Siinäpä nähtiin ihmisten tärkeysjärjestys.
Suurinosa Lähihoitajista on jo rokotteensa saanut, jos on päättänyt sen ottaa vastaan.
Kommentit (12)
Mutta minä ainakin tiedän aika monta "hoitoalan" ihmistä, jotka hakivat rokotuksen, mutta eivät oikeasti tee töitä hoitotehtävissä tai ainakaan lähelläkään sikainfluenssaan sairastuneita tai muita riskiryhmiä.
Ja eikös ne lähihoitajat pörrää työtehtävissään potilaiden lähellä kuitenkin, ihan ok minun mielestäni että saavat hekin rokotteen.
Mutta minä ainakin tiedän aika monta "hoitoalan" ihmistä, jotka hakivat rokotuksen, mutta eivät oikeasti tee töitä hoitotehtävissä tai ainakaan lähelläkään sikainfluenssaan sairastuneita tai muita riskiryhmiä.
että jos joudutaan tilanteeseen, jossa paljon sairastuneita ja myös hoitohenkillökuntaa sairaana on mahdollisimman paljon reservissä hoitajia, joita voidaan siirtää esim. päivystystehtäviin, teholle ym. Jossain vaiheessahan oli puhetta, että voidaan joutua kutsumaan eläkkeellä olevia ym. kotona/pois töistä olevia töihin. Mietin silloin, että mitä jos käsky käy itselle, olen nyt ä.lomalla.
Kylä tällä palstalla Lähihoitaja kirjoitetaan isolla, koska Lähihoitajan parjaaminen on yksi palstan pystyssä pitävä voima.
mutta oletteko huomanneet, että läskit ovat myös arvokkaampia kuin normaalipainoiset! Kun on vain mättänyt tarpeeksi ihraa ympärilleen (en muista mikä oli se BMI -raja), pääsee rokotukseen ennen "normaali-ihmisiä".
niin käsittämättömän surullista, miten joka tilanteessa - ja erityisesti tällaisessa, jonka jotkut mieltävät kriisitilanteeksi - on löydettävä VIHATTAVIA ihmisiä. Miten massiiviset määrät raivoa ja vihaa vellookaan keskivertosuomalaisen sisällä, jos tältä palstalta voi jotain päätellä...!
Enkä ole lähihoitaja, enkä liikalihava, eikä rokotusta ole tiedossa varmaan ikinä. Mutta mitä siinä rokotettavien vihaaminen tai vihaamaan lietsominen auttaa, en silti jaksa ymmärtää.
aikaisemmin keksinyt kadehtia ja vihata lähihoitajia, mutta eiköhän av:lla sekin puute saada täytettyä...
Täällä on kyllä maan myrkyllisintä jengiä.
jos hoitajat sairastuvat, niin kuka hoitaa sitten potilaita...
jos pari lh-ta on SI:ssa viikon niin siinä on iso työpanos menetetty ja oikeasti heidän työpanoksensa on hengentärkeä. hoitotyön töitä ei voi siirtää, vaan ne on tehtävä sillojn ehti kun niitä on... ja niitähän riittää.
tuskin se epidemia hoitolaitoksissa jäisi kahteen sairastuneesen, vaan hoitajista suurin osa olisi kipeänä jos jotkut potilaat sairastuisivat.
oikeasti heidän työpanoksensa on hengentärkeä.
Mutta kyllä silti puolestani saa lähihoitajatkin rokottaa niin saa potilaat lakanansa vaihdettua ja ruokaa kärrystä nassunsa eteen yms.
asiasta niin helvetin kateellisia ja katkeria. Minä olen ainakin täysin ok sen kanssa, että meidän perheestä rokotuksen on toistaiseksi saanut vain 6-vuotias astmaatikko. Minä ja mies ollaan yli 35-vuotiaita, joten ei olla edes nuorien aikuisten ryhmässä saamassa. Isoin lapsi saa ehkä sitten, kun isommat lapset saavat ja vauvaa ei rokoteta ollenkaan, koska on alle puolivuotias. Minä en ole sikainfluenssapotilaiden kanssa jatkuvasti tekemisissä (ellei joku meidän perheestä sairastu) mutta lähihoitajat ovat.
lähihoitaja.