G: Pisin matka, minka suostut viemaan lastasi paivakotiin!
Vastauksen voi toki laittaa kilometreina ja/tai aikana. Myos saa kommentoida, onko se 30km km paassa oleva ainoa vaihtoehto...
Pohdin tassa jo hyvissa ajoin paivahoitoasiaa. Sellaista paikkaa meilla ei ole, jonne aivan vaivatta ja nopeasti voisi kavella, kaikkiin paikkoihin pitaa ottaa bussi tai auto alle.
Kommentit (21)
Haluttiin pitää lapset vanhassa päiväkodissa, kun asuinalue vaihtui.
lähimpään päiväkotiin matkaa max 500m. Se on suunnilleen kipuraja. Nyt pk 70m päässä.
joka oli lähin laatuaan.
Sitten kuljetettiin eskariin ja kouluun 12 km, kun haluttiin kielikylpyyn.
Ja kuopusta nyt 3 km kielikylpypäiväkotiin ja sitten tuo 12 km kouluun kun se aika tulee.
Lähin päiväkoti meillä on noin 500 m päässä ja lähin koulu 1,5 kilometrin päässä.
Mun mielestä oleellisia asioita kysymyksessä ovat myös
1) Onko auto käytössä
2) Minne suuntaan ne kilometrit ovat. Jos on edes jotakuinkin työmatkan varrella, on se ihan eri asia kuin kuljettaa ihan päinvastaiseen suuntaan.
on 5 kilsan päässä kotoa.
Kolmas on kilsan päässä toisten tarhasta.
Jos olisi kaikki yhdessä tarhassa niin voisin laittaa alle 10 kilsan matkan päähän.
Mutta aika vieretysten ollessa on hankalaa ja julkisella hoituu yksi matka, osa matkasta kävellään (se tarhojen välinen).
Täälä jos kulkee bussilla 10 kilsaa, niin siihen menee miltei tunti että lapset on kotoa hoidossa, sitten vielä oma kulkeminen työpaikalle. Hui!
Täälä on miltei parisataa tarhaa, hoitajat päälle.
päiväkotiin. Ei ollut muuta mahdollisuutta.
Eikä ollut kivaa, autoa ei mulla ollut joten bussilla kuljettiin. Harmitti, mutta onneks sitä kesti vajaa vuosi ja sitten saatiin lähempää päiväkotipaikka.
5km paassa. Autolla tietysti molempiin menee nopeasti, mutta todennakoisesti yritan pyyhaltaa toihin mahd. nopeasti autolla.
Molemmat pk:t ovat keskella asuinaluetta, me taas asumme paljon syrjemmassa. Mies haluaisi hakea lapsen lahimpaan paivakotiin silla perusteella, etta lapsella olisi leikkikaveri lahella. Mutta vaikka 2 km on lyhyt matka, se on pikkulapsen leikkipiirin muodostamisen kannalta liikaa.
Olenkin sitten miettinyt, etta hakeako noihin, vai onko se sitten sama, vaikka autolla nakkaisi kerralla pidemmalle - vaikka 10km tyon suuntaan. Jos kotona olen, en lasta kuitenkaan hoitoon vie.
t. ap
Tuli ekassa lauseessa ajatusvirhe - piti kirjoittaa siita, etta toki tuonne 2km paahan seka ajaa etta kavelee suht. akkia. Mutta jos toihin olen menossa, niin tuskin vien lasta ensin hoitoon kavellen, sitten kavellen kotiin autoa hakemaan.
Jos menisin bussilla toihin, siihen menisi 1,5h suuntaansa (autolla 30min).
lapsemme olivat päivähoidossa toisella puolella kaupunkia. Bussilla matka kotoa pk:lle kesti n. tunnin :/
Oltaisiin saatu pk-paikat kävelymatkan päästä mutta ko. pk ei tarjoa riittävän laadukasta hoitoa. Valittiin mieluummin pitkät matkat ja hyvä pk kuin lyhyet matkat ja huono pk.
matka vs paivahoidon laatu.
Lapsi tulee olemaan n. 1v aloittaessaan hoitoa. Mulle on 2 asiaa tarkeita: Lyhyet hoitopaivat ja erityisen hyva hoito. Ei aina vain resurssit, mutta niita olemassaolevia tulee kayttaa.
Mies taas haluaa ehdottomasti lahimpaan, koska hanen mielestaan taalla kaikki hoitopaikat ovat ihania ja hyvia, vaikka oikeasti han ei tieda, mista puhuu.
niin kauimmainen taitaa olla n. 5 km päässä ja mutkaa työmatkaan ei tulisi kuin noin kilometrin verran. Se siis taitanee olla se maksimi... (joo pikkukunnassa asutaan, varsinkin pinta-alallisesti pienessä)
Mutta meillä kuljetaan työmatkat autolla (bussit kulkevat surkeasti), lähin päiväkoti jos naapurissa olevaa ei lasketa on 2,5 km päässä väärässä suunnassa. Eli sinänsä ajallisesti lähes sama mihin vie, etätypäiviä tuskin tulisi tehtyä samaan malliin kuin nyt kun tyttö on naapurissa hoidossa, kuitenkin kun joutuisi autolla lähtemään viemään.
Matkaa onkin tuon noin 5 km. Ensin vähän kakistelin kun sain tietää että lähipk:ssa ei ole tilaa ja tuonne pitää viedä, mutta nyt ei kävisi mieleenkään yrittää vaihtaa lähipäiväkotiin, kun on saanut kaverit yms. jo tuolta kauempaa.
Ja on ihan tarpeeksi. Ei saisi olla yhtään pidempi matka. Kävellen/rattailla kuljetaan. Autoa ei ole.
Matkaa nykyiseen päiväkotiin n.500m. Jos jostain syystä täytyisi vaihtaa niin toinen olisi n.1km:n päässä. Minusta tilanne on aivan ällistyttävän ajatellen että asumme n.2500 asukkaan pikkukunnassa...
Nyt ovat lähimmässä päiväkodissa 5km päässä
Tästä on kunnan keskustaan matkaa 45km ja siellä ovat molemmat päiväkodit mitä edes löytyy. Eipä tuo nyt haittaa kun itse siellä kylällä töissä.
Ei muuta mahdollisuutta. Siitä vaihteleviin työpaikkoihin matkaa 0-45 km ;) Kyllä maalla on mukavaa.
kuljetaan julkisilla ja jalan. Nyt menee 15-30 min riippuen siitä montako mielenkiintoista kukkaa/muurahaista/kimalaista/keppiä matkalta löytyy :)
Mä ehkä olen täysin kärsimätön luonne, mutta mulle jo varttia pitempi matka olisi mahdottomuus.
Eka päiväkoti oli meillä sadan metrin päässä, sitten muutettiin ja tää uus on puolen kilsan päässä. Ihan ykköskriteerinä meillä oli muutossa päiväkodin ja koulun läheisyys ja saatiin sitten lobattua lapset lähipäiväkotiin.
Mä ehkä olen täysin kärsimätön luonne, mutta mulle jo varttia pitempi matka olisi mahdottomuus.
Eka päiväkoti oli meillä sadan metrin päässä, sitten muutettiin ja tää uus on puolen kilsan päässä. Ihan ykköskriteerinä meillä oli muutossa päiväkodin ja koulun läheisyys ja saatiin sitten lobattua lapset lähipäiväkotiin.
vauva ja 2 aikuista. Tassa syrjassa kun asutaan, niin jokaiselle on tilaa. Jos muutettaisiin tuonne pientaloalueelle, niin talla rahalla meilla ei olisi omaa pihaa, eika omakotitaloa, vaan paritalon puolikas.
No vartissa tietysti nakkaa autolla useammankin kilsan.
ap
vien bussilla, ja tuo 3km on ihan maksimi. Ruuhkabussissa istuessa on ihana taistella uhmalapsen kanssa, joten tuo 3km on ihan tarpeeksi.