Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaslomasta kysyttävää

Vierailija
23.11.2009 |

jouduin jäämään sairaslomalle, aika pitkälle sellaiselle.

Tänään sain KELA:sta kirjeen, jossa pyydettiin selvittämään tilanne, joka aiheutti pitkän sairasloman, jotta voitaisiin päättää olenko oikeutettu sairaspäivärahaan

Miksi näin? ja miten käy minun palkan? olin kuvitellut saavani palkkaa sairasloma-ajalta

Joo, olen yksinkertainen ja hölmö, mutten oikeasti tiedä näistä asioista mitään.

Osaisiko joku fiksumpi auttaa

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pitkiä s-lomia joilta olen saanut sairauspäivärahaa mutta ei mun ole tarvinnut selvitellä mitään. Työnantaja on laittanut todistuksen automaattisesti kelaan. Saat siis tietyltä ajalta palkan, ja se riippuu työehtosopimuksesta, ja loppuajalta päivärahaa joka on pienempi kuin palkka. Kela saattaa alkaa maksaa päivärahaa jo aiemmin mutta silloin se menee työnantajalle, jos siis sulle maksetaan vielä palkkaa.

Vierailija
2/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela haluaa selvittää kuuluuko sinulle maksaa päivärahaa vai ei, kaikista diagnooseista ei makseta sairauspäivärahaa eikä työnantajankaan tarvitse siitä palkkaa maksaa. Lääkärin pitäisi tietää millä diagnooseilla potilas on oikeutettu päivärahaan ja millä ei. Esim. työuupumuksesta ei saa päivärahaa eikä työnantajan ole pakko maksaa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain fyysisen vamman tapaturmassa ja olen kykenemätön hoitamaan toistaisesksi työtehtävääni ( kuten kaikkea muutakin kivun vuoksi)

Lähiesimieheni sanoi, että saan palkkaa 2kk ajalta, jonka verran sairaslomani kestää.

Siksi oli hieman erikoitsa, että tuli KELA:n selvityspyyntö.

Onko siis niin, että kaupunki maksaa palkkani sairasloman ajalta ja hakee KELAsta korvaukset itselleen?

Vierailija
4/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku toinen maksaja (eli onko kyseessä työtapaturma, liikenneonnettomuus tms.). Jos työnantajasi maksaa palkkasi se saa sitten kelan tai jonkun muun tahon maksaman korvauksen.

Vierailija
5/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, että kaupunki maksaa palkkani sairasloman ajalta ja hakee KELAsta korvaukset itselleen?

Vierailija
6/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittääkseen oletko oikeutettu saamaan korvauksesi jonkun muun kuin sairaspäivärahan kautta. Suomeksi: kuuluuko sinulle sattunut tapaturma jonkun muun vakuutuksen piiriin (esim. liikennevakuutus, työtapaturma, urheilutapaturma lisenssin vaativassa kilpaurheilussa tai ihan vaan vapaa-ajan tapaturma jos sinulla on tapaturmavakuutus). Kela maksaa korvauksen vain jos et ole oikeutettu korvaukseen jonkun muun vakuutuksen vuoksi.

Vierailija
7/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaista tällä palstalla, ettei joku valopää käynyt väliin "nakkelemassa" jotain vitsikästä

:)

Vierailija
8/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vastata kysymyksiin tapaturmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme