apua!!Hävisin oikeudenkäynnin, pitääkö minun oikeasti maksaa ,
nämä helvetin suuret kulut oikeudenkäynnistä???Olen äitiysrahalla.
Jouduin pahoipitelyn uhriksi, mutta näyttöä ei oikeuden mukaan ollut tarpeeksi!=(vaikka lääkärinlausuntokin puolsi kertomustani.
Kommentit (58)
ja toiseksi jouduin olemaan keppien kanssa toista kuukautta.Joten mietippä itse miten lapset kärsivät?Ehkä kaikki toiminta oli hieman vaikeaa!!!
ap
ps.ei kerrottu riskeistä
että häviäjä maksaa viulut??
Mitä isäsöi ja äitisi sinulle on ylipäänsä opettanut?? Tässä se nyt nähdään.
Opettakaa hyvät ihmiset lapsillenne, edes yksikerttaisimpia asioita jos ette monimutkaisiin pysyt....
maksu menee ulosottoon ja luottotiedot menevät...
AP on hakattu sairaalakuntoon, kävellyt kepeillä 2kk, oikeusapu saanut nostamaan syytteen kertomatta riskeistä, on jäänyt teko toteen näyttämättä, ap maksaa viulut tai menettää luottotiedot... ja vauvapalstalta saa näin paljon empatiaa.
Otan osaa, ap, todella kieroontuneelta kuulostaa. Tuon takia en KOSKAAN uskaltaisi viedä mitään juttua oikeuteen...
lääkärinlausuntokin puoltaa, miten helvetissä oikeudessa katsotaan ettei näyttöä ole??Kuinka moni rikollinen tuolla on vapaana ja nauraa partaansa?HYVÄ SUOMI!!
Kylläspistää vihaksi.
että tuo häviämisen riski on aina olemassa.
Ei ole millään tavoin tavatonta!
että tuo häviämisen riski on aina olemassa.
Ei ole millään tavoin tavatonta!
Mutta aiheuttaa sen, että vain rikkaat voivat hakea oikeutta, köyhillä ei ole oikeuteen varaa.
Ei tavatonta mutta syvästi epäoikeudenmukaista.
23
Olen itsekin hävinnyt oikeudessa. Hoitovirhe-kanteen.
Mutta kyllä se silti kannatti, koska aina siitä jonkin sortin tahra jää tekijän historiaan.
Paitsi tietenkin jos on ollut tarvetta (kuten varmaan sitten sulla), kun vaikka isää vastaan on ollut isyyskanteita tms., niin sitten lapselle on voinut tulla ilmi, että häviäjää maksaa viulut.
että häviäjä maksaa viulut??Mitä isäsöi ja äitisi sinulle on ylipäänsä opettanut?? Tässä se nyt nähdään.
Opettakaa hyvät ihmiset lapsillenne, edes yksikerttaisimpia asioita jos ette monimutkaisiin pysyt....
lääkärinlausuntokin puoltaa, miten helvetissä oikeudessa katsotaan ettei näyttöä ole??Kuinka moni rikollinen tuolla on vapaana ja nauraa partaansa?HYVÄ SUOMI!! Kylläspistää vihaksi.
Poliisin sivuilla kerrotaab että "Poliisi tutkii asian ja siirtää sen syyttäjän harkittavaksi. Syyttäjä ratkaisee, siirtyykö asia tuomioistuimen käsiteltäväksi." Koska juttu ei ole edennyt yleisen syyttäjän kautta, näyttö on jo alussa ollut heikko.
Oikeudenkäyntikulut ovat hulppeita. Varattomien oikeudenkäyntikulut maksaa valtio, rikkaille ne ei tunnu missään. Mutta ihan tavallisille perusduunareillekin ne kulut on niin kovat, ettei oikeutta uskalleta käydä.
Ei se kyllä oikein oikeusvaltion meiningiltä kuulosta, rikkaiden oikeus...
lääkärinlausuntokin puoltaa, miten helvetissä oikeudessa katsotaan ettei näyttöä ole??Kuinka moni rikollinen tuolla on vapaana ja nauraa partaansa?HYVÄ SUOMI!! Kylläspistää vihaksi.
Poliisin sivuilla kerrotaab että "Poliisi tutkii asian ja siirtää sen syyttäjän harkittavaksi. Syyttäjä ratkaisee, siirtyykö asia tuomioistuimen käsiteltäväksi." Koska juttu ei ole edennyt yleisen syyttäjän kautta, näyttö on jo alussa ollut heikko.
kukaan ei ole nähnyt juttua ja hakkaaja kiistää.
kanssa on ollut kyse?
Mutta - minun osaltani kyllä yleinen syyttäjä ajoi juttua. Ja exä sai myös tuomion ja joutui maksamaan minun oikeudenkäyntikulut sekä korvauksia henkisistä kärsimyksistä.
Sulla ei ap vain ollut näyttöä riittävästi kun syyttäjä ei lähtenyt ajamaan juttua. Hölmö olit kun itse lähdit - ja vielä hölmömpi kun sotkit lapsesi asiaan.
Siinähän maksat.
t. nro 13
Siis ihan oikeasti, oletko täysin empatiakyvytön.
Minusta on todella surullista, että joutuu pahoinpidellyksi, mutta siitä ei ole todisteita ja sen vuoksi joutuu itse ajamaan juttua ja vielä häviää sen.
Minusta ap on kokenut todellisen vääryyden, ihan sama hävisikö oikeudenkäynnin vai ei.
Minusta ap teki kuitenkin oikein, että haki itselleen oikeutta.
Paljonko sinulle tuli maksettavaa?
Käy vielä siellä oikeusaputoimistossa kysymäss, että kannataako viedä juttu Hovioiekuteen. Käräjäoikeus on Suomessa ihan kykenemätön tekemään mitään päätöksiä. Todella paljon käräjäoikeuden päätöksiä, jotka eivät millään oikeustajulla ole selitettävissä. Monesti tuomiot muuttuvat toisiksi Hovissa.
kanssa on ollut kyse? Mutta - minun osaltani kyllä yleinen syyttäjä ajoi juttua. Ja exä sai myös tuomion ja joutui maksamaan minun oikeudenkäyntikulut sekä korvauksia henkisistä kärsimyksistä. Sulla ei ap vain ollut näyttöä riittävästi kun syyttäjä ei lähtenyt ajamaan juttua. Hölmö olit kun itse lähdit - ja vielä hölmömpi kun sotkit lapsesi asiaan. Siinähän maksat. t. nro 13
Niissä syyttäjällä on velvollisuus ajaa syytettä. Asianomistaja = uhri voi samalla ajaa omaa kannettaan, esim. vahingonkorvausten saamiseksi.
JOS tässä tapauksessa syyte hylätään (näyttö ei riitä), uhri ei joudu maksamaan syytetyn kuluja vaan ne maksetaan valtion pussista, koska syyttäjä on ollut mukana. Jos syyttäjä ei ole nostanut syytettä, kukaan järkevä lakimies ei suosittelisi uhrille oman syytteen nostamista!
En millään jaksaisi tätä henkistä stressiä vielä tällaisen asian kanssa, että nyt sitten saa kauhulla odottaa mikä lopputulos on.
Tiedän tise varmasti ja selkvästi mitä tapahtui, mutta vastassa on taitava narsistinen valehtelija tyyppi, joka aivan varmasti ei ole ensimmäistä kertaa valehtelemassa oikeudessa.
Kummankin lapsensa äideistä eronnut ja taustoistaan ei suostu kertomaan oikeastaan mitään, eli mies ilman menneisyyttä. Sen verran joskus kertoi, että on tullut nuoren a tehtyä joitain kepposia...en uskalla edes ajatella mitä kepposia... :(
Voi olla, että vedän ilmoituksen pois enkä vaadi rangaistusta. Jos häviän, se tarkoittaa sitä, että minun ja lasteni koti pitää myydä.
Harmittaa etten puolustautunut millän tavalla, olisi varmaan pitänyt kynsiä ja purra ja lyödä takaisin..sitä hän ilmeisesti odottikin, kun nyrkit olivat vielä valmiusasennossa silmieni tasalla, kun horjahtamisen jälkeen nousiin seisomaan ....vaan sitten olisin päätynyt varmaan hänen takapihalleen haudattavaksi.
siitä häviääkö vai voittaako jutun. Joka kerrallahan toinen aa "voittaa" ja toinen "häviää" riippumatta siitä kuinka hyvin on jutun valmistellut ja työnsä tehnyt.