Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakkaan odotuttaminen: onko kohtuullista?

Vierailija
25.11.2009 |

Olen asioinut pari kertaa yhdessä kauneushoitolassa. Eka kerralla pääsin 20 min myöhässä, kun palveltiin vielä edellistä asiakasta, eikä tunnuttu pitävän mitään kiirettä. Toisella kerralla lähdin odotushuoneesta, kun hoitoonpääsy oli 25 min myöhässä eikä loppua tuntunut edelliselle hoidolle olevan näköpiirissä. Rupesi niin ärsyttämään. Minusta tuo on epäammattimaista ja huonoa organisointia. Kyseessä on yhden naisen lafka.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ei kannata toiste mennä

Vierailija
2/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kanssa lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kaikki heiltä pitäisi sitten nipistää jotain hoidosta pois tai sitten varata heille uusi aika kokonaan.



Minulla yksi hammaslääkäri oli aina myöhässä 30 - 45 minuuttia.



Luulin ensin että se johtui vain muista asiakkaista ja muista ongelmista, mutta sitten varasin kahdesti aamun ekan ajan kello kahdeksaksi. Hän tuli molempiin itse puoli tuntia myöhässä! Syy oli kuulemma se, ettei saanut lapsia tarpeeksi ajoissa puettua päiväkotiin.



Vaihdoin sitten hammaslääkäriä...

Vierailija
4/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lähtöäni tuolle "asiakaspalvelijalle", että on aika kohtuutonta laittaa asiakas odottamaan noinkin pitkä aika, jos kerran on sovittu tapaaminen, eikä ole mainittu saati pahoiteltu, että edellinen tapaaminen saattaa venyä. No, eihän sun ole pakko enään mennä siihen paikkaan :)

Vierailija
5/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikassa jossa mä käyn on selkeästi kerrottu, että jos asiakas myöhästyy niin hoito on vastaavasti lyhyempi. Tietysti jos menee johonkin vahaukseen niin joutuuhan ne kaiken pois ottamaan eikä vain toista säärtä, mutta... ;)

Vierailija
6/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen, joka tuli työpaikan ulko-ovesta sisään samalla kellonlyömällä, kuin ensimmäinen vastaanottoaika hänelle oli. Otti vastaan sitten n 10min myöhässä. Ja joka kerta. En tajua, miksi ei voi tulla aiemmin työpaikalleen, tai miksi hänen vastaanottoaikoja ei laiteta alkamaan vasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika alkaa klo 8. Aikaisemmin voi toki tulla töihin, mutta siitä ei makseta palkkaa, eli se on sitten ihan omalla ajalla.



Klo 8-8.30 on röntgenkokous, joka joskus venyy pitemmäksikin.



Sen jälkeen kierrän osaston potilaat. Jos ei ole erityistä, niin voin selvitä hyvänä päivänä 15-30 minuutissa, huonona päivänä voi mennä tuntikin.



Sen jälkeen kiiruhdan poliklinikalla, missä ensimmäisenlle potilaalle annettu vastaanottoaika on klo 8.30. Tietokoneohjelmien aukaiseminen sellaiseen kuntoon, että voin huutaa potilaan käytävästä kestää noin 20 minuuttia, sinä aikana plaraan samalla papereita vähän valmiiksi. Poliklinikan ohessa joudun luonnollisesti vastailemaan osastolta ja muilta lääkäreiltä tuleviin konsultaatiopuheluihin ym.



Epäyhtälöhän tämä on. Päivän kuluessa saan kyllä usein aikataulua kirittyä kiinni (mikä edellyttää sitä, etten erehdy puhumaan potilaan kanssa yhtään mitään aiheen ohi tai hoitamaan mitään muuta vaivaa kuin sitä yhtä minkä takia hän vastaanotolle tulee), varsinkin jos jätän ruokatauon pitämättä ja etenkin siinä hyvässä lykyssä, että joku potilas jättää tulematta.



Valitettavan paljon aikaa menee hukkaan kiukkuisten potilaiden rauhoitteluun ja aikatauluongelman selittelyyn. En minä sille mitään mahda, enkä periaatteestakaan tule vapaa-ajallani töitä tekemään ilmaiseksi.



Käytännössä tilanne on se, että jos ajat laitetaan niin, että ne varmasti pitävät paikkansa, niin lääkäri pystyy katsomaan päivässä vähemmän potilaita, mistä seuraa jonojen kasvu entisestään. Nykyisellään poliklinikka on buukattu niin täyteen, että lääkärin aika tulee käytettyä 100% (tai ylikin) hyödyksi. Jos ajat laitetaan harvempaan, niin poliklinikalle jonotetaan pidempään...

Vierailija
8/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneohjelmien aukaiseminen sellaiseen kuntoon, että voin huutaa potilaan käytävästä kestää noin 20 minuuttia


hidasta? Olisiko mahdollista käydä laittamassa kone päälle ennen kokousta ja kiertoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten ole käynyt mielessä käydä räppäämässä niitä koneita latautumaan sillä aikaa kun kokoustat...



Niin tavikset tekee.

Vierailija
10/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aapeella todella paska kosmari kun halusi palvella edellisen asiakkaan huolella loppuun...sen olisi pitänyt ilman muuta jättää edellinen asiakas naamiot naamassa hoitopöydälle ja tehdä lennosta vaihtoon asiakasvaihdoksen.Onneksi nämä ihmisläheiset asiakaspalvelijat ovat häviämässä ja tilalle saadaan nämä ihmisrobotit jotka hoitaa vaan pakolliset,asiakkaista välittämättä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika alkaa klo 8. Aikaisemmin voi toki tulla töihin, mutta siitä ei makseta palkkaa, eli se on sitten ihan omalla ajalla ja joka ikinen päivä tulen omalla ajalla 15 - 30 minuuttia aikaisemmin, jotta olen valmiina hyvien käytöstapojen mukaisesti vastaanottamassa oppilaani. Varmaan sinäkin, arvon lääkäri, tulisit hyvin pian lankoja pitkin, jos lapsesi kertoisi opettajan olevan joka päivä reilu puolituntia myöhässä, vaikka itse niin teetkin.

Vierailija
12/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen mitä niiden täysin turhaan sinun vastaanotollesi odottavien ihmisten aika maksaa?



Ensimmäinen aika vasta sitten kun osastokierroksesi on ohi! Röntgenkokous alkamaan 8:10, jolloin ehdit käydä laittamassa koneet päälle ennen sitä.



Olen kyllä ennenkin ollut sitä mieltä että sairaaloissa ja terveysasemilla ongelmat johtuvat ennen kaikkea organisointikyvyn puutteesta, niissä pitäisi olla ammattijohtajat ja -organisaattorit eikä lääkärit johtamassa touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aapeella todella paska kosmari kun halusi palvella edellisen asiakkaan huolella loppuun...sen olisi pitänyt ilman muuta jättää edellinen asiakas naamiot naamassa hoitopöydälle ja tehdä lennosta vaihtoon asiakasvaihdoksen.Onneksi nämä ihmisläheiset asiakaspalvelijat ovat häviämässä ja tilalle saadaan nämä ihmisrobotit jotka hoitaa vaan pakolliset,asiakkaista välittämättä!

jos arvon "asiakaspalvelija" kohteliaasti ilmottais seuraavalle asiakkaalle olevansa hieman aikataulusta myöhässä...? En mä kovin montaa kertaa kävis tommosessa putiikissa turhaan odottelemassa. En usko, että kohteliaisuus seuraavaa asiakasta kohtaan on tämän hetkiseltä asiakkaalta pois??

Vierailija
14/82 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidettyjen tuntien määrän mukaan ja siihen aikaan kuuluu tuntien valmistelu.



Jos ja kun sairaalassa haukkana kytätään sitä, ettei lääkäri vain poistu minuuttiakaan ennen kuin hänen työaikansa loppuu, niin pidän myös osaltani huolen siitä, ettei lääkäri vain missään tapauksessa tule töihin minuuttiakaan ennen kuin se työaika alkaa. Lääkärin palkka kuitenkin tulee periaatteessa nimenomaan niiden tuntien mukaan eikä ole siinä mielessä "urakkapalkka" kuten opettajilla. Jos pidän vastaanottoa urakkapalkalla potilaiden pääluvun mukaan, niin tottakai voin tulla aikaisemminkin.



Sitä, mitä kenenkin aika maksaa voi hyvin laskea monellakin tapaa. Valtaosa potilaistahan on sairaslomalla tai eläkkeellä, eli yhteiskunnalle tai veronmaksajille heidän aikansa ei maksa yhtään mitään. Lopuistakin suurin osa on poissa töistä joka tapauksessa koko päivän vastaanottoajan vuoksi.



Tottakai potilaankin aika voi jotain maksaa ja joskus maksaja voi olla jopa sama taho joka maksaa lääkärin palkan. Jos nyt kuitenkin lasketaan tehokkuutta, joka terveydenhuoltoon sijoitetuille veroeuroille saadaan, niin lienee itsestään selvää, että kannattavampaa on, että potilas odottaa lääkäriä kuin että lääkärin ajat täytetään niin löyhästi, että aikataulu varmasti pitää.



Sinänsä minulle kyllä sopii oikein hyvin, että päivän aikataulusta tehdään niin löyhä, että ajat varmasti pitävät paikkansa - tarkoittaahan se samalla sitä, että minun työtaakkani vähentyy vähintäänkin kolmanneksella (ja veronmaksajien maksutaakka lisääntynee samassa suhteessa).



t. se lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/82 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai poissa töistä. Minäkin olen yrittäjä ja maksan palkanmenetyksenä kaikki teidän myöhästymisenne.



Kannattavaa on, että lääkäri on ammattitaitoinen ja osaa hoitaa ja käsitellä potilaita.



Töykeä ammattitaidoton myöhästelevä lääkäri ei edes osaa hoitaa ketään, joten hän se vasta kallis meille veronmaksajille on.



Ei sinulla mitään työtaakkaa ole, kunhan jotain hääräät.





Vierailija
16/82 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärällä alalla.



Ei pankkivirkailijat tai kaupan kassatkaan odota, että asiakas jonottaa jo ennen kuin suvaitsevat saapua paikalle.

Vierailija
17/82 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet todella käytettävissä siihen. Naurettavaa että ensimmäinen potilaasi voi joutua odottamaan jopa puolitoista tuntia.



Tietenkin lääkärit voivat leikkiä olevansa jumalasta seuraavia ja jatkaa työnsä huonoa organisointia.

Vierailija
18/82 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja normaalissa työpaikassa ihmiset tulevat ajallaan töihin niin, että ovat työkunnossa, kun työaika alkaa.



Ja tietenkään et saa lähteä ennen kuin työaikasi loppuu. Tietenkään. Se sinun virikemestasi on TYÖPAIKKA.

Vierailija
19/82 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja normaalissa työpaikassa ihmiset tulevat ajallaan töihin niin, että ovat työkunnossa, kun työaika alkaa.

Ja tietenkään et saa lähteä ennen kuin työaikasi loppuu. Tietenkään. Se sinun virikemestasi on TYÖPAIKKA.


Näinhän se menee, kun työaika alkaa, aloitetaan työt. Eli tullaan paikalle sen verran ajoissa, että palkallisen työajan alkaessa ollaan valmiita aloittamaan.

Vierailija
20/82 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomaa siltä sairaalapäivältä? Ihmeen nihkeästi sitä on herunut... Yleensähän pää kainalossakin on työkykyinen.