Kuuluuko tinkiminen huutonetin sääntöihin ?
Tyyppi osti multa tuotteen " osta heti " hintaan. No havaitsin tuotteessa pienen korjattavissa olevan vian josta informoin ostajalle meilitse. No ostaja tuli hakemaan tuotteen, mutta tinkikin parikymppiä.En ollut tuolloin itse tavaraa ostajalle antamassa, joten mä en ois antanut tinkiä. Annoin neutraalia palautetta.
Kommentit (6)
minusta hinnasta voi neuvotella. Tavallaan myyjän moka kun kuvaus ei ollut tarkka. Ostaja olisi voinut perua kaupat kokonaankin. Mutta kohtuus kaikessa, jotkut tinkaa tavan vuoksi mikä tosi ärsyttävää,
ostajalta ei tullut viestiin mitään vastausta, mutta sitten noutaessa oli tinkinyt heti- reilua ?
Vai jätitkö vian ostajalle korjattavaksi? Ihan aiheellistakin tinkiä, jos kerran tuote ei ole luvattu. Olisithan voinut itse korjata ko. vian ja sen jälkeen ottaa sen täyden hinnan.
Itsehän suostuit tähän tingattuun hintaan. Olisit myös voinut sanoa että kauppa raukeaa jos ei ostaja halua siitä maksaa koko hintaa vaikka siinä oli vika.
Eli minusta jos suostuit tinkaukseen sulla ei ole varaa laittaa mitään neutraalia.
Ainahan voi pyytää, mutta ei ole pakko suostua tällaiseen.
Myyvät viallisia tuotteita ja haluavat niistä kusettamalla täyden hinnan. Toivottavasti saat negan.
Tinaaminen voi olla joilekin vaintapa, kysyähän saa aina. Neutraali palaute on aika aiheeton.
minusta hinnasta voi neuvotella. Tavallaan myyjän moka kun kuvaus ei ollut tarkka. Ostaja olisi voinut perua kaupat kokonaankin.
Mutta kohtuus kaikessa, jotkut tinkaa tavan vuoksi mikä tosi ärsyttävää,