UNKARISSA käyneitä paikalla? Kokemuksia kaipaan
Kommentit (50)
mutta vähän myöhemmin on lisäys, että talvella ollaan menossa Budapestiin.
tuossa mainitsi, että se nyt ei ollut Budapestiin suuntautuva matka, suotta nyt suodatetaan muun Unkarin kokemukset pois tästä ketjusta, sitä mä tarkoitin... Jos vaikka joku muukin kuin ap saisi tästä jotain infoa.
Mutta ihan yleiseksi wittuiluksi menee..
T:4 ja joku muukin nro..
Olimme viime kesänä yksivuotiaan kanssa Budapestissä, eikä mulla ole paljon muuta kuin kehuttavaa. Rattaiden kanssa kulkeminen kaupungilla oli välillä hankalaa, kun katuja piti alittaa alikuluista, mutta se oli pikku juttu.
Ihmiset todella ystävällisiä ja aivan käsittämättömän lapsirakkaita! Meidän vaaleaverikköä kuvattiin ja ihailtiin joka puolella. Oppi jopa reissulla lähettämään lentosuukkoja, kun niitä joka puolelta sateli.
Eläintarha nyt ainakin on kiva lasten kanssa, ja jokin kylpylä, joissa ihanaa lämmintä vettä kuumien lähteiden ansiosta. Jos haluaa oikein siistiin kylpylään, niin Aquaworld vähän kaupungin ulkopuolella on todella hyvä ja iso. Itse yövyimme siellä, ja sieltä on ilmainen kuljetus muistaakseni tunnin välein keskustaan Sankarten aukiolle... Arkkiterhtuuriltaan ja tunnelmaltaan komeampia ovat keskustan vanhat kylpylät, mutta mulla ainakin lapsen kanssa käytännöllisyys (ja siisteyskin) voitti.
Vinkkejä:
*Varatkaa hotelli keskeiseltä paikalta, niin pääsette kävelemällä liki joka paikkaan (jos ette ihan rapakuntoisia ole). Budapestissa on PALJON hotelleja --> kannattaa ihan **** ja ***** tähden hotelleja katsella, niissä usein todella hyviä tarjouksia...! =Maksavat samanverran/vähemmän kun ** ja *** hotellit kun oikeaan aikaan varaa.
*Kaupunki jakautuu kahteen osaan, välissä joki. Budan puoli on vanhaa ja Pestin puoli uutta. Suosittelen hotellia Pestin puolelta, koska siellä hieman edullisemmat ravintola hinnat ja kauppakadut, Budan puoli on enemmän yhtä nähtävyyttä --> pienempi kun Pestin puoli ja kaikki kadut turisteja täynnä.
*Hinnat ovat edullisempia kun Suomessa, os vaivautuu hieman pahimpien turistikatujen ulkopuolelle, 1-2 korttelia riittää. Syrjemmällä olevissa ravintoloissa on myös paremmat ruuat (ja syrjässä ei siis ole missään hämärillä sivukujilla, vaan ihan keskustassa kuitenkin)
*Metrolla hyvä liikkua, muutaman aseman kun menee pääsee paikkaan jossa eläintarha, huvipuisto ja kylpylä. Suosikaa ns. kansankylpylöitä, niissä edullisempaa ja parempi tunnelma. Saaressa on vesipuisto, jossa lapset varmasti viihtyvät.
*Budapest on suomalaisten suosiossa, ja turisti-infosta saa ilmaiseksi kattavan oppaan joka suomeksi!:) Siinä nähtävyydet, vinkkejä, kartta jne. eli ihan kunnon turistiopas, ei mikään läpyskä.
*Kauppahallissa knnattaa käydä, ja maistella ruokia. Siellä voi esim. syödä maittavan keiton todella edullisesti.
*Kannattaa myös käydä jokiristeilyllä :)
Vinkkejä:
*Kannattaa myös käydä jokiristeilyllä :)
eiks joki oo jäässä :)
mutta risteilyjä ei varmaan järjetetä siinä mittakaavassa kuin kesäisin ja risteilyt on aika kylmiä näin talvisin..
Niin olitteko jo ennen 90-lukua Unkarissa :))kun ajoitte Tšekkoslovakian läpi🤔
Ihana maa. Olemme käyneet pelkästään kahden vuoden sisään kolme kertaa Budapestissä. Isä, äiti ja lapset (5v. ja 7v.).
Viime kesänä ajoimme Budapestistä Balatonin rannalle. OMG mikä paikka!! Järven keskisyvyys kolme metriä, joten vesi oli todella lämmintä. Ja hiekkapohjaa koko järvi.
Budapest on ihana paikka. Lapsien kanssa on kiva kulkea kävelykatua (Vaci Utca), koska ei ole pelkoa autoista.
Budapestissä ei voi kertoa siitä kokemuksesta koska... Mä en ymmärrä. Budapest kuitenkin on Unkarissa.