Roihuvuori - millainen paikka lapsiperheelle asua?
Hintataso ainakin vaikuttaa kohtuulliselta, mutta onkohan paljon häiriöihmisiä? Terveydenhoidon ja koulujen taso kiinnostaa myös.
Kommentit (9)
Täällä on rauhallista, luontoa, merenranta jne.. Päiväkoteja on kolme, osa ei-niin-hyviä, osa suorastaan loistavia:) Kolme alakoulua, yksi yläkoulu. Harrastusmahdollisuuksia löytyy pesäpallosta musiikin kautta kuvataiteisiin. Seurakunnalla myös toimintaa lapsille. Leikkipuistohommat on nyt tuhkimopuiston sulkemisen jälkeen vähän retuperällä.
Lähikaupat on tarpeeksi hyviä, ja kaiken mitä ei niistä saa, saa muutaman minuutin bussimatkan päästä Itäkeskuksesta. Postia ei Roihikassa ole, sen loppuminen Alepasta oli huono homma, mutta jotenkin pärjätään:)
Terveysasema on Hertsikassa, ainakin me ollaan sen palveluihin erittäinkin tyytyväisiä. Apteekkeja löytyy sekä Herttoniemestä että luonnollisesti Itiksestä.
Mitähän tarkoitat "häiriöihmisillä"? Samat ongelmatapaukset on niin Roihikassa kuin joka ikisessä Helsingin kaupunginosassa. Mun mielestä täällä on rauhallista ja turvallista. En ole näiden n. 10 vuoden aikana kertaakaan pelännyt.
Julkinen liikenne pelaa mun mielestä ihan hyvin. Bussit kulkee Herttoniemeen ja Itäkeskukseen joista molemmista pääsee metrolla nopeasti keskustaan. Siilitien metroasemalle tästä kävelee n. varttitunnissa.
Roihuvuori on oikein kiva paikka asua!
Sinne sitten vain. Olen miettinyt Munkkivuoren ja Roihuvuoren välillä, mutta taitaa tuo Roihuvuori viedä voiton. Kiitos vastauksestasi! Onko muuten Roihuvuoressa paljon kaupungin vuokra-asuntoja vai onko enemmän omistusasuntoja? ap
Tietääkseni Tulisuontiellä ja Roihuvuorentien varren uudemmat talot (bensa-asemaa vastapäätä) ainakin. Myös VVO:n tarjontaa paljon.Mutta asukkaiden vaihtuvuus alueen mukavuudesta johtuen vähäistä.
Vanhoja huonokuntoisia taloja, alkoholisteja, nistejä, itähelsingin lähiö....ei paljon positiivista sanottavaa.
Muistakaa, roihuvuori, pommit tippuu, mitä vittuu!!!!
Vierailija kirjoitti:
Sinne sitten vain. Olen miettinyt Munkkivuoren ja Roihuvuoren välillä, mutta taitaa tuo Roihuvuori viedä voiton. Kiitos vastauksestasi! Onko muuten Roihuvuoressa paljon kaupungin vuokra-asuntoja vai onko enemmän omistusasuntoja? ap
Ootko tosissas? Noista kahdesta roihuvuori??????
Unelma-alue varsinkin keskiluokkaiselle lapsiperheelle. Palvelut pelaa ja ympäristö lapsiystävällinen.
8 vuotta asuttu ja vaikka asunto alkaa olla ahdas (alueella hyvin vähän isompia kuin 3 h+k) niin ei haluta muuttaa. Ihana alue, sosiaalista kanssakäymistä naapurustoissa paljon. Pro Tuhkimo -liike yksi hyvä esimerkki http://protuhkimo.wordpress.com/
Ns ala-Roihuvuori mielestäni vielä mukavampaa (Peukaloisentiestä Tammisaloon päin) mutta kaikenkaikkiaan aivan loistava alue!