miten ala-asteikäinen kestää sen, että isä alkaa seurustella lapsen kaverin äidin kanssa?
Ollaan tämmöisessä tilanteessa, mutta yhteinen lapsemme ei tiedä asiasta. Pakkohan se on joskus kertoa, joten onko kenelläkään kokemusta?
Ettei kukaan ala pikkuasioihin kiinnittämään huomiota, niin ollaan lapsen isän kanssa asumuserossa.
Kommentit (15)
Kokemusta ei ole mutta vaikea mun on kuvitella että se ilmaan räjähtäisi. Luulis olevan innoissaan jos pääsee asumaan hyvänkin ystävän kanssa samaan kämppään. Tosin kait pitkälti riippuu koska ootte asumuseronnu ja miten lapsi muutenkin on tilanteen ottanut.
Ps. otan osaa- oliko menetys suurikin vai helpotus ap?
Tuki tässä tapauksessa tarkoittaa sitä että kuuntelet mitä lapsella on sydämellään etkä anna omien mahdollisten ennakkoluulojesi tai antipatioidesi vaikuttaa siihen, miten kommentoit lapsen tulevaa äitipuolta. Lapselle on tärkeää, että hän saisi rauhassa tutustua ja luoda suhteen tähän ihmiseen, josta voi tulla yksi hänen elämänsä tärkeimmistä - ei toki ikinä äidin tai isän veroinen. Lapsi voi vähäksi aikaa suorastaan ihastua uuteen ihmiseen ja siinä onkin äidillä kestämistä. On tärkeää antaa sillekin lupa. On lapsen etu jos hän saa luoduksi äitipuoleen hyvän suhteen, mutta ilman äidin ja isän tukea se tuskin onnistuu.
Isäni seurusteli ja myöhemmin avioitui luokkakaverini (tyttö) äidin kanssa. Oltiin ala-asteikäisiä kun seurustelu alkoi, nyt ovat olleet naimisissa yli 10 vuotta. Olihan se aika kauheeta, lisänä vielä se että asuttiin pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tietävät toistensa asiat. Ollaan ihan asiallisissa väleissä nykyään, teini-iässä oli hankalampaa.
Oma isäni alkoi seurustelemaan kaverini äidin kanssa ja samalla rikkoontui kaverin vanhempien avioliitto. Oman avioliittonsa äitini kanssa oli rikkonut aikaisemmin juoksemalla vieraissa. Kaverin kanssa pysyi välit hyvänä ja ollaan ystäviä edelleen. Suhde isään hiukan rikkoontui, sillä isäni oli todellinen sika myös tätä kaverin äitiä kohtaan loppu vaiheessa. Olin tuohon aikaan ala-asteella ja kylä pieni. Juoruiluahan asiasta tietty oli. Tunsin häpeää isäni takia, sillä rikkoi perheen. Jos tämä kaverin äiti olisi ollut sinkku niin ei varmaan olisi tuntunut pahalta. Parasta oli se että tuntui kuin bestiksestä tuli sisko.
Ollaan tämmöisessä tilanteessa, mutta yhteinen lapsemme ei tiedä asiasta. Pakkohan se on joskus kertoa, joten onko kenelläkään kokemusta?
Ettei kukaan ala pikkuasioihin kiinnittämään huomiota, niin ollaan lapsen isän kanssa asumuserossa.
Siis seurustelet lapsesi luokkakaverin äidin kanssa? Kirjoitat, että yhteinen lapsenne ei tiedä asiasta. 8-I Yhteinen?? Siis onko tää luokkakaverin äiti myös lapsesi äiti eikä lapsesi tiedä sitä? Meni vähän ohi vai onko aivot sunnuntaista poikki minulla.
Jos kysymys on otsikon mukainen, niin kun annatte asioiden mennä rauhallisesti omalla painollaan, seurustelette ettekä kiirehdi yhteenmuuttamista (annatte lapsille paljon aikaa sopeutua tilanteeseen), niin eiköhän kaikki mene ok. Älä vaan pudota pommia lapsen niskaan ja jo seuraavaksi ole laittamassa hynttyitä yhteen.
Ollaan tämmöisessä tilanteessa, mutta yhteinen lapsemme ei tiedä asiasta. Pakkohan se on joskus kertoa, joten onko kenelläkään kokemusta? Ettei kukaan ala pikkuasioihin kiinnittämään huomiota, niin ollaan lapsen isän kanssa asumuserossa.
Siis seurustelet lapsesi luokkakaverin äidin kanssa? Kirjoitat, että yhteinen lapsenne ei tiedä asiasta. 8-I Yhteinen?? Siis onko tää luokkakaverin äiti myös lapsesi äiti eikä lapsesi tiedä sitä? Meni vähän ohi vai onko aivot sunnuntaista poikki minulla. Jos kysymys on otsikon mukainen, niin kun annatte asioiden mennä rauhallisesti omalla painollaan, seurustelette ettekä kiirehdi yhteenmuuttamista (annatte lapsille paljon aikaa sopeutua tilanteeseen), niin eiköhän kaikki mene ok. Älä vaan pudota pommia lapsen niskaan ja jo seuraavaksi ole laittamassa hynttyitä yhteen.
Siis ap:n mies seurustelee ap:n ja ap:n ex-miehen lapsen kaverin äidin kanssa. Näin asian ymmärsin
varmaan alussa saattaa olla hiukan outoa lapsista,mutta eivätköhän totu ja se voi jopa olla hauskaakin!ja niinkuin uusperheet yleensä niin onhan siinä kaikenlaista sovittamista suuntaan ja toiseen.lapsen mielipiteeseen vaikuttaa suuresti oman äidin mielipide joten aikuisten pitäisi olla mustamaalaamatta ketään ja puhua asioista ja uusista ihmisistä asiallisesti.eniten mietityttää se miltä itsestäsi tuntuu?ja kestätkö sen?tunnetteko te aikuiset hyvinkin toisenne?
[/quote]
Siis ap:n mies seurustelee ap:n ja ap:n ex-miehen lapsen kaverin äidin kanssa. Näin asian ymmärsin
[/quote]
eli siis on ap ja hänen ex-mies ja heillä yhteinen lapsi, jonka luokkakaverin äidin kanssa mies seurustelee.
ap on edelleen ap, vai exän mies?
Niin ymmärsin. Mutta mikä on se yhteinen lapsi, onko se siis ap:n ja ap:n ex-miehen lapsi :)
Alkuperäinen kirjoittaja on asumuserossa lapsensa isän eli ex-miehensä kanssa. Nyt tämä ex-mies seurustelee lapsensa (
Unohdin koko jutun, muistin tänään ja tulin katsomaan.
Selitetään nyt selkokielellä. Minun nimi on Maija (ei oikeasti) ja ex-mieheni nimi on Matti. Lapsemme nimi on Liisa. Minä ja mieheni Matti olemme asumuserossa. Matti aloitti suhteen Liisan kaverin äidin kanssa.
Selkisikö? Minä, äiti en seurustele kenenkään kanssa.
Ongelmana tässä en ole minä, vaan Liisan kaverin äiti, olkoon vaikka Tuija.
Tuija vihaa minua. Miksi? Sen tietää vain hän itse. En ole itse ollut Tuijan kanssa missään tekemisissä koska en ole nähnyt siihen mitään syytä koska Tuijan ja Matin suhde ei liity minuun millään lailla. En usko sen takia, että hän haluaisi minun lastani omiiin nurkkiinsa pyörimään. Tämä on ollut heidän suhteensa ongelma.
Lapseni Liisa näyttää pikkuhiljaa ymmärtävän että isällä on suhde. Minusta olisi parempi, että Matti kertoisi tyttärelleen suhteestaan, ettei kuulisi siitä muualta, kuten kaveriltaan, joka on nyt sitten ollut viime kuukaudet ex-kaveri. Tuija ilmeisesti kieltänyt leikkimästä Liisan kanssa?!
Tosi sekavaa :(