Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää hoitovapaalaiset

Vierailija
20.11.2009 |

Itse käyn töissä, samoin mieheni. Viimeksi toissapäivänä olin sopinut, että ystäväperhe tulee kylään. Sovimme ajaksi klo 17.30, mainitsin että olen töistä kotona klo 16.30. Tarkoitus oli leipoa pikaisesti ja tehdä ruokaa perheelle ennen kuin ystäväperhe tulee kylään. No, he olivat meillä jo odottamassa pihassa klo 16.30, selityksenä että eivät enää jaksaneet riisua lapsia kotona käytyään asioilla vaan tulivat suoraan. Argh. Ja tämä ei ole ainoa perhe, joka tekee toistuvasti näin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo liittyy hoitovapaaseen?

Vierailija
2/5 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo liittyy hoitovapaaseen?

työssä käyvät ehtivät paikalle tuntia ennen kutsua! Mulla ihan samanlaisia kokemuksia kuin ap:llä, hoitovapaalla (etenkin 1. lapsen kanssa) olevat äidit eivät tajua lainkaan, kuinka tiukat aikataulut työssäkäyvillä on! Ja että se koti ei siivoudu siellä itsestään (kun itse on töissä) ja ruoanlaittoon jää aina viimetippaan. Heillä ei usein myöskään ole mitään ymmärrystä, että jos menee lapsen kanssa heille kylään (ja emäntä on sanonut itse tarjoavansa ruokaa), leikki-ikäinen lapsi ei jaksa odottaa yli 2 tuntia normaalista ruoka-ajasta, että kyläpaikassa saataisiin se kahvi keitettyä. Ja että me kyllä lähdemme aina kotiin klo 19.30 viimeistään iltatoimia tekemään, että sitä kahvia on sitten ihan turha tarjota vasta seitsemän jälkeen.

No, meitä on moneen junaan. Nykyään kutsun vieraita vaan viikonloppuisin ja itse kylään mennessä varmistan, että lapsi on ruokittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieheni koko suku tekee usein noin, ei se liity hoitovapaaseen mitenkään! Aluksi stressasin, sit tajusin pitää porukalle potun toiseen käteen ja kuorimaveitsen toiseen, ja pyysin vähän siirteleen pyykkiä sohvalta että mahtuvat istumaan. Eivät olleet millänsäkään.

Miten ois muka ollut mahdotonta pistää kaverisi laittamaan ruokaa sinä aikana kun sinä siivoat?

Vierailija
4/5 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vilkkaita. Eli ei tosiaankaan olisi onnistunut, että olisin laittanut hänet laittamaan ruokaa. Hyvä kun ehtii muksujaan vahtia. Perheen isä keskittyi mieheni kanssa seurusteluun, mieheni yritti samalla katsoa omien muksujemme perään (kolme kappaletta). Jätimme ruoanlaiton väliin, sillä meillä ei ollut ruokaa tarpeeksi vieraiden lapsillekin ja he taas AINA pyytävät ruokaa, jos sitä on omalle väelle tarjolla (tämä siis ei eka kerta). Pakastimesta pullaa uuniin ja kaapista keksiä, vaikka oli tarkoitus leipoa muuta ja aineksertkin ostettu.

Kyllä se liittyy mielestäni nimenomaan hoitovapaaseen/ muuten kotona oloon, että ei tajuta, että muiden oikeasti täytyy suunnitella ajankäyttönsä ja että töistä tultua on ensin ehdittävä syödä ennen kuin haluaa ottaa vieraita vastaan...

ap

Vierailija
5/5 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten painota tosi tarkkaan että TEIDÄN pitää ehtiä syödä RUOKA ENNEN KUN vieraat tulee