Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velkavaikeudet usein omaa syytä!

Vierailija
26.11.2009 |

Kuten olen arvellutkin ja tähän saan vahvistuksen oheisesta linkistäkin...

http://www.taloussanomat.fi/raha/2009/11/26/la-valita-velkataakka-on-om…

Kulutusluotot ovat nykyään suurin ongelma, eivät työttömyys tai liian suuri asuntolaina. Vaan juuri se, että kaikki pitää saada nyt ja heti.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi korostuu tämä osapuoli, joka painottaa, että kaikesta ei voi syyttää muita, itselläkin on vastuuta valinnoista.

mutta nykyään tuntuu kaikki olevan yksilön syytä. Työttömyydestä lähtien. Aina vain syyllisteteään yksilöä ja syytetään häntä omista (typeristä) valinnoista. Joskus syynä on niin monisäikeinen kimppu asioita, että tuollainen syyttely voitaisiin tyystin unohtaa. Osoittaakin vaikka yhteiskuntaa syyttävällä sormella.

Vierailija
42/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin työnsivät typerälle 18-vuotiaalle liikaa lainaa. Tai no, ei se alunperin ollut kuin vanhaan Saabiin otettu autolaina, ehkä 20 000mk. Kunnes tuli aika lähteä armeijaan ja niillä tuloillahan ei kauheesti lyhennetä lainaa. Miehen vanhemmat olisivat maksaneet armeija-ajalta korot, jos lainaan olisi saanut lyhennysvapaata. Ei käynyt. Jokaiseen lainanlyhennykseen pankki pakotti ottamaan vekselin, aina uuden vekselin toisensa perään, aina vähän isomman... Armeijan jälkeen työttömäksi, sama kierre jatkuu kunnes pankki ei anna enää vekseliäkään ---> ulosottoon.

Lopulta koko velka ulosotossa oli kasvanut 120 000 mk:aan ja koko ajan korkoa, koron korkoa jne päälle.. aivan älytön! Luottotiedot menneet, ei mitään valoa tulevaisuudessa..

Mutta eikös tässäkin ongelma lähtenyt vyörymään juurikin siitä syystä, että miehesi oli nuori ja typerä kun meni ottamaan lainaa? Eli tavallaan oma syy, sillä kukaan ei häntä siihen lainanottoon pakottanut. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että lähes aina syy on lainanhakijassa ja hänen epärealistisissa suunnitelmissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää nyt hyvät ihmiset miten joku muu voisi ottaa lainaa minun puolestani??? Ei ymmärrä.......

Vierailija
44/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa tilanne, jossa toimeentulon eteen voi joutua ottamaan lainaa on opiskelijoilla opintolaina.

Vierailija
45/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään tuntuu kaikki olevan yksilön syytä. Työttömyydestä lähtien. Aina vain syyllisteteään yksilöä ja syytetään häntä omista (typeristä) valinnoista. Joskus syynä on niin monisäikeinen kimppu asioita, että tuollainen syyttely voitaisiin tyystin unohtaa. Osoittaakin vaikka yhteiskuntaa syyttävällä sormella.

En oikein ymmärrä...yhteiskunta on syynä jonkun velkaantumiseen???? Yhteiskunta=muut ihmiset, veronmaksajat. Yhteiskunta koostuu ihmisistä, jotka maksavat veroja palveluiden mahsollistamiseksi. Käyvät töissä, tienaavat eri määriä ja ovat vastuussa itse elämästään. Yhteiskunta ei kyllä ole se, jonka tulisi vastata tai joka on vastuussa. Tukijärjestelmät auttavat, mutta kyllä henkilö itse vastaa valinnoistaan. Menee pahasti pieleen, jos syyttää omista valinnoistaan jotakin, joka ei siitä vastuussa ole.En ole veronmaksajana vastuussa kenenkään veloista muutoin kuin tukiverkkojen ja järjestelmien ylläpidon muodossa.

Vierailija
46/53 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan aina, vaan yleensä maailman tilanne ja suhdanteet, eikä niihen juuri yksityinen ihminen voi paljon vaikuttaa esim. lainojen korot, ostovoiman heikkeneminen, työttömyys, omaisuuksien ja vakuuksien arvonalennukset, pörssikurssit jne.

Vierailija
47/53 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just av:lla tänään haukuttiin Sanna Suutarin halpoja huonekaluja ja sitä kun ei mitään arvokasta ollut koko VUOKRAkämpässä että se double standard täällä taas päivää.

Vierailija
48/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysi-ikäinen eikä asioita kannata yrittää esittää niin ettei niihin itsellä ole mitään vaikutusta, eli ollaan tavallaan kokonaan olosuhteiden armoilla. On paljon ihmisiä joilla on tapana syyttää ongelmistaan jotain muuta ja joilla tällaiset yksinkertaiset syy- ja seuraussuhteet ovat hukassa.

Tasaisin väliajoin joku Hollywood-tähti tai muusikko on konkurssissa (tyyliin Michael Jackson, Nicholas Cage jne.) joten hyvinkin suurilla tuloilla voi olla vieläkin suuremmat menot. Mitään rajaa ei ole. Ihmiset jotka ovat saaneet rahansa sen suuremmin aivojaan käyttämättä usein myös hukkaavat ne samalla tyylillä.

Vierailija
49/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen huomannut että ns. totaalisesti raha-asiansa kusseet ihmiset eivät ole kovin välkkyjä muutenkaan. Eri asia yksi pieni kulutusluotto tai esim. masentuneena maksamatta jääneet laskut, mutta osalla ihmisistä on aina joku maaginen "syy" omaan saamattomuuteensa! Eräs ex-ystäväni sai kerran, siis yhden ainoan kerran, sossusta kieltävän päätöksen ja vaikka minä (sekä mm. hänen siskonsa) tarjouduin lähtemään mukaan korjaamaan päätöstä, hän ei uskonut että "enää koskaan hakisi sieltä mitään". Niinpä lensi maksamattoman vuokran takia kadulle ja siitä alkoivat isommat ongelmat...sama ihminen oletti aina minun maksavan hänen kulunsa, jos vaikkapa kerran tarjosin hänelle ruoan. Huhhuh.

Vierailija
50/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se joka puhui siitä, että nykyään kaikki tuntuu olevan yksilön syytä. En tosiaankaan tarkoittanut, että ihmisen sopii paeta vastuuta kaikesta ja syyttää vain yhteiskuntaa, jos vaikka velkaantuu. Ei tosiaan. Kunhain esitin tällaisenkin näkökulman. Esimerkiksi työttömyydestä moni ihminen syyttää vain itseään (olen tyhmä, huono ihminen sitä sun tätä) vaikka olisi parhaansa yrittänyt. Minkä sille voi, että firmat pistävä ihmisiä pellolle koko ajan. Eteviä ja reippaita työntekijöitä. Tämä esimerkkini ei nyt koskettanut velkaantumista, kunhan aloin pohtia asiaa.

Vierailija
51/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni opetan kuinka sosiaalitoimistossa ja kelassa asioidaan sitten vanhempana. Tuilla eläminen on riskitöntä. Wt-elämä ei sisällä velkaa.

T: Da Double wii Mama

Vierailija
52/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muustakin syystä kuin vain lainojen takaamisen vuoksi.

Kokemusta on, mutta ei jaksa alkaa täällä selittämään.

Velkavaikeudet ovat aina omaa syytä.

Kuka voi pakottaa toisen ottamaan velkaa. haloo?

Vierailija
53/53 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina. Velkavankeuteen voi joutua monesta muustakin syystä kuin vain lainojen takaamisen vuoksi.

Kokemusta on, mutta ei jaksa alkaa täällä selittämään.

Velkavaikeudet ovat aina omaa syytä.

Kuka voi pakottaa toisen ottamaan velkaa. haloo?