Asun täydellisen naisen naapurissa. Miten selviydyn?
Olemme ystävystyneet naapuriperheen kanssa siinä määrin, että vierailemme usein toisillamme ja teemme yhdessä kaikenlaista.
Minua on alkanut häiritä naapurin rouvan täydellisyys. On aina tyylikäs ja iloinen. Koti on aina siisti ja tuoksuu leipomuksille. Sisustus on viimeisen päälle. Onhan kotirouvalla aikaa miettiä sitä ja etsiskellä sopivia tilpehöörejä. Rahaa on käytettävissä runsaasti. Ja ovat vielä niin rakastuneita miehensä kanssa tai ainakin siltä näyttää.
Minua on alkanut pelottaa, että mieheni vertailee minua tätä täydellistä naista. Miten selviydyn?
Kommentit (36)
suurin tekijä tässä ole se, että nainen on hyvännäköinen? Jos hänellä olisi kaikki nuo muut atribuutit, mutta hän näyttäisi Mervi Tapolalta (vai Nykänen), niin et pitäisi häntä lainkaan täydellisenä?
mulkqvistien kanssa en olisi missään tekemisissä. Minua etoo ihmiset, jotka luulevat olevansa täydellisiä. Ne on just niitä, joista sanotaan, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Onneksi meidän naapurustossa asuu vain tavallisia keskiluokan kansalaisia, joiden kanssa emme ole missään tekemisissä muuta kuin aivan pakosta.
Katkaise välit hyvän sään aikaan.
nainen. Olen huomannut, että se on hänen ammattinsa -- heidän diiliinsä kuuluu se, että vaimo on täydellinen ja mies hakee töistä paljon rahaa. Toki hän tekee myös vähän omia töitä -- mallikeikkoja. Itseni tunnen maalaisserkuksi mutta en siltikään haluaisi olla hän.
Ap vai se naapuri? Ap tietty voisi olla narsisti, jos ajattelisi täydellisen naapurin uhkaavan hänen täydellisyyttään, mutta aloitusviestistään päätellen ap ei ole sitä. Mutta miten ap:n viesti viittaa siihen, että täydellinen nainen naapurissa on narsisti? Sekö, että hän haluaa pitää itsestään, kodistaan ja perheestään huolta? Kyllä se on tytöt niin, että kateus vie kalatkin vesistä. Ja sitä paitsi, mitä syytä ap:llä on kadehtia täydellistä naista? Eikös naapurin täydellinen nainen ollut mukava, nauti hänen kanssaan vietetystä ajasta.
aikanaan kadehdin yhtä tällaista täydellistä, jolla oli ihana koti, loistavat leipomukset, suloiset kakarat, itse aina huoliteltu jne. Miehestä ei puhunut ikinä pahaa, vaan aina ihan aidosti kertoili kuinka mies taas yllätti arjen taidoillaan lasten kanssa tai kodinhoidossa.
Valitettavasti viime keväänä mies ilmoitti rakastuneensa vanhaan luokkatoveriinsa. Mies muutti uuden kanssa yhteen ja nyt elävät 5 lapsen uusperhettä.
Niin se vaan on, että ne suhteet, joissa ulospäin näyttää olevan vähiten säröä, ovat epävarmimpia. Tässäkin tapauksessa paljastui, että mies on pinnallinen kusipää. En edes usko, että kyse oli mistään kulissista, vaan siitä, että kaikki oli liian sulavaa ja täydellistä kestääkseen.
kauneus ja tyylikkyys sulkee pois älyn, syvällisyyden, hyväntahtoisuuden ja kaiken muun.
tavis roskasakki ovat ainoita aitoja!
Et varmaan tunne naapureitasi kovin hyvin. Kaikilla on huonot puolensa. Täydelliset naiset erovat miestä epätäydellisistä siinä, että osaavat pitää kuorensa ts. eivät selvitä perheensä ongelmia muille.
On siis kahdenlaisia ihmisiä niinkö?
Tavista rumaa roskasakkia
ja tyylikästä ja kaunista
Olisin toivonut vinkkejä teiltä, joilla on samanlainen täydellinen ystävä. Miten klaaraatte sen ettette kokio ajan tuntisi olevanne jotenkin heikompia kaikessa? En siis kadehdi, mutta tämä tekee pahaa itsetunnolleni.
Selviydyt siten, että muistat, että toisten kahdehtimisessa ei ole mitään mieltä. Miksi ihmeessä et itse laita sitä kotiasi täydelliseksi ja ala näyttämään hyvältä? Ai et pysty? No älä sitten kadehdi jos et kerran voi. Hoida omat asiasi.
Rahaa on käytettävissä runsaasti. Ja ovat vielä niin rakastuneita miehensä kanssa tai ainakin siltä näyttää. Minua on alkanut pelottaa, että mieheni vertailee minua tätä täydellistä naista. Miten selviydyn?
Miehensä työstä? Eikö silloin miehesi pitäisi pelätä että alat vertailemaan häntä tähän mieheen ja odottaa, että hän tuo rahaa yhtä paljon kotiin jotta voit jäädä kotirouvaksi?
Kaunis nainen, aina iloinen, hoitaa lapsia kotona, ystäviä paljon, hienoja vaatteita, uusi talo...mutta ..mutta aina nenä nirpallaan ja tiuskii lapsilleen, kun kukaan ei näe...paitsi minä kun satun asumaan naapurissa...kuulen ja näen asioita...olen nähnyt hänen ja miehen riitelevän kovalla äänellä ja käsiksikin on käyty...ja kulissia pidetään kasassa..ja yritetään olla täydellinen perhe, kun ystäviä paikalla...
Luultavasti se täydellinen nainen ei edes huolisi sitä sun Pekka urpoos vaikka sen saisikin jos haluaisi. Ajattele, että saat ihan armosta pitää sen ukkos ja se täydellinen nainen voi rauhassa paapoa sitä täydellisen komeaa ja rikasta aviomiestään eikä se edes näe sun Pekka urpoasi! Sitä en tosin takaa etteikö se sun Pekkasi kuolaisi jatkuvasti naapurin naisen perään! Sorry! Go over it!
Minulle täydellinen nainen on sellainen
-mukava, tasapainoinen, aina hyvällä tuulella, tai ei ainakaan sano rumia asioita toiselle esim. kateuden myötä (näitä harvassa)
- lapset hoidetaan hyvin ja etenkin lasten tunne-elämä hoidetaan hyvin, ulkoisilla asioilla ei merkitystä (esim. onko Reimatecit)
- lapset menee edelle ja itse tulee perässä, vie lapsia harrastuksiin ja todella panostaa niihin lapsiin mutta hoitaa itsekin kuntoaan muttei lasten kustannuksella
- hoitaa lapsia kotona MIELELLÄÄN kun ihan pieniä mutta naisella on myös korkeatasoinen työpaikka (karehdittavaa ja harvinaista)
-kotona näkyy että siellä asuu lapsia, on sen näköistä että lapsillakin on kivaa
-nainen tekee perheen yhteisiä lomamatkoja ja nauttii niistä
En oikein osaa pitää täydellisenä naista jolta puuttuu jokin noista ym. asioista.