Vauva 4kk, valvoo yöt ja nukkuu päivät
Olisiko kellään täällä mitään vinkkejä, miten saisi vauvan päiväjärjestyksen käännettyä muun perheen rytmiin? Perheessä myös vanhempia lapsia, joten ei auta nukkua päivällä -> väsyttää! Olen yrittänyt päivisin herättää 2h välein syömään, mutta ei auta sekään.
Kommentit (3)
meillä. joissakin sairaaloissa on niitä unikouluja ja eiköhän niissä ole sama metodi, ei kai sitä rytmiä voi muuten kääntää. ja jos oikeen äityy väsyneeksi ni pienet unet auttaa,
Olen itse vähän arastellut sitä hereillä pitämistä, kun toinen valvotun yön jälkeen on niin väsy :( Vielä kun sanotaan, että unikoulut saisi aloittaa vasta 6 kk ikäiselle. Mutta ehkä parempi aloittaa sittenkin jo nyt, ettei vaan liikaa ehdi tottua tuollaiseen päiväjärjestykseen :O Mutta täytyy nyt vaikka viikonloppuna yrittää koko perheen voimin keksiä tarpeeksi aktiviteettia päiviin :)
Onko kenenkään vauva muuten ollut sellaisessa sairaalan unikoulussa (miten siellä käytännössä toimittiin?)
meillä pidettiin vauvaa "väkisin" hereillä. Heti kun heräsi päivällä niin keksittiin aktivitetteja. Esim. vaipatta olo piti hereillä, kylvetys, lelujen esittely, ulkona sylissä pystyssä yms... Ja yöllä taas aktiviteetit minimiin, valot pois, ei juttelua, vaipan vaihto mahdollisimman huomaamattomasti. Meillä meni noin viikko kunnes saatiin rytmi käännettyä. Koita jaksaa :)