ALKUVUODEN YRITTÄJÄT :)
Moikka!
Mitäs kaikille "vanhoille" sekä uusille, tervetuloa ketjuun, kuuluu??
Täällä siis jatketaan hoitoja ja yrittämistä..
Vois ihan ensi aloittaa esittelyllä, jos seuraavat tekisi saman niin pysyttäs asioissa perillä :)
ANEN 25+M28, Y(yritystä) 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikkukakkosesta hoidoissa 05/08 3 inssiä-negoja. Jatkokeskustelu aika 13.1. Syy: PCO
Mulla oli kumma juttu tässä ed. kierrossa...TAISIN MEINAAN 99% VARMUUDELLA OVULOIDA!! IHAN ITSE!! ILMAN APUJA!!
Oireet oli sen mukaiset, mut en tikutellu. Ja sitten menkat alkoi kun nakutettu kp29, mitä ne ei ikinä ole tehneet!! Kierto vähintään 35-60 ilman avustusta!!
Ja nyt vuodan kun seula..en oo koskaan ees vuotanut näin!! Mitähän on tapahtunut?!!?
Hoitotauolla siis siihen saakka, kun kuullaan mitä ensi vkolla sovitaan.
Nyt menossa kp2.
Kommentit (119)
Ilman muuta vertaisjoukkoon mahtuu aina :)
Tästä joukosta teemmekin monta plussaa tänä vuonna, EIKS NII?!
Huiskuttaja, kysyit fiiliksiä...vaikka yritän olla positiivinen nyt, niin sisimmissäni pelkään ettei meille tule pikkukakkosta, tai että sen oottaminen kestää tooodella kauan ja menee siihen pisteeseen, että rahat loppuu.. :(
Onhan tämä todella eri asia kun ekaa yrittäessä, ainakin omalla kohdallani!
Se oli silloin HIRVEEN PALJON PAHEMPAA!!
Nyt sitä "vain" toivoisi toiselle sisarusta...itse olen kokenut sisaruksesta suunnattoman tuen, kun meidän elämä käänsi kaiken päälaelleen suuren menetyksen sattuessa..
Mutta toki olen suunnattoman onnellinen ja ilonen "vain" hänestäkin!! Eli sitä en tarkoita :)
Voimia siskot!
Jaahas, minun kohdalleni voi päivittää, että 1. IVF maaliskuussa. Jos edes silloinkaan :( Keskussairaalasta tuli tänään kirje, jossa suunnitteluaikaa siirrettiin kahdella ja puolella viikolla eteenpäin. Nyt meni kierron suunnittelut ja kaikki ihan mönkään. Oon ihan masentunut.
Miksi...ruuhkaa? Toi on jotain NIIIIN ÄRSYTTÄVÄÄ! Miten ne voi siirtää jotain jo sovittua...epäreilua!
Hitsi kun ois rahaa yksityisiin niin sinne lennossa!!
Voimia Rizza, voi olla että meille käy aivan samanlailla!!
Kiitos Anen! :) Kirjeessä ei ollut mitään selitystä siirrolle. En mä tiedä, todella outoa mun mielestä siirtää jo jotain sovittua, eihän sellaista pitäisi tehdä ruuhka-aikana. Soitan sairaalaan vielä huomenna ja kysyn selitystä, sillä tuntuu todella masentavalta tämä ainainen odottaminen.
Määkin soittaisin!! Ja vaatisin selitystä..ei sovittua voi noin vaan perua!
Mulla on Ti:na keskusteluaika..saa nähdä mitä sanovat..en saanu sitä lääkäriä ketä toivoin.. :(
Tuu kertoon mitä sanoivat! Zemppiä, pistä luu kurkkuun!
Heippa vaan kaikille!
Minä 24.v, mies 30.v. Yritys aloitettu 07/07, terolut kuuri aloitettu 12/07. Se jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kuukuden (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Nyt odotellaa kutsua lapsettomuus hoitoihin.
Mitä olen marraskuun lopusta saakka odotellut, sanoivat että menee vuoden vaihteen yli ja joo tiedän että ei olla montaa viikoa tätä kuukautta eletty, mutta odottavan aika ompi pitkä..
Tahtoisin jo pikkuhiljaa asioita eteenpäin. Onko muita paikalla, jotka ovat odottaneet kutsua lapsettomuus hoitoihin, meillä koeputkihedelmöitys on kuulemma ensimmäinen vaihtoehto, mitä kokeillaan. Kuinka kauan te odotitte kutsua hoitoihin ja siihen ekaan käyntiin??
Ja onko muita joiden pienokaiset on saaneet alkunsa koeputkihedelmöityksellä? Olisin halukas kuulemaan kokemuksia? =)
Moikka!
Virittelin tuolla sekundääripuolella uutta ketjua tammikuun ivf/icsiläisille, mutta täällä näyttää olevan selvästi vilkkaampaa, joten siirrynpä tälle puolelle, jos sopii.
Meillä on menossa kolmas icsi. Tokasta hoidosta saatiin poika 10/07 ja nyt toiveissa olis siis pikkukakkonen. Aloitin Synarela-sumutuksen vuodenvaihteessa ja punktio on suunnitteilla viikolle 5.
Mirggu,
me ollaan hoidossa julkisella. Saatiin lähete toukokuussa ja nyt siis vihdoin tositoimiin. Esikoista "tehdessä" saatiin lähete helmikuussa, eka hoito oli syys/lokakuussa ja tammikuun hoidosta tuli sitten tärppi. Raskaus meni ongelmitta, eikä koeputkihedelmöityksen vuoksi tarvittu mitään erityisseurantaa tms. Kysele, jos haluat kuulla jotain tarkempaa!
Tervetuloa vaan kovasti uusille!
Minä sain lääkäriajan 20.1., jolloin ultrataan ja saan lähetteen keskussairaalaan. Olen vähän pihalla tästä uusintahommasta, kun ei ollut tarkoitus lähteä enää "oikeisiin" hoitoihin. Voiko lapsettomuuspolille siis päästä uudestaan ihan noin vain? No, näillä mennään, onneksi clomeja taitaa saada taas, eihän sitä tiedä vaikka tärppäis niilläkin. Taitaa olla ajat sinne polille aika pitkissä kantimissa... Olen myös tietoisesti yrittänyt ajatella välillä sitä vaihtoehtoa, että esikoinen jäisikin ainoaksi. En haluaisi aloittaa kaikkea alusta siinä vaiheessa kun hän on jo koulussa. Täytti siis syyskuussa kolme. Tiedän kuitenkin, että minua vaivaisi ikuisesti, jos hän jäisi ilman sisarusta. Itselläni on neljä sisarusta ja olen heistä todella kiitollinen. Mutta eipäs nyt vaivuta synkkyyteen, tämän piti olla se plussavuosi meille kaikille, joten toivoa on!!
Rizzalle peukkuja, onhan tuo nyt ihan törkeää, että ilmoitusluontoisesti muutellaan sovittuja aikoja, prrr!
Nyt pirteänä uuteen viikkoon ja työn touhuun!
Päivätän listaakin taas :)
Omppu, kyllä hoitoihin pääsee uusiksi ihan hyvin, mulle sanottiin silloin kun esikoinen tärppäsi inssistä, että kun sisarusta alatte miettiin niin soittakaa :)
Mutta tosiaan, julkisella ainakin saa "vain" siihen saakka hoitoa, kun on kaksi lasta niillä saatettu maailmaan.
Mää tilasin eilen mammaksilta ovistestejä...epätoivoissa toivoo, että tulis ovis itellään ;( säälittävää! JOS viime kierrossa oli luomu ovis IHMEEN kaupalla niin, mahottomuus saada toista putkeen..no kaikkee sitä tulee tehtyä..
Ja tosiaan huomenna kuullaa mikä on mun jatko...
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 3 inssiä-negoja. Jatkokeskustelu aika 13.1. Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1. IVF 02/09. Syy: ovuloimattomuus.
SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.
TEDDYMAMA, 36v+M40v. Lapset 2001 ja 2003, clomeilla( 4. kierrolla molemmissa) pikku3:n toiveissa Y n. 2005 lähtien, hoidoissa 02/07 asti, tm 07/07 ( 4. clomikierrolla) , km 01/08(3.clomikierrolla) syksystä metut, nyt eka clomikierto,vaan 1tbl (mulla toiminut vaan 2 tbl annostus), 8.1 follikkeliuä, jos ei tulosta niin 2tbl. Syy: pco, miehellä ei ihan priimat kaverit, joten näillä mennään viimeistä kertaa.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmenon 10/08. Seuraava clomikierto negaa ja nyt luomusti. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y lähes 5 vuotta. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg.
SIMPUKKA76, 32,+M44, tytär 02/08, kolmen inssin ja yhden IVF:n jälkeen tuoresiirrosta. Pakkasessa alkioita, PAS suunnitelmissa.
RAITANEN, 33+M32, 1.IVF vuonna 2006,nega, pakkaseen ei mtn. Mies saanut aikoinaan solusalpaajahoitoja --> sukusolutuotanto loppunut, siittiöitä tallessa. Suoraan meille pitkää IVF:ää, nyt ICSI-vaihtoehtokin rinnalla.
HUISKUTTAJA, 30+M30. Ed. kierrokselta tyttö 02/08. Silloin inssi x 3 - negaa, IVF/ICSI:n tuoresiirto nega, 3. PAS plussa ja lapsi kotiin saakka.Siinä erona edellisiin oli pitkäviljely ja lääkkeelinen kierto.Nyt soittelin uuden kierroksen aloitusta varten aikaa, parin vkon päästä suunnittelukäynti.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Nyt odotellaa kutsua lapsettomuus hoitoihin.
MARINE, menossa 3. icsi. Tokasta hoidosta poika 10/07, nyt toiveissa pikkukakkonen. Aloitin Synarela-sumutuksen vuodenvaihteessa,punktio suunnitteilla viikolle 5.
mirggu,
mukaan vaan, tervetuloa!
Meillä ekalla kierroksella (IVF:ää silloinkin, 3 v sitten) käytiin ekassa suunnittelutapaamisessa toukokuussa, jolloin sovitiin, että hoidot aloitetaan seuraavan vuoden alussa. Ilmeisesti klinikalla oli ruuhkaa alkusyksyn, ja pitivät tietysti kesälomatkin siinä välissä. Julkisella siis oltiin. Silloin sanottiin, että pitäisi soittaa ja ilmoittautua kuukautta ennen aloitusta. No, tein niin kuin käskettiin, eli soitin sitten joulukuussa. Hoitaja, joka puheluun vastasi, tyrmäsi sitten täysin sen, että pitäisi alkuvuodesta aloittaa jo hoidot, olisi kuulema _pitänyt_ ilmoittautua jo rutkasti aikaisemmin syksyllä! Tuli jo kylmä hiki pintaan kun siinä sitten selvitettiin aikatauluja, meille kun oli neuvottu ihan toisin. No, oli miten oli, ylimääräisinä sitten meidät kai sisään otettiin, hoidot aloitettiin silloin helmikuussa.
Olette ilmeisesti julkisella nyt tekin? Kannattaa sinne kuitenkin soittaa ja varmistaa että muistaavat teidät. :) Tuo tuollainen, mitä meille silloin tapahtui, ei juuri mieltä lämmittänyt siinä tilanteessa, päinvastoin. Toki oli vain yksittäistapaus, mutta varmistuksen varmistusta on hyvä tehdä, ja itse olla hyvin aktiivinen.
marine,
te tuutte sit viikko meidän jälkeen punktiossa :) Täällä punkteerataan viikolla 4, eli jo ensi viikolla. Näillä näkymin maanantaina, jos ei mitään suuria muutoksia loppuviikosta tule tilanteeseen.
Juuri kävin ultrassa, jossa munasarjoja taas ihasteltiin. Tilanne on ihan hyvä, solut ovat kypsyneet ihan odotettavasti, jopa pitää hieman jarrutella, lääkemäärää hieman laskea ettei liian kiire tule. Mutta loppuviikko siis vain kypsytellään lisää. Alavatsassa välillä vähän kipuilee, mutta se lienee hyvä merkki vain!
Tsemppiä kaikille palstalaisille!
ANEN, päivitin tota listaa tän kuluvan alkuvuoden osalta.
alkuvuoden yrittäjät:
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 3 inssiä-negoja. Jatkokeskustelu aika 13.1. Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1. IVF 02/09. Syy: ovuloimattomuus.
TEDDYMAMA, 36v+M40v. Lapset 2001 ja 2003, clomeilla( 4. kierrolla molemmissa) pikku3:n toiveissa Y n. 2005 lähtien, hoidoissa 02/07 asti, tm 07/07 ( 4. clomikierrolla) , km 01/08(3.clomikierrolla) syksystä metut, nyt eka clomikierto,vaan 1tbl (mulla toiminut vaan 2 tbl annostus), 8.1 follikkeliuä, jos ei tulosta niin 2tbl. Syy: pco, miehellä ei ihan priimat kaverit, joten näillä mennään viimeistä kertaa.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmenon 10/08. Seuraava clomikierto negaa ja nyt luomusti. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y lähes 5 vuotta. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg.
SIMPUKKA76, 32,+M44, tytär 02/08, kolmen inssin ja yhden IVF:n jälkeen tuoresiirrosta. Pakkasessa alkioita, PAS suunnitelmissa.
RAITANEN, 33+M32, 1.IVF vuonna 2006,nega, pakkaseen ei mtn. Nyt 2. yritys, pitkä IVF/ICSI, Synarela aloitettu joulukuussa, punktio suunnitteilla viikolle 4.
HUISKUTTAJA, 30+M30. Ed. kierrokselta tyttö 02/08. Silloin inssi x 3 - negaa, IVF/ICSI:n tuoresiirto nega, 3. PAS plussa ja lapsi kotiin saakka.Siinä erona edellisiin oli pitkäviljely ja lääkkeelinen kierto.Nyt soittelin uuden kierroksen aloitusta varten aikaa, parin vkon päästä suunnittelukäynti.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Nyt odotellaa kutsua lapsettomuus hoitoihin.
MARINE, menossa 3. icsi. Tokasta hoidosta poika 10/07, nyt toiveissa pikkukakkonen. Aloitin Synarela-sumutuksen vuodenvaihteessa,punktio suunnitteilla viikolle 5.
..johan alkaa tapahtua sitten pikkuhiljaa tässäkin ketjussa :) Viikot menee etiäpäin, keskusteluista lääkkeille tai pistoksiin, seuranta ultriin ja itse toimen piteeseen ja sitten niihin karmiviin piinapäiviin 8)
Sitä varten tämä jengi on valmiina eikös vaan?
Meillä on hyvä porukka zemppaan ja tukeen toisiamme!!
Onnea kaikille omaan hoitotiehen!
Rohkeesti ja avoimesti vain tänne ajatuksia ja tuntemuksia...iloja ja suruja!
Tervetuloa uusille, kyllä tänne porukkaan mahtuu! Kiva vaan, kun keskustelu käy vilkkaana. :)
Anen: Tsemppiä huomiseen! :)
Argh, että ärsyttää...Yritin soittaa koko naistenpolin soittoajan ja selvittää tätä meidän suunnitteluajan siirtämistä, mutta koko ajan tuuttasi varattua ja sitten laittoivat vielä vastaajan päälle viisi minuuttia ennen soittoajan päättymistä! Eli en vieläkään saanut selvyyttä, miksi meidän suunnitteluaikaa siirrettiin. Olisin vielä juuri ja juuri kestänyt odottaa kaksi viikkoa, mutta että nyt pitää odottaa vielä reilusti yli tuplat. :( Alan olla jo niiiiiin kärsimätön, kun hoidot tuolla julkisella matelevat etanavauhtia eteenpäin.
Nyt on jo kp 18 eikä oviksesta merkkiäkään, joten näyttää taas luomukierto pidentyvän entisestään. Aionkin ensi kierrossa vetää viimeiset clomit, jotta kierto olisi lyhyempi ja saataisiin sitten aloitettua koeputkihedelmöitys sitä seuraavaan kiertoon. Pakkohan tässä on näitä keinoja kehitellä, että tulisi mahdollisimman pian raskaaksi. :)
Rizza
Kiva, kun täällä juttua riittää!
Rizza, mullakin on hermot menneet monta kertaa noitten soittoaikojen kanssa. Tuntuu, ettei meinaa päästä läpi, vaikka koko ajan painaa kännykästä puhelun toistonäppäintä ja koko tunti menee aina pelkäksi odotteluksi.
Joku oli jossain aiemmassa ketjussa kysellytkin, voiko taaperoikäisen lapsen ottaa lääkärikäynneille mukaan. Mitä mieltä olette? Meillä ei oo oikein ketään hoitajaa täällä kotipaikkakunnalla, jos ei mun äiti sitten ole täällä pidempään apuna (asuu 350 km päässä) ja mies on töissä tunnin matkan päässä kotoa, joten ei oo kovin kätsää, jos se joutuu ajamaan tänne jokaisen lekurikäynnin vuoksi. Hmm, toisaalta poikaakaan ei viitsisi oikein mukana raahata. Tästä lapsenhoidon järjestämisestä aiheutuu mulle ihan selvästi suurin stressi koko icsi-hoitoon liittyen...
Raitanen, onko sulle tullut pahoja oireita Synarelasta? Musta tuntuu, että tällä kertaa olen päässyt tosi helpolla. Jonkin verran on yöhikoilua, mutta ei mitenkään hirmu paljon. Ylihuomenna on kontrollikäynti, jossa katsotaan, että oma hormonitoiminta on päättynyt ja toivottavasti sen jälkeen pääsee pistelemään. Sen jälkeenhän Synarelan oireiden pitäis helpottaakin.
Marine,
Sivuoireita ei ole ollut oikeastaan lainkaan, tosi helpolla olen päässyt minäkin. Ekalla kerralla oli sama juttu, ei "mummoilut" vaivannut juuri silloinkaan. Toivottavasti pääsen yhtä helpolla niistä "oikeistakin" vv:sta sitten joskus vuosien päästä ;) Lääkärin mukaan tämä voi olla hyvinkin mahdollista.
Mun piti vielä aamulla käydä hakeen vielä pienempi pullo sumutetta, ei piru riittänyt loppuun saakka. Mä sumuttelen sitä puolikkaan annoksen irrotuspiikkiin saakka, eli viikonloppuun. Pienestä oli kiinni. Se annospullo on tosi hankala: siitä ei nää paljonko on ainetta jäljellä, ja välillä on vähän hankala sanoa, tuliko täysi annos sumuteltua, kun aine alkaa olla lopuilllaan.
Pistelyn myötä on tullut vähän alavatsakipuja, selkeästi enemmän kuin viime kerralla. Tosin annostuskin on ollut nyt suurempi. Mutta kipu ei missään nimessä ole vielä niin suurta, että se elämää haittaisi... ja kun mietin mistä se kipuilu johtuu, niin ei haittaa yhtään, hyvä vain, siellä niitä soluja kypsyy. :)
Tsemppiä Marine huomiselle kontrollikäynnille, toivottavasti hyvin lepotilassa!
Marine, oon miettinyt ihan samaa, lapsen viemisestä lapsettomuuspolille..kun niitä käyntejä on monesti tosi usein ja paljon, niin kurja aina sompailla miehen töiden kanssa tai mummun aikataulua "rasittaa"...
Meillä nyt hoitajia on tässä, että on eri tilanne kun teillä!
Mutta itse en pysty ottaan mukaan..se on vaan mun ajatus ja tunne..siellä saattaa olla ihmisiä jotka ovat vuosikaudet taistelleet lapsettomuutta vastaan tuloksetta, niin ajattelen, että käännän veistä haavassa jos menen sinne lapsen kanssa TOISTA yrittämään...
Ymmärräkkö mitä tarkotan?
Voi tulla paheksuvia katseita ja surullisia, tai jotain se voi jopa kannustaa!
Nää on vaikeita asioita.
Se missä asut, onko siellä esim. Mannerheiminlastensuojeluliittoa josta voisi kysyä kotiapua siksi aikaa, tunniksi? Maksaa varmaan joku n. 5e.
Tai perhetyötä tms.
Toki voi lapsen sinne mukaan ottaa, kuka sitä kieltää tai määrää, en mää sillä sano, nämä oli vain minun ajatuksia :)
2h päästä kuulen miten mun jatko menee vaiko mitenkään..
Taaskaan ei onnistunut päästä hoitoihin.
Kk alkoivat ajallaan, mutta sille päivälle, jota toivoimme oli jo niin paljon tulijoita näin joulun jälkeen, että meidän piti siirtää kuukaudella. Raskasta aina odottaa kuukausi ja toivoa ettei ne insem. osu viikonlopulle. Julksisella puolella tietenkin tätä, mutta pääsee halvemmalla ja onhan tätä aikaa..huoh.
Tsemppiä kaikille. Taidan kuukaudeksi vähän vetäytyä keskustelusta ja palata uudelleen, kun taas olisi aika hoidoille:)
Toivottavasti saatte positiivisia uutisia:)
Anen, ihan samoja juttuja minäkin olen pähkäillyt. Jotenkin sitä ajattelee, että lapsettomuuspolit olis sellasia "lapsivapaita" alueita, vaikka eihän se tietysti niin ole - varsinkin, kun me ollaan hoidossa julkisella puolella nimenomaan synnytyssairaalassa! Itse en koskaan muiden lapsia kadehtinut tai mitenkään vältellyt pikkulapsiperheitä, mutta tiedän, että se on kai aika yleistäkin, kun suru omasta lapsettomuudesta on niin pinnalla. No, ainakin nyt tuon huomisen käynnin osalta lapsenhoito on järjestyksessä ja eiköhän ne muutkin käynnit jotenkin saada järjestymään.
Raitanen, mulla alkoi sumuttelut vasta 30.12. ja koska viime vuoden puolella ei ollut lääkekatto lähelläkään täyttä, otin aluksi vain pikkupullon Synarelaa ja viime viikolla hain sitten melkein kuudensadan euron satsin lääkkeitä ja aloitin silloin sitten ison Synarelan. Musta on vähän hassua, että lääkepakkauksessa käsketään merkitä ylös sumutusten määrät ja vaihtaa uuteen pulloon, vaikka pullo ei vielä tyhjä oliskaan ja sitten kuitenkin lääkärit käskee käyttää pullon loppuun asti. Minäkin olin viimeksi välillä epävarma, että tuliko sieltä pullosta kunnon satsi vai ei. Millä annoksella sä oot pistellyt? Ja oliko sulla Puregon käytössä vai mikä? Nyt alkaa jo pikkusen jännittää, että pääseeköhän sitä huomenna pistelemään...
Tsemppiä myös Pablo1:lle! Odottelu on hermoja raastavaa...
Taas uusi lapseton ilmottautuu pinoon, jos mukaan mahtuu :)
Taustasta: minä 27, mies 30. Esikoisen yritystä 6/07 lähtien, hoidoissa syksystä 08. Syy selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomejakin kokeiltu 3:ssa kierrossa ja nyt tehty 2 X IUI ilman tulosta, kerran klomeilla ja kerran ilman. Suunnitteilla vielä yksi inseminaatio (tällä viikolla toivottavasti) sitten lienee IVF:n käy meidänkin tie.
RAITANEN, 33+M32, 1.IVF vuonna 2006,nega, pakkaseen ei mtn. Mies saanut aikoinaan solusalpaajahoitoja --> sukusolutuotanto loppunut, siittiöitä tallessa. Suoraan meille pitkää IVF:ää, nyt ICSI-vaihtoehtokin rinnalla.