kuitenkaan osaa jäädä oikealla pysäkillä pois.
Ei hitto miten huvittava kommentti kuskilta - mistäköhän ihmiset näitä sääntöjä aina keksii?
Vähän sama kun meidän naapurin mielestä klo 22 tuleva rauha kerrostalossa tarkoittaa sitä, että meidän pitää mennä klo 22 nukkumaan. :D
TUPLARATTAIDEN kanssa, joissa ei ollut yhden yhtäkään lasta. Seisoin vaunujen vieressä, joten näin suoraan kantokoppaan, jossa ei ollut vauvaa, ainoastaan tyhjä makuupussi.
Kyllä mäkin olen matkustanut tyhjien rattaiden kanssa. Silloin kun olin raskaana olin ostanut vaunut nettikirppikseltä niin pitihän ne kotiinkin työntää. Ja bussilla mentiin.
Valittiko se sitä rattaiden painoa, kun se kassi painoi? Joka tapauksessa äidille aika hankalaa nostaa samalla rattaita pois bussista ja roikottaa kauppakassia käsivarrella.
Olen huono keksimään sanomista heti, varsinkin kun oli niin yllättävä tilanne. Jälkeenpäin tulee kyllä mieleen vaikka mitä. Nämä oli loistavia, pitäisköhän laittaa vielä jatkopalaute sinne liikennöitsijälle.. XD
Olisit kysyny siltä seuraavaa:
-Onko kauppakassin kuljettaminen ylipäänsä kiellettyä, vai onko se kiellettyä vaan siellä rattaissa?
-Jos kauppakassia saa kuitenkin tulla bussiin niin tarvitseeko se matkalipun?
- Jos kauppakassi tarvitsee matkalipun niin saako sen silloin asettaa penkille istumaan? Onhan kauppakassi silloin tasavertainen muiden matkustajien kanssa kun on kerta matkansa maksanut.
- Voiko kauppakassi matkustaa lastenlipulla, sillä se on kuitenkin pienempi ja kevyempi kuin keskiverto aikuinen, eikä se kuitenkaan voi matkustaa bussissa yksin? Eihän se kuitenkaan osaa jäädä oikealla pysäkillä pois.Ei hitto miten huvittava kommentti kuskilta - mistäköhän ihmiset näitä sääntöjä aina keksii?
Vähän sama kun meidän naapurin mielestä klo 22 tuleva rauha kerrostalossa tarkoittaa sitä, että meidän pitää mennä klo 22 nukkumaan. :D
Valittiko se sitä rattaiden painoa, kun se kassi painoi? Joka tapauksessa äidille aika hankalaa nostaa samalla rattaita pois bussista ja roikottaa kauppakassia käsivarrella.
myös paikallislehden yleisönosastoon tms. Ihan vastaisen varalle.
Ei ärsissyt kyllä meille, vaan yhdelle naismatkustajalle. Kyseinen matkustaja oli jäämässä bussista pois, kun bussi oli pysäkillä, mutta kuski ei avannut keskiovia. Nainen sitten pyysi kuskia avaamaan ovet, niin kuski kivahti naiselle "Älä huuda". Nainen ei huutanut, vaan sanoi kuuluvalla äänellä asiansa, eikä kuski voisi mitään edes kuulla, jos keskiovien kohdalla hänelle alkaa kuiskailemaan.
sellanenkin voi hajota, luultavasti useammin kuin tavarakori
kun laitoin lapseni (leikki-ikäinen) pysäyttämään bussin. Mulla oli molemmat kädet jo käytössä niin en viitsinyt nostaa jalkaani :p Mitä tohon kauppakassin kuljettamiseen tulee niin ehkä kuski on tarkoittanut lähinnä sitä että tavarakori jos pettää alta niin siinä on kurja alkaa keräilemään levinneitä tavaroita.
Olisit kysyny siltä seuraavaa: -Onko kauppakassin kuljettaminen ylipäänsä kiellettyä, vai onko se kiellettyä vaan siellä rattaissa? -Jos kauppakassia saa kuitenkin tulla bussiin niin tarvitseeko se matkalipun? - Jos kauppakassi tarvitsee matkalipun niin saako sen silloin asettaa penkille istumaan? Onhan kauppakassi silloin tasavertainen muiden matkustajien kanssa kun on kerta matkansa maksanut. - Voiko kauppakassi matkustaa lastenlipulla, sillä se on kuitenkin pienempi ja kevyempi kuin keskiverto aikuinen, eikä se kuitenkaan voi matkustaa bussissa yksin? Eihän se kuitenkaan osaa jäädä oikealla pysäkillä pois. Ei hitto miten huvittava kommentti kuskilta - mistäköhän ihmiset näitä sääntöjä aina keksii? Vähän sama kun meidän naapurin mielestä klo 22 tuleva rauha kerrostalossa tarkoittaa sitä, että meidän pitää mennä klo 22 nukkumaan. :D
kassihan on alle 4-vuotias, kyllä sen pitäis saada matkustaa freenä. Paitsi jos on tosi vanha kangaskassi. :D
No ihan yhtä kurja on keräillä niitä kannettavana olevasta kassista levinneitä tavaroita
sellanenkin voi hajota, luultavasti useammin kuin tavarakori sellanenkin voi hajota, luultavasti useammin kuin tavarakorikun laitoin lapseni (leikki-ikäinen) pysäyttämään bussin. Mulla oli molemmat kädet jo käytössä niin en viitsinyt nostaa jalkaani :p Mitä tohon kauppakassin kuljettamiseen tulee niin ehkä kuski on tarkoittanut lähinnä sitä että tavarakori jos pettää alta niin siinä on kurja alkaa keräilemään levinneitä tavaroita.
tavarakori sen sijaan on muutamia kertoja tippunut. Ja jos vaunuja ei nosta kummastakin päästä "oikein" niin se kauppakassi saattaa liukua tavarakorista pois.
Mulla oli kuukausikortti, jolla sais matkustaa niin paljon kuin tahtois. Vein tytön päiväkotiin ja jäin kärvistelemään pysäkille. Siitä oli matkaa päätepyskille jotain kolme-neljä kilsaa ja ilma oli aivan karsee. Tuuli ja pakasti oikein kunnolla. Ajattelin, että jos nousen bussiin jo "menomatkalla" ja käyn kääntymässä päätepysäkillä, saan olla 15-20 min lämpimässä palelun sijaan. Mutta miten kävikään?? Mää en päässyt kyytiin ollenkaan ja selityksiä oli kaksi: ensinnäkin päätepysäkillä ei oo mitään nähtävää ja toiseksi kun sinne ei tavallisestikkaan kukaan matkusta, niin ei matkusta muuten nytkään. Ja sit täällä vielä ihmetellään, että miks bussit on tyhjiä ja firma tuottaa tappiota. Jos matkustaja ei pääse bussiin siksi, että tavallisestikkaan kukaan ei bussilla matkusta, niin tarvinneeko tuota finanssikriisiä edes ihmetellä. Valitin asiasta ja mulle sanottiin, että ei muuten oo eka kerta tän kuskin kohdalla ku näin tapahtuu, että asiakasta ei oteta kyytiin.
Voin vaan kuvitella, mitä seurais, jos se joutuis auttaan mut bussista ulos ja mukana olis vielä ostoksiakin, hui. no joo, tää oli nyt vähän otsikosta ohi, mutta ajattelin, että jos joku sais tästä kunnon naurut. Silloin se ei naurattanut, mutta mitä kauemmin aikaa kuluu, sitä päättömämmältä tää alkaa kuulostaa. Samoin kun toi, että vaunuissa ei saa kuljettaa ostoksia :D Mitä superihmisiä meidän äitien pitäis ollakkaan??
päättärillä ja pitää vaikka tauon...
TUPLARATTAIDEN kanssa, joissa ei ollut yhden yhtäkään lasta. Seisoin vaunujen vieressä, joten näin suoraan kantokoppaan, jossa ei ollut vauvaa, ainoastaan tyhjä makuupussi.
Kyllä mäkin olen matkustanut tyhjien rattaiden kanssa. Silloin kun olin raskaana olin ostanut vaunut nettikirppikseltä niin pitihän ne kotiinkin työntää. Ja bussilla mentiin.
Täh! Onko tuollaisiakin ihmisiä olemassa...ei helv.
"No eihän tuossa mitään, mutta kun tämä mamma ei maksanut matkaansa. "
oikeasti huono päivä. Sinähän voit halutessasi vaikka lastata rattaat täyteen ostoksia. Jos mukana on ilmaiseen matkaan oikeutettu lapsi, sinä, lapsi ja rattaat matkustatte ilmaiseksi. Mikään sääntö ei siis edes velvoita lasta niissä rattaissa istumaan.
T. matkalipun tarkastaja
Nyt on tarkastajalla puurot ja vellit sekaisin :D Ilmaisen matkan edellytys nimenomaan on, että lapsi matkustaa rattaissa, saattaja saa silloin sen matkansa ilmaiseksi. Tällä logiikalla voitaisiin muuten kuljettaa bussissa ilmaiseksi vaikka polkupyörä, jos mukana on alle 7-vuotias lapsi.
Nyt on tarkastajalla puurot ja vellit sekaisin :D Ilmaisen matkan edellytys nimenomaan on, että lapsi matkustaa rattaissa, saattaja saa silloin sen matkansa ilmaiseksi. Tällä logiikalla voitaisiin muuten kuljettaa bussissa ilmaiseksi vaikka polkupyörä, jos mukana on alle 7-vuotias lapsi.
Lapsen nimenomaan EI TARVITSE niissä rattaissa matkustaa. Polkupyörään sama ei päde kuten ei myöskään kantoliinaan/vast vaan ainoastaan vaunuihin/rattaisiin.
Kannattaa oikeasti selvitää faktat ennen kuin alkaa kommentoimaan.
Mistähän tuo kuski olis tällaisen käsityksen saanut? Sun kannattais varmaan ihan vitsillä kysäistä bussiyhtiöstä, että mitä sun nyt pitäis tehdä? Kysyt vaikka että onko selkäreppu ok tms.