Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillekin ihmisille 6-kirjaiminen sana KIITOS voi olla täysin tuntematon?

Vierailija
05.01.2009 |

Todella ärsyttää kaveri, joka ei koskaan viitsi kiittää mistään!

Jätin heidän autokatokseensa meille ylimääräisen käyttämättömän rattikelkan, kun hän valitteli miten ei raaski ostaa kallista kelkkaa ja lapsensa sitä niin toivoisin. Eipä ole taaskaan kiitosta tullut.

Eikä kyse voi olla siitä, että joka kerta joku pöllii tavarat, on lomalla, tekstari tai maili ei tule perille. Ilolla olen lapselleen vaikka mitä antanut, koska pidän lapsestaan ja tästä kaverista. Ärsyttää vaan tosissaan käytöstapojen puute, että mistään ei osaa kiittää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäkohteliaisuus epäkohteliaisuutta! Miten joku aikuinen voi noin luulla?

Osa ihmisistä on oikeasti vain niin huonokäytöksisiä tai välinpitämättömiä, että eivät osaa sanoa kiitos. Mistä muuten tulisikaan sananlasku, että kiittämättömyys on maailman palkka. Se on hirveän surullista, mutta näin vain on.

Ostin kerran kirpparilta entiselle työkaverille, joka harrasti vanhoja nukkeja, sellaisen 60-luvun aidon hyväkuntoisen paperinukkejulisteen, jossa sattumoisin oli nukke nimetty tämän työkaverini mukaan (ERJA, terkut sulle). Lähetin julisteen Erjalle, enkä koskaan saanut kiitoksen sanaakaan, vaikka tiesin, että juliste osui kuin nenu Erjan päähän. opin silloin aikuisena kertalaakista, että turha on odottaa ainakaan kiitosta, jos jotakuta haluaa auttaa tai ilahduttaa. Nykyään mietinkin aina kaksi kertaa, kannattaako auttaa/ilahduttaa vai ei, sillä niin usein saa itselleen pelkkää mielipahaa.

Vierailija
22/27 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaveri on haikaillut ko. tavaraa ja ap on kysynyt, huoliiko, jos tuo sellaisen, koska itsellään on käyttämättömänä. Ja kaveri on sanonut huolivansa.

Ja ap on erikseen vielä ilmoittanut jättäneensä ko. jutun kaverin pihaan, koska kaveri ei sattunut olemaan kotosalla.

Minusta se ei voi olla tulkittavissa vittuiluksi. Tarvetta ja lupaa on kysytty. Ei kukaan järkevä ihminen ajele edestakaisin kelkan kanssa, jos kaveri ei satu olemaan paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taaskaan ei ole kuulunut yhtään mitään.

Vaikka lahja ois kuinka typerä tai tylsä, niin voihan sitä sanoa kiitos ja laittaa sitten kiertoon tai roskiin, jos ei miellytä.

Ja miten tavaran kierrättäminen voi olla vittuilua-ei tsiisus sentään!!!

Vierailija
24/27 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenystävä, joka on vähän hemmoteltu, mutta iän myötä aina vaan vaikeampi kestää. Olen lapsensa kummi. Viime kesänä lähetin lahjan synttäriksi, ei kiitosta. Syksyllä soittelin pariin kertaan ja aina iloisena aloittaa: "pitikin soitella..." Joo, etpä sitten soitellut. Nyt lähetin taas joululahjan. Ei ole kuulunut mitään. Asutaan tällä hetkellä 700 kilometrin päässä toisistamme, joten nähdään harvoin. Minusta edes se tekstari ja kiitos lahjasta olisi normaalia, mutta eipä näköjään jaksa sitäkään vaivaa nähdä. F-bookissa kyllä tuntuu aktiivisesti liikkuvan, mutta sitä kauttakaan ei viitsi sitä yhtä sanaa laittaa tulemaan. Aivan sama. Olen todella pettynyt ja vuosia tämä on jatkunut, enkä kauaa enää jaksa olla aina mukava ja iloinen, ja paikalla, kun on huolia.

Vierailija
25/27 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes kaikki kaupan kassat ynnä muut sanovat KIITTI kiitoksen sijaan. Että sapettaa tuollainen teinimäinen sana :-( Aina tulee mieleen, että varmaaan mielessään sanovat kiitti vit***ti ..

Vierailija
26/27 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamalla jollekin ilmaiseksi jotakin?

Minusta tuo on juuri sitä, pahimmasta päästä. Itse olisin raivoissani

Vierailija
27/27 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä ei voi kysyttäessä kohteliaasti kieltäytyä? Miksi pitää ottaa asia yläpuolelle asettumisena?

mutta on kyllä olemassa oikeastikin huonokäytöksisiä ihmisiä, jotka eivät osaa vastata toisen ystävällisyyteen samassa tyylilajissa.

jos itse olet epäkohtelias, ollaan sullekkin epäkohteliaita

NÄIN SE VAAN ON!

Siitähän tällaiset valitukset juuri johtuvat, että ihmiset eivät osaa/ymmärrä toisen erilaista tapaa käyttäytyä. Eli että vaikka joku on mielestään hyväkäytöksinen ja ystävällinen, toinen vastaa tyystin toisella käytöksellä. Joskus kyse voi olla erilaisista käytöskulttuureista, joskus väärinymmärryksestä.

Mutta olen minäkin törmännyt ihmisiin, jotka eivät vaan osaa tai viitsi vaivautua.

Kyllä mua ainakin sapettaisi, jos joku jättäisi vaan pihalleni tavaroita.

Ja näin nostaisi itseään epäkohteliaasti minua ylemmäs.

"Siinä maan matonen nyt muutama almu". Kyllä mulla riittää patäkkää vaikka sinunkin perheen elättämiseen.

Selvää varpaille astumista ja VITTUILUA AP:llä :(