Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi helkkari :( Päiväkodista ilmoitettiin että pk on kiinni kolme viikkoa

Vierailija
20.11.2009 |

joulun aikaan! Tänä aikana minun lapselleni on varattu paikka 7 km päässä sijaitsevasta vieraasta päiväkodista. Minulla ei ole autoa ja julkiset kulkevat olemattomasti (noin kerran kahdessa tunnissa). Meillä on tässä vieressä päiväkoti, koti, kauppa ja minun työpaikka. Kaikki on ollut kätevää kunnes... Lapseni on lisäksi arka ja vasta elokuussa aloitti päivähoidon (täytettyään 3v heinäkuun lopulla), on vihdoin sopeutunut päiväkotiinsa ja nyt tulee tämä :( En todellakaan tiedä miten tämän järjestän. Ehkä me kuljetaan sitten päivittäin taksilla tuo väli. Hieman kallista kyllä, näin lähihoitajan palkasta otettuna.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro tilanne.

Vierailija
2/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa työssä tuolloin elokuussa. En usko että onnistuu muutenkaan, nyt on puhuttu siitäkin että pitäisi lisää hoitajia kutsua töihin sikainfluenssan vuoksi :( En usko että millään kolmea viikkoa saan palkattomaksi, ehkä max päivän-pari, sekin voi olla kortilla. Niin paikallisessa tk:ssa olen töissä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättäjiin asiasta

Vierailija
4/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ylimääräiset kustannukset?

Vierailija
5/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko lähistöllä jokú kunnallinen perhepäivähoitaja, joka voisi otta lapsesi hoitoon päiväkodin ollessa kiinni.

Kohtuutonta, jos joutuu kauas kuljettamaan ja kulkuyhteydet noin huonot.

Vierailija
6/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä "vanhan ajan konstit" eli mummut ja ukit, mahdolliset kummit, ystävät ja naapurit kehiin lasta hoitamaan kotiin kolmeksi viikoksi?

Vierailija
7/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on nyt perjantai pilalla :(

ap

Vierailija
8/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina piTkinä pyhinä yksi pk päivystää ja muut on kiinni. Sama tulee olemaan kesällä heinäkussa. Yleensä se on keskuspk mikä päivystää.

Eihän se ole kunnan/kaupungin tehtävä keksiä kenenkään lapselle kuljetuksia yms. vaan ihan vanhempien itse on se tehtävä.

Vierailija
9/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin hankala autottoman kulkea, aivan älyttömältä kuulostaa.

Vierailija
10/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää, jos asiasta tiedotetaan näin myöhään!! Ovatko aiemmin sanoneet, että päiväkoti ON tuona aikana auki?

Vierailija
11/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää, jos asiasta tiedotetaan näin myöhään!! Ovatko aiemmin sanoneet, että päiväkoti ON tuona aikana auki?

Tänään tuli suullinen tieto asiasta, kirjallinen lappu kyselyineen (onko hoidontarvetta tuolloin) tulee ensi viikolla. Käsitin, että vasta nyt ovat asiasta päättäneet.

ap

Vierailija
12/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auki olevaan päiväkotiin joulun aikaan. Onneksi kyse vähän lyhyemmästä ajasta ja itselläi mahdollisuus pitää lapset kotoa sen ajan.

Vierailija
13/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin hankala autottoman kulkea, aivan älyttömältä kuulostaa.

Auki oleva päiväkoti ei edes ole suuri, ei ole "keskuspäiväkoti". Täällä kuulemma kiertävästi eri päiväkodit päivystää.

Juu ja on ollut niiiiin paljon muuta mietittävää töiden ja hoidon aloitukseen liittyen, etten edes "muistanut" mitään sullkuja olevan. Meidän oma pk on isompi kuin tuo päivystävä.

ap

Vierailija
14/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettiin että päiväkoti on kiinni ja varapäiväkoti jossakin helkkarin kuusessa toisella puolen kaupunkia että vanhemmat eivät veisi lapsia sinne vaan pitäisivät kotihoidossa.

Sitten, hups, kuinka ollakaan, omassa päiväkodissa olikin yksi osasto auki niille jotka olivat päivähoitoa ilmoittaneet tarvitsevansa.

...näppärää...

Vierailija
15/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettiin että päiväkoti on kiinni ja varapäiväkoti jossakin helkkarin kuusessa toisella puolen kaupunkia että vanhemmat eivät veisi lapsia sinne vaan pitäisivät kotihoidossa.

Sitten, hups, kuinka ollakaan, omassa päiväkodissa olikin yksi osasto auki niille jotka olivat päivähoitoa ilmoittaneet tarvitsevansa.

...näppärää...

Vanhemmille ilmoitettiin että pk:n koko henkilökunta on koulutuksessa ja suositeltiin hoidon järjestämistä itse. Halukkaat saivat merkitä listaan tarvitsevansa hoitoa, mutta hoitopaikka ilmoitettaisiin myöhemmin. Kas kummaa, lopulta se olikin oman pk:n pienten ryhmä, lopulta koko 80-paikkaisesta pk:sta 11 lasta tarvitsi hoitoa. Itsekin järjestin hoidon lapsilleni, vaikka vaikeaa oli.

Vierailija
16/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan iso päiväkoti sulkee ovensa 23.12 ja aukee seuraavan kerran 07.01 ja joka vuosi sama homma.

Meillä lapsi voi olla kotona, mutta kaikki eivät voi ja joutuvat aina vara päiväkotiin.

Vierailija
17/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa jossa työskentelen asiat menee näin:

-ensi viikolla vanhempien pitää palauttaa lomakysely, palautuspäivä on maanantai, mutta niitä odotellaan perjantaihin, koska vanhemmat ei pysty usein vielä maanantaina niitä palauttelemaan. Osa ei näin aikaisin tiedä lomiansa.

-sitten tehdään yhteenveto, että paljonko meidän pk:ssa on tarvetta ja paljon muissa lähipäiväkodeissa. Siinä missä on eniten, niin mietitään mahtuisko muidenkin lapset ja hoitajat sinne. Näin sen pk:n lapset joita eniten hoidossa, saavat olla omassa pk:ssa.

-kun tämä kaikki on tehty, saa vanhemmat tietää mikä pk päivystää eli n. pari viikkoa ennen päivystysajan alkua

Näin meillä.

Vierailija
18/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kylläkin just katsoin, että se 3 viikkoa on käytännössä noin 7 työpäivää. meillä olen itse palkattomalla pari pv, mies pari ov, ja muutaman pv ovat isoäitinsä luona. kesällä ovat varahoidossa koska silloin on kyse monestä "kokonaisesta" viikosta mutta joulun yritän aina järjestää näin päiväst'ä päivään meiningillä.

Jos saat pari pv vapaata niin voit siten ainakin osittain välttää hoitopäivät. Mies? Kummit? Sukulaiset...?

Vierailija
19/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko naapurustossasi joku auton omistava perhe, joka on saman kohtalon edessä. JOs voisivat vaikka kyydittää lastasi, maksat heille hyvän korvauksen, mut varmasti tulis joka tapauksessa halvemmaks ku taksi.

Vierailija
20/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselevät tosiaan aina lomista kolmelta viikolta, mutta ei meillä ole koskaan niin kauaa ollut PK kiinni. Yleensä on ollut vaan joulun ja uuden vuoden välipäivät. Mutta sun tapauksessa jos tosiaan tulee pitkä sulku niin kyselisin varahoito mahdollisuutta perhepäivähoitajalla lähempänä