Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko järjestämään lapsipuolen

Vierailija
23.11.2009 |

syntymäpäivät 2-3 viikkoa lasketun ajan jälkeen? Meillä tilanne, että miehen lapsi tulee meille lomalle monen sadan kilometrin päästä lasketun ajan jälkeen 2½ viikoksi. Lapsi saattaa syntyä sinä aikana kun on meillä, tai sitä ennen. Lapsella on juuri ennen meille tuloa ollut syntymäpäivä. Miehen suku asuu 100km päässä meiltä, samoin miehen exän suku. Samoin miehen lapsen kummit. Lapsi täyttää 10v. Suku, etenkin miehen exän suku, on kysellyt, milloin pidämme 10v-synttärihujlat. Minusta (ja miehestä) tuntuu hyvin hankalalle järjestää synttärijuhlia, kun talossa on pieni vauva. Etenkin, kun sinne pitäisi kutsua myös exän suku, ei innosta lainkaan, vaikka muina vuosina olemme heidät kutsuneet. Lapsi tulee tänne päin seuraavan kerran pääsiäsien tienoilla.

'

Miten järjestäisitte?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun synttäreillä on ollut saman verran porukkaa vielä parikymppisenäkin - ja sukulaisia nimenomaan! Mutta meillä onkin tiivis suku (ja iso ;)).

Ihan naurettavaa ja lasta loukkaavaa väittää, että 10-vuotias ei muka kaipaisi suuria juhlia. Ehdottomasti juhlat, kun on vielä eka kymppi tulossa täyteen. Se on sitten eri asia, kenet laittaa järkkäämään niitä juhlia, itse hyödyntäisin surutta kaikki isovanhemmat, tädit ja serkut ja varsinkin lapsen isän.

10-vuotias on jo niin iso ettei tarvitse mitään 30 hengen saattuetta juhliinsa!!!

Vierailija
2/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin viimeisilläni tai vastasynnyttänyt, puhumattakaan siitä, mitä pöpöjä tuollainen porukka kantaa vauvan lähelle. Sitä ei ap:ltä mielestäni voi vaatia, ja pahoittelen, jos aiemmasta viestistäni sai sen käsityksen.

Lapsi sen sijaan ansaitsee synttärinsä, ja mun mielestä on myös hyvä ehdotus se, että juhlat pidetään vaikka mummolassa ja että lapsen isä huolehtii käytännön järjestelyistä. Ap voi sitten vaikka mennä käymään, jos ei ole vielä synnyttänyt ja jaksaa.

Kyllä mun synttäreillä on ollut saman verran porukkaa vielä parikymppisenäkin - ja sukulaisia nimenomaan! Mutta meillä onkin tiivis suku (ja iso ;)).

Ihan naurettavaa ja lasta loukkaavaa väittää, että 10-vuotias ei muka kaipaisi suuria juhlia. Ehdottomasti juhlat, kun on vielä eka kymppi tulossa täyteen. Se on sitten eri asia, kenet laittaa järkkäämään niitä juhlia, itse hyödyntäisin surutta kaikki isovanhemmat, tädit ja serkut ja varsinkin lapsen isän.

10-vuotias on jo niin iso ettei tarvitse mitään 30 hengen saattuetta juhliinsa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavan juhlatilaksi. Sinne sitten mahdollisimman helpot tarjoilut. Itse kävisin vauvan kanssa ihan vaan laittamassa tarjoilut pöytään ja sitten kun vieraat olisivat tulleet hyvästelisin pahoitellen vauvaan vedoten. Mies saisi sitten toimia isäntänä ja hoitaa tarjoilut ja loppusiivoukset paikalla. Eiköhän siellä esim exanoppikin auttelisi ihan mielellään.

Vierailija
4/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä, että olet saamassa esikoistasi.

Vierailija
5/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlikaa perheen kesken ja tutustukaa yhdessä uuteen sisarukseen. En ymmärrä tätä vouhotusta! Vastasyntyneen luokse lauma ihmisiä tällaiseen flunssa-aikaan. Voi ei tätä ajattelemattomuutta!

Vierailija
6/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten isä järjestää juhlat sillä aikaa kun olet sairaalassa.

Väliin en jättäis, mutta pienentäisin, vaihtaisin juhlapaikkaa tai lähtisin itse evakkoon.

Vierailija
7/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku juhlatila ja tarjottavat sinne, että kotinne voi olla rauhallinen vauvalle. Menette sitten vauvan kanssa käymään myös juhlissa. Näin ei tarttee valmistella mitenkään kotia. Ammattilaiset siis avuksi, jos on noin suuret paineet juhlien järjestämiseksi.

Kasvoin itse uusperheessä, jossa ei todellakaan ollut mukava elää, ja olen siksi vähän herkkä kaikelle äiti- tai isäpuolen taholta tulevalle syrjinnälle, mutta siitäkin huolimatta, tässä tapauksessa älä herran tähden ota noita vieraita teille vastasyntyneen esikoisesi kanssa! Äläkä järjestä mitään! Sinulta on ihan riittävästi joustoa, että kestät sen että miehesi järjestää synttäreitä = ei auta vauvan kanssa niin paljon kuin muuten auttaisi.

Vierailija
8/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan laskettu aika on nyt joulukuun lopulla ja tytärpuoleni täyttää kymmenen vähän tammikuun puolenvälin jälkeen. Vauva tosin varmaan syntyy jo vähän aiemmin.

En ole kyllä hetkeäkään ajatellut, että ison tytön synttärit jäisivät pitämättä. Se on mahdollista, että järjestämme kaverisynttärit esim. seikkailupuistoon, ettei tarvitse kaikkia nuhaisia koulukavereita ottaa tänne kotiin. Sukulaiset tietysti tulevat silloin kahville kotiin.

Lapsi asuu meidän kanssamme, joten tilanne on tietysti vähän erilainen.

Vierailija
9/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10 v on yleensä niin fiksu että ymmärtää tilanteen.

Kutsukaa vaikka vaan isovanhemmat. Serkut ja muut voi odottaa pääsiäiseen!

Ymmärrän että sua huolettaa, olethan viimoisillasi raskaana ja eka lapsi tulossa. Asiat kyllâ järjestyy!

Kun mun kakkonen syntyi 3 viikkoa ennen esikoisen 4v synttäreitä, lapsi itse ehdotti että kutsutaan vaan mummi ja vaari, "kun meillä on ollut rikkonaiset yöt" :)

Vierailija
10/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meille on kyllä tulossa myös miehen suku joulua viettämään. Sellainen kolmekymmentä henkeä pamahtaa tänne joulun viettoon, kun olen joko ihan tosi viimeisilläni tai todennäköisemmin juuri synnyttänyt. Enkä kyllä ajatellut, että joulu pitäisi siirtää pääsiäiseksi sen synnytyksen takia. :D Meille tulee siivooja paria päivää ennen ja kukin vieraista tuo osan tarjottavista.

Noista juhlatiloista, esimerkiksi asukaspuistot ainakin pk-seudulla saa vuokraksi synttäreiden ajaksi ihan muutamalla kympillä. Sitten ei tarvitse kotia puunata ja laittaa.

Se on tietysti vähän omanlaistaan, kun ensimmäisensä saa, mutta kuten joku isomman perheen äiti sanoikin, niin ei se elämä saa eikä voi yhteen vauvaan pysähtyä. Meillekin tämä on siis uusperheen viides mukula, joten suhtautumisemme on ehkä vähän rennompi jo kuin ap:n.

Vierailija
11/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En järjestäisi vaikka olisi omasta lapsesta kyse. Mikä ihme vouhotus täällä on, et miehen exän sukulaisille pitäis järkätä tuossa tilanteessa isot kemut, hei haloo.

Omalla porukalla juhlittaisiin ja sitten pääsiäisenä järkättäis kemut.

Nyt on kyllä järki pudonnut monelta kirjoittajalta katuojaan. Huhuh.

Vierailija
12/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mieheni ja minun yhteinen lapsi syntyi, meillä oli kahden viikon päästä tyttäreni syntymäpäiväjuhlat. Ne olivat tosin lastenkekkerit, ja mieheni hoiti ne kokonaan läheisessä leikkipuistossa. Aikuisten kemuja ei olisi tullut mieleenkään järjestää, mutta lapselle ei tietty tuotettu pettymystä.

Vierailija
13/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ollaan koko perhe toivuttu possuflunssasta. Taudit olis se syy, miksen kutsuisi kaksiooni kauheaa konkkaronkkaa ties minkälaisin viruksin ja bakteerein varustettuna. Mielestäni vaan terveen järjen käyttöä, ei itsekkyyttä. Ihan hullu suku, jos vaatii edes sulta tuollaista!

Vierailija
14/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskomatonta vaatia tuossa tilanteessa että järjestetään isot kemut sukulaisille. Parhaimmillaan samana päivänä kun ap kotiutuu vauvan kanssa.

Jos niitä synttäreitä ei voi järjestää muualla kuin ap:n kotona niin sitten ihan kohtuullista on, että ne siirretään vaikka sinne pääsiäiseen.

Vierailija
15/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä, että olet saamassa esikoistasi.

Vierailija
16/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleen, jos sinä olet laitoksella. Miehelläsi on lapsi, olet varmaan tiennyt sen ennen kuin lapsia olet herrasen kanssa alkanut vääntämään?

Ei se lapsi mihinkään jää, kun uusi vaimo ja lapsi tulevat kuvioihin! Elä valintasi mukaan ja hoida homma jotenkin.

Vierailija
17/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kysynyt mitä synttärisankari itse tahtoisi?

Vierailija
18/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat tai joku muu sukulainen järjestää juhlat,itse rohkeasti kysyisin kyllä..kyllä tuossa tilanteessa pitäisi ymmärtää.Itse en ainakaan halua mitään ylimääräistä ohjelmaa vauvan syntymän tienoille.

Vierailija
19/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkkärisynttärit, hop lop, onhan näitä. Ihan sama missä sinä (ja vauva) olette ja lapsetkin nauttii, toisin kuin tylsistä kahvikekkereistä. Se ei oikeasti ole edes kallista.

Vierailija
20/91 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vähän vaikea tietysti etukäteen järjestää kun ei tiedä vauvan syntymäaikaa mutta onhan sekin mahdollisuus että mies ja lapsi juhlisivat sillä aikaa kun sinä olet vielä sairaalassa vauvan kanssa

Sinä saat rauhassa levätä sairaalassa, etkä ole pilaamassa tunnelmaa marttyyriasenteella.

ja samalla lapsi saisi kaiken huomion eikä juhlavieraat keskittyisi pelkästään vauvvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi