Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritsisikö teitä jos

Vierailija
24.11.2009 |

teillä jatkuvasti kävisi joku tietty ihminen iltaisin ja joisi kuusi kaljaa samalla, kun olisi käymässä?

Miehen veli käy meillä noin kerran viikossa ja oikeastaan joka kerta juo noin kuusi kaljaa. IHan sama onko arki- vai viikonloppuilta. Ei humallu niistä mitenkään silminnähden, koska on ilmeisesti tottunut tuommoiseen määrään.

Mutta minua häiritsee se, että meillä lapset joutuu katselemaan tuollaista. Mieheni mielestä siinä ei ole mitään ongelmaa, koska tämä veli ei kuitenkaan tule känniin. Mutta minun mielestäni siinä on ongelma, koska me emme juo lasten nähden kuin korkeintaan saunasiiderit ja nekin todella harvoin. Ja yleensä ne saunasiideritkin juodaan vasta, kun lapset jo nukkumassa.

En todellakaan haluaisi, että lapset alkaa puhumaan jossain kylällä että meillä käy joku kaljaa juomassa. Ja muutenkin. Minusta se on raivostuttavaa katseltavaa, kun joku kittaa kaljaa tuossa pöydän vieressä.

Mutta onko minulla oikeus sanoa asiasta, vaikka kyseessä on mieheni veli ja mieheni mielestä asia on ok. Sanoisitteko itse?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti yrittäisin saada vaikka jotain kompromissia aikaan; vähentäisi edes tai jotain.

Voihan olla, että veli luulee, että se on kaikille ok kun hän "nauttii muutaman" eikä koe sitä edes ongelmaksi jättää kaljoja pois kun vaan joku sanoisi asiasta hänelle.

Väliäkö sillä, että kyseessä on miehesi veli. Mitä sitä miestä siihen sotkemaan. Kaksi aikuista ihmistä (sinä ja miehesi veli) kykenette varmasti asian sopimaan.

Vierailija
2/6 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti yrittäisin saada vaikka jotain kompromissia aikaan; vähentäisi edes tai jotain.

Voihan olla, että veli luulee, että se on kaikille ok kun hän "nauttii muutaman" eikä koe sitä edes ongelmaksi jättää kaljoja pois kun vaan joku sanoisi asiasta hänelle.

Väliäkö sillä, että kyseessä on miehesi veli. Mitä sitä miestä siihen sotkemaan. Kaksi aikuista ihmistä (sinä ja miehesi veli) kykenette varmasti asian sopimaan.

mies tietysti suuttuu, kun puutun asiaan joka ei hänen mielestään kuulu minulle.

Onko ok sanoa asiasta, vaikka olen sitä katsellut jo tiäs miten kauan sivusta. Koko ajan vain enemmän ja enemmän alkanut sapettaa ja kun lapsetkin jo tietää että kyseinen ihminen "juo aina kaljaa".

Olen alkoholistin tytär itse ja sieppaa niin pirusti katsella tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona oli lapsena vähän sama tilanne. Vanhemmat absolutisteja ja isän veljet aina viina/kaljapullolla. Eivät sentään ihan joka päivä käyneet. Ei minulle tuosta mitään traumoja jäänyt, pienessä hiprakassa olivat oikein leppoisia, mutta jos humalaan joivat ja rupesi rähisemään niin se ei enää ollut kivaa. Absolutistina olen pysynyt itsekin, joten vanhempien malli lienee vaikuttanut enemmän.

Vierailija
4/6 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hänelle selväksi, että asia kuuluu tasan tarkkaan myös sinulle niin kauan kun kyse on myös sinun kodistasi.

Jos tilanne olisi vastaava omalla kohdallani, niin en jaksaisi kyllä edes ärsyyntyä asiasta. Olen itse alkoholistin tytärpuoli ja meillä kotona juotiin - rähistiikin viinapäissään.

Juon itse myös lapseni nähden. En humalaan toki, mutta kannatan avointa kulttuuria tämän suhteen.

Ei minustakaan tämän kummempi tullut :)

Mutta sinulla on oikeus vaikuttaa siihen mitä talossa, joka on myös sinun kotisi, tapahtuu. Se on selvä.

Vierailija
5/6 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan sama tilanne. Miehen sukulaiset (isä, veljet, täti, isotäti etc) tulivat meille aina omat pullot mukanaan. Miehen mielestä se on ihan okei, koska eivät ole missään kaatokännissä. Ensin kävin kohtuullisen kovasanaisenkin keskustelun mieheni kanssa, mutta kun ei hän suostunut ottamaan asiaa puheeksi, minä otin.

Ilmoitin suoraan ja kylmästi, että tässä talossa ei alkoholia juoda ennen kuin lapset ovat nukkumassa. Senkin jälkeen 1-2 olutta riittää aivan mainiosti. Lapset voivat herätä unestaan milloin vain ja silloin täällä ei humalaisia heilu.

Appiukko sanoi, että okei, olisitte heti sanoneet. Hän on kyllä muutenkin aivan ihana ihminen :) Miehen veljille asiassa oli enemmän selittämistä. Ei että eivät olisi uskoneet vaan tahtoivat yksinkertaisesti kuulla, mistä tämä minun "nipottamiseni" johtuu.

Noh, miehen täti ja isotäti ja se muu porukka ei meillä enää käy. Helpotus minulle! Siinä suvussa sitten riittää alkoholisteja..

Mutta ehdottomasti kannattaa ottaa asia puheeksi "ohi miehesi".

Vierailija
6/6 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin kyllä oppivat, että jotkut ihmiset käyttäytyvät eri tavalla kuin omat vanhemmat, että eri ihmisillä on erilaisia juttuja. Jotkut ovat alkoholisteja, toiset eivät. Lapset oppivat suvaitsevammiksi, kun ei ihan joka asiasta ala nipottaa heitä "suojellakseen". Sitten tietysti, jos setä alkaisi kännipäissään riehua, asia olisi kokonaan toinen. Ainahan sitä on tässä maassa ollut niitä viinaanmeneviä setiä, enoja, isejä, ukkeja jne. ja suurin osa heistä on kuitenkin ihan kivoja ihmisiä lapsen näkökulmasta.