Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten joku voi sopia puolison kanssa, ettei osta toisilleen JOULULAHJAA??

Vierailija
23.11.2009 |

miten ihmeessä voitte olla antamatta toiselle mitään???

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla se on myös hääpäivälahja, hääpäivä meillä on uuden vuoden aattona. Tänä vuonna ostin miehelle (ja itselleni) lentoliput Budapestiin pidennetylle viikonlopulle.

Vierailija
22/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jouluun pitäs kuulua mitään lahjojen antamista ylipäänsä, eiköhän jokainen saa omat joulutapansa päättää itse. Ellei sitten ole sellainen kuin ap joka ilmeisesti pitää itsestäänselvänä että asiat pitää tehdä niin kuin on aina ennenkin tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin melkoisen kallis asunto juuri, joten asuntolainaa on nyt riittämiin. Tavallisesti ollaan ostettu toisillemme paljon lahjoja (mm. kaupunkilomareissuja jne.) ja yleensä aika hintavia lahjoja.

Nyt meillä on lapsikin, joten ostetaan hänelle jotain toistemme sijaan.

Vierailija
24/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä voitte olla antamatta toiselle mitään???

Vierailija
25/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme heti joulun jälkeen pitkälle matkalle. Se on lahja toisillemme - mutta varmaan sitten syyslahja, kun maksettiin jo ajat sitten. Olisi se vähän hölmöä antaa aattona jotain väkisin väännettyjä villasukkia, kun todellinen lahja on jotain ihan muuta. Vai pitäisikö panna netistä tulostettu aanelonen pakettiin ja sitten yllättyä, kun kas, mehän saatiin ihana matka! Keneltäköhän sekin on!

Vierailija
26/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimus. Lahjojen sijaan teemme yleensä yhdessä jotain mukavaa joululomalla. Olemme lähteneet esim. kaukomatkalle (tämä itse asiassa ennen lapsia) tai kylpylälomalle. Sama pätee myös syntymäpäiviin.

Pointtina meillä on se, että tavaraa meillä kyllä riittää, yhteistä aikaa ei ehkä niinkään. Jos oikeasti tarvitsemme jotain, niin sen kyllä hankimme, vaikkei joulu olisikaan.

Vierailija
27/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiahan on niin jos ei oo rahaa niin ei voi ostaakaan mitään. Itsellä tämä tilanne joten voin helposti jättää ostamatta toiselle mitään. En kyllä harkinnu mennä jonneki torille jakamaan persettänikään että jotain rahaa saisi, joten tämä on parempi vaihtoehto

Vierailija
28/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meilläkin yhteiset rahat ja aina annetaan joululahja. Ikinä ei anneta krääsää vaan aina annetaan lahja, josta toinen oikeesti tykkää.

Mä olen keksinyt lahjan jo alkuvuodesta ja nyt aion tänään käydä sen hakemassa, olen odottanut jos tulee alennusmyyntiin.

Ja tiedän että mies tykkää siitä oikeesti.

Mun mies ei juurikaan saa lahjoja, työpaikalta jonkun herkkukorin, joka pitää avata säilyvyyden takia ennen joulua, viime aikoina me ollaan saatu hänen vanhemmiltaan yhteinen paketti ja tänä vuonna saadaan mun vanhemmilta myös yhteinen paketti.

Mulla on paljon ystäviä ja mä saan paljon lahjoja, olis aika nuija fiilis, jos toinen ei sais yhtään omaa pakettia.

Uskoisin että tänä vuonna lapsi vie pakettikilpailun voiton.

Vierailija
29/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa toiselle jotakin...:)

Tänä vuonnakin päätämme niin, ja nyt ei osteta salaa, vaan meille tulee joululahjaksi uusi keittiö.

Vierailija
30/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetan yhdet lahjat lapsille ja nekin noin 20 euron arvoisia.

Meille ostetaan pitkin vuotta sitä mitä tarvitaan ja muutenin pyritään välttämään kaiken turhan ostamista.

Monesti ostetaan jotain isompaa, joka on sitten meille kaikille yhteinen lahja. Tänä vuonna ostettiin uusi pyykinpesukone.

Lahjoja tärkeämpää on rauhallinen ja mukava yhdessäolo.

Vierailija
31/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen, jossa lasketaan pakettien määrä?

Ei tulisi tosin koskaan tuollaisella kilpailla. Minusta sillä vain opetetaan lapselle ihan turhaa materialismia.

Uskoisin että tänä vuonna lapsi vie pakettikilpailun voiton.

Vierailija
32/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa jotain pientä toiselle. Se saattaa olla suklaarasia (jonka saa syödä ihan yksin tarjoamatta perheelle) ja huovutettu sydän (mies osti sellaisen minulle yhtenä jouluna myyjäisistä ja tykkäsin!!) tai dvd tai cd, josta toinen tykkää. Tai lämmin peitto, jollaisesta toinen pitäisi. Tai jokin muu pieni juttu. Pääasia meillä on että toinen ilahtuisi. Ja kun paketteja on niin kiva antaa ja saada!

Vierailija
33/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille joulun tunnelma ei synny lahjoista vaan ihan muista asioista.

Ei tässä enää mitää pikkulapsia olla.;)

Vierailija
34/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka saa syödä ihan yksin... ;DDD

antaa jotain pientä toiselle. Se saattaa olla suklaarasia (jonka saa syödä ihan yksin tarjoamatta perheelle) ja huovutettu sydän (mies osti sellaisen minulle yhtenä jouluna myyjäisistä ja tykkäsin!!) tai dvd tai cd, josta toinen tykkää. Tai lämmin peitto, jollaisesta toinen pitäisi. Tai jokin muu pieni juttu. Pääasia meillä on että toinen ilahtuisi. Ja kun paketteja on niin kiva antaa ja saada!

Vierailija
35/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perusteta kumpikaan tästä lahjomisesta jouluna tai synttärinä. Lapset eri asia, aikuiset pärjää ilman lahjoja. Meillä leivotaan synttärinä kyllä aikuisellekin kakku ja lauletaan, mutta lahjaa ei hankita. Muutenkin on rahareikiä yllin kyllin eikä hoitovapaalla sitä ylimääräistä rahaa ole.

Vierailija
36/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos jotain lahjaa oikeasti haluaa, niin sen voi ostaa itsekin. Saa mieluisan.

Vierailija
37/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä meilläkin on nuo mainitsemanne asiat

jouluna myös sen lahjan lisäksi joka toiselle annetaan.

ap "

Meillä se lahja on noiden muiden asioiden lisäksi :). Siis niinä jouluina kun lahjoja toisillemme ostetaan. Varsinkin nyt kun on lapsia, niin kyllä se lasten lahjojen aukomisen tuoma ilo on isompi kun minkään oman lahjan aukaisemisesta tuleva ilo :). Tänä vuonna ostetaan pitkästä aikaa lahjoja miehen kanssa toisillemme, mutta lähinnä sen vuoksi, että lapset on jo sen verran isoja, että emme halua heidän ihmettelevän miksi äiti ja isä ei mitään saanut.

Vierailija
38/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vastaus kysymykseen, ei ole mikään ongelma sopia asiaa. Ostetaan sitten yhdessä jotain kivaa yhteistä meille ja loput rahat käytetään lomamatkaan.

Ihme materialistista porukkaa, kun on pakko juosta tukka putkella kaupoissa ostamassa tavaraa, ei meidän joulu ainakaan siihen kaadu ettei avata paketteja?!?

Lapselle kyllä ostetaan lahjoja ja lisää tulee isovanhemmilta ja kummeilta, ei sitten lapsen jouluilo kaadu lahjojen puutteeseen...

Vierailija
39/39 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meille toki ostetaan suklaata ym jouluksi muutenkin, mutta se ajatus, että SIITÄ rasiasta saan syödä koska haluan ja ihan yksin, on mukava :) .

jonka saa syödä ihan yksin... ;DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi