Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka vietätte joulua sukulaisten luona, mikä ärsyttää eniten siellä ollessa?

Vierailija
24.11.2009 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mieheni kanssa neljä vuotta enkä vieläkään ymmärrä sitä. Joka ikinen joulu nauretaan samalle jutulle, jota kukaan ei koskaan viitsi selittää minulle. Kyse ei ole siitä ettenkö ymmärtäisi vitsiä, vaan siitä, että se on jokin vain heidän tiedossaan oleva täysin sisäpiirin juttu. Kahtena ensimmäisenä vuonna kysyin suoraan, että mikä tää juttu nyt on, mutta kaikki vaan hekottelivat ja mies sanoi minulle, että kertoo myöhemmin. Sen jälkeen en ole kehdannut enää kysyä. Kuulostaa pieneltä asialta, mutta suututtaa, kun olen ainoa, joka on jätetty ulkopuolelle tästä valtavan "hauskasta" jutusta. Johtuu kaiketi siitä, että olen uusin porukassa.

Vierailija
2/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa telkkari on päällä koko ajan. Syödään pikaisesti, miehen veli syö yksin omassa huoneessaan tietokoneen ääressä. Ei mitään haudoilla käymistä tai kynttilöiden polttamista eikä ole joka joulu edes kuusta jos appi ei jaksa hakea.

Pukki käy aina kyllä siinä klo 16 että ei tule turhan pitkä odotus.

Ja lisäksi se, että välimatkaa on 400 km niin sitten pitää käydä niin helvetin monessa paikassa kylässä.

Kotona totuin siihen, että jouluna todellakin rauhoitutaan. Ja otetaan aika syömiseen ja lahjojen jakamiseen ja ollaan yhdessä.

Ollaan joka toinen joulu mun kotona ja joka toinen miehen kotona. Ja tänä vuonna on taas vuorossa anoppila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on kyllä hyvää aina ja hienosti katettu etc. Omat vanhemmat tai isovanhemmat eivät haittaa, anoppi ja appi asuvat tuhansien kilometrien päässä eivätkä edes vietä joulua, mutta joulussa ärsyttää tädit, sedät, serkut ja niden puolisot. Koko ajan pitää olla vittuilemassa minulle jostakin ja puhumassa omasta erinomaisuudestaan. Kuinka hoikkia he ovat ja minä vain normaalipainoinen ja kuinka kaikki on elämässä niin hyvin ja minulla raukalla varmaan on ihan surkeaa. Laskevat kaloreita joulupöydässäkin ja laskevat senkin mitä minä syön. Hemmetti, mullakin on vaatteet joko kokoa 34 tai 36, mikä ihmeen läski minä oikein olen!

Vierailija
4/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvussa on alkoholismia jollain. Minulla tai perheelläni ei ole, enkä ikinä humallu, mutta kyllä lasi viiniä kuuluu juhlapöytään.

Lisäksi harmittaa se, ettei tarjolla ole toivomuksestani huolimatta (olen tarjoutunut tekemään ja tuomaan, mutta tämä on torjuttu suoraan tarpeettomana) kylmiä kalaruokia, esim. graavisiikaa tai -lohta, mätiä,silliä..

Vierailija
5/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin ja appiukon on pakko mennä haudalle tiettyyn kellon aikaan. Keksivät sen muutama vuosi sitten eli kyse ei ole mistään perinteestä. Matka haudoille vie kaksi TUNTIA. Tämän vuoksi meidän jouluaatto on odottelua ja aikataulujen reisille menoa.

Menemme ensin heille ja iltapäivällä minun vanhemmilleni. Ärsyttää kun eivät voi siirtää haudoilla käyntiä myöhemmäksi tai mennä vaikka joulupäivänä.

Omilla vanhemmillani minua ärsyttää se kun joulupöytään jätetään kaikki ruoat pöydälle ja niitä saa siitä sitten nokkia pitkin iltaa/ yötä. Kalat, majoneesit, laatikot ja kinkku vanhenevat siinä lämpöisessä joulutunnelmassa kaikessa rauhassa. Äidilläni poksahtaa pinna jos varovasti yritän mainita että jospa edes nuo maidot laittaisin jääkaappiin.. EI OO KATO ENNENKÄÄN OLLUT JÄÄKAAPPEJA JA KATO HENGISSÄ OLLAAN KUMMASTI PYSYTTY, NI! TÄÄ O JOULUAATTO NY! Juuh, ja rauha laskeutuu takaisin ja mami hymyilee kuin joulumuori ikään..

Kaikki hyvin, kunhan en tuputa "HÖPÖ HÖPÖ HÖMPPÄÄ" bakteerijutuilla. Lapsemme pitää kovasti graavilohesta. Yritä siinä sitten toppuutella sokerihumalaista lasta muutaman tunnin vanha kalarätkäle kädessään, ei sitä saa syödä, niin ettei äitini kuule ja tajua mikä on menossa. Muuten taas poksahtaa..

Joulu joulu joulu lua, lahjat sua ja riaamun tua..

Vierailija
6/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuriin sukujuhliin, mutta yhden sukulaisen löytämä uusi mies ärsyttää. Perinteisimmistä asioista ärsyttää huonot nukkumajärjestelyt esim. eli minäkin olen liian vanha nukkumaan lattialla ohuella patjalla. Muita asioita on myös jonkun jo mainitsema lahjojen jaon siirtäminen ja siirtäminen ja joka vuotinen ehdottelu, että avataan vasta joulupäivänä tai hyvä jottei uutena vuotena. Ihan omituista.

Vierailija
7/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa en ole koskaan joulua viettänyt, mutta siellä nyt ärsyttää muutenkin aina kaikki. Minä en vaan ilmeisesti ole tarpeeksi hyvä vaimo heidän pojalleen ja siitä jaksetaan muistuttaa koko ajan...

Siispä joulu vietetään joko omassa kodissa tai mun äidillä.

Vierailija
8/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kotona on aina porukkaa kun pipoa. 2x 2vuotias, 3 vuotias, 4 vuotias, 5 vuotias ja 6 vuotias. meno sen mukainen, ei hetken rauhaa missään, hirveää häseltämistä ja meteliä. Mitään ei voi tehdä, ei voi katsoa TV:tä, ei lukea.

Aattona aivan järkyttävät lahjavuoret, joita lapset kilvan repii niin ettei kukaan enää tiedä, mikä on kenenkin.... (2 näistä lapsista meidän)

Miten ihanaa on olla kotona aattona rauhassa oman perheen kanssa ja käydä anoppilassa syömässä tapaninpäivänä. meidän kotiinkin mentäisiin käymään, mutta matkaa on 300 km.

Vierailija
9/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten joulut. MIKSI ette vietä kotona ??

Mua ei saisi milläänn muualle kuin omaan kotiin jouluna; ihana rauha, saa tehdä mitä itse haluaa oman perheen kanssa. Anoppi ja appi käy illalla glogillä ja tapaninpäivänä syödään heillä. Muuten saamme olla omassa rauhassa lasten kanssa, ihanaa

Vierailija
10/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, jos omaa s ukua asuu samalla paikkakunnalla niin, että iltakäynnitkin ovat helppoja. Siksi en vietä kotona, että olisin siellä yksin. Suku on kaukana ja kyllä sitä sen takia hieman epämukavuuttakin sietää.

Vierailija
11/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten joulut. MIKSI ette vietä kotona ??

Mua ei saisi milläänn muualle kuin omaan kotiin jouluna; ihana rauha, saa tehdä mitä itse haluaa oman perheen kanssa. Anoppi ja appi käy illalla glogillä ja tapaninpäivänä syödään heillä. Muuten saamme olla omassa rauhassa lasten kanssa, ihanaa

Anoppi auliisti kertoi kuinka se on heidän PERINNE olla hänen vanhempiensa luona koko joulupäivä. Tänä jouluna ajattelin kyllä tekeytyä sairaaksi vaikka syömällä laksatiiveja :D Joka kertoo jo jotain sukulaisten kammottavuudesta kun mielummin istuu koko päivän pytyllä :D

Vierailija
12/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia pitää juoda koko ajan, anoppi tyhjentää pahvista viinitonkkaa ja ramppaa partsilla tupakalla niin että sisälle vetää ja tulee savunhajua. Tuputtaa viiniä muille eikä ymmärrä, jos joku ei halua. Matalilla pöydillä on AINA tuikkukuppeja joissa kynttilöitä sekä avoimia konvehtirasioita, (meillä puolitoistavuotias jota saan koko ajan olla pitämässä erossa kynttilöistä ja viisivuotias joka alkaa mättää suklaata - anoppi tuputtaa - saa sokerihumalan, kiukuttelee eikä anopin ihmetykseksi syö oikeaa ruokaa juuri ollenkaan. Tätä ihmetellään aina syyllistävään sävyyn.) Ruokapöytä ylipieni, kaikki eivät mahdu syömään yhtaikaa, sitten hotoillaan ja koitetaan syödä vuoroissa ja aina jotain kaatuu tai unohtuu tms. Lahjojenjaossa anoppi taivastelee AINA, miten paljon ja kalliita lahjoja pienillä on ja selittää suureen ääneen, miten vähän rahaa hänellä on jne. (omat lahjansa ovat tyyliä kaunis paperikassi, TYHJÄNÄ, lapselle) Huoh... Jingle bells!

Vierailija
13/48 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oman perheen kesken aatto, ja on tosi ihanaa olla rauhassa ja luoda omat jouluperinteensä.

Voihan siellä anoppilassa/omien vanhempiensa luona käydä sitten joskus toiste.

Joo, perinteitä. Niitä voi muuttaa.

Vierailija
14/48 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää katsella elokuvia joko telkasta tai videolta. Yleensä sellaisia mitkä eivät ole lapsille sopivia ja joudun pitämään lasta toisessa huoneessa sen vuoksi. Kaikki istuvat nenä kiinni ruudussa. joulutunnelmaa kerrakseen.

Vierailija
15/48 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että telkkari koko ajan taustalla auki...

Vierailija
16/48 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla virttyneet t-paidat ja toisilla fiinimpää päällä. Juhlaruuat hommattu hienosta kaupasta, mutta asettelu ontuu. Pöydällä kaikenkirjavaa muovikippoa ja ikivanha tonttuliina.

Vierailija
17/48 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen suuntaan 900km ajamista.

Vierailija
18/48 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut soittavan mitään muuta joululaulua.

Vierailija
19/48 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonot patjat.

Vanhemmiten musta on tullut niin mukavuudenhaluinen, että en kovin mielelläni nuku ohuella varapatjalla ja muhkuraisella tyynyllä.

Telkkari on meilläkin anoppilassa ongelma. Lapset muutenkin levottomia jouluna ja sitten vielä väkisin lisätään levottomuutta taustamelulla.

Vierailija
20/48 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään noista ei kuulosta kivalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme